التخطي إلى المحتوى الرئيسي

سیاست اخبار در جهان

 
 
 
سفر رئیس فدراسیون فوتبال اروپا به افغانستان
تازه ترین بروز در: 31 سنبله, 1392
 
حامد کرزی رئیس افغانستان، امروز یکشنبه با میشل پلاتینی رئیس فدراسیون فوتبال اروپا که در راس یک هیات به کابل آمده بود، ملاقات کرد.

در این دیدار آقای پلاتینی، تیودور تیودیوریس معاون فدراسیون فوتبال اروپا وعلی خان محمدوف، سکرترجنرال فدراسیون فوتبال آذربایجان، حمایت شانرا از تیم ملی فوتبال افغانستان ابراز داشتند.

آنان پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان را در رقابت جنوب آسیا به حامد کرزی و ملت افغانستان تبریک گفتند از رشد فوتبال در طول ده سال گذشته در افغانستان تقدیر بعمل اوردند.

اقای پلاتینی گفت خواهم تشریک تجربیات خویش در عرصه فوتبال با فدراسیون فوتبال افغانستان است و اقای محمدوف نیز از حمایت آذربایجان با ورزشکاران تیم فوتبال خبر داد.
در این ملاقات، کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان و محمد یوسف کارگر سر مربی تیم فوتبال نیز حضور داشتند.
سفر رئیس فدراسیون فوتبال اروپا به کابل و واکنش مربی تیم افغان
سفر رئیس فدراسیون فوتبال اروپا به کابل و واکنش مربی تیم افغان
اقای کارگر در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون اشنا بیان داشت که این تیم برای شرکت در مسابقات در سال دو هزار و چهارده در مالدیو امادگی میگیرد. وی اضافه کرد که از توجه یی که اکنون بدلیل پیروزی تیم فوتبال به این ورزش در افغانستان متمرکز شده است، خرسند است و امیدوارست تا شاهد شگوفایی این ورزش و دستاورد های بیشتر در عرصه ان برای افغانستان باشد.
 
طالبان به ترور در پاکستان ادامه می دهد
 
23.09.2013, 13:31
 
 
بیست و سوم سپتامبر - دو شنبه یکم مهر 1392 - رادیو فارسی صدای روسیه - مسکو ©
سفیر پاکستان در آمریکا گفته است، انفجار دو بمب در پیشاور به همراه ترور یک ژنرال ارتش دلیل بر ادامه سیاست خشونت آمیز طالبان می باشد که تمایلی برای گفتگو حل مسالمت آمیز اختلافات ندارند.
وی گفته است با وجود این گونه روند کاری از جانب طالبان هیچگونه امیدی به انجام گفتگوی آشتی ملی نمی رود.
انفجار مین در افغانستان دو کشته برجای گذاشت
فرماندهی ناتو اعلام کرده است، دو نظامی وابست
ه این سازمان بر اثر انفجار مین ، در شرق افغانستان کشته شده است.
نیروهای ناتو در ماه سپتامبر هفت کشته داشته اند و در کل شمار کشته شدگان در سال جاری میلادی به 122 نفر می باشد که 92 نفر کشته شدگان، نظامیان آمریکایی می باشند 
 
 
 
 
حکومت افغانستان، طالبان وردوج بدخشان را دستور میدهد
به ادعای شماری از نمایندگان این ولایت در مجلس
عبدالطیف پدرام نماینده مجلس افغانستان
دبی- العربیه.نت فارسی
شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان ادعا دارند، گروه طالبان که درولسوالی وردوج ولایت بدخشان فعالیت دارند از جانب حکومت افغانستان حمایت شده ودستورمیگیرند.

عظیم زلمی مجددی نماینده مردم ولایت بدخشان درمجلس نمایندگان امروز شنبه 21-09-2013 درمجلس گفت:" حکومت نمی خواهد وضعیت امنیتی در بدخشان بهتر شود و طالبانی که در وردوج حضور دارند، از جانب حکومت گماشته شده اند، پس حال باید مردم بدخشان دست به کار شده و اجازه ندهند که وضعیت بیش از این رو به وخامت بگذرد".

آقای مجددی افزود، درجریان سال های گذشته بیش از 200 سرباز ارتش افغان در ولایت بدخشان کشته شده اند وتجهیزات زیادی از دولت در اختیار طالبان قرار گرفته است.

آقای مجددی علاوه کرد:" آی اس آی( استخبارات پاکستان) که در زمان طالبان نتوانست، بدخشان را به دست آورد،‌ حال تلاش دارد که بدخشان را زیر تسلط درآورده و آن را به پایگاه گروه طالبان تبدیل نماید".

درهمین حال، عبدالطیف پدرام یکی دیگر از نمایندگان ولایت بدخشان درمجلس نمایندگان میگوید، ورای ناامنی های ولایت بدخشان، آمریکایی ها وانگلیسی ها دست دارند ویک برنامه ای بزرگ برای نا امن ساختن ولایت بدخشان در راه است.

آقای پدرام خطاب به اعضای مجلس نمایندگان گفت، باید یک هیآت متشکل از مجلس نمایندگان ومجلس سنا به ولایت بدخشان فرستاده شود تا وضعیت امنیتی این ولایت را از نزدیک بررسی و نتایج آنرا اعلام کنند.

نمایندگان ولایت بدخشان درمجلس نمایندگان ابراز کردند اگر بروضعیت امنیتی ولایت بدخشان توجه جدی نشود احتمال آن وجود دارد که این ولایت به مرکز طالبان و تروریستان داخلی وخارجی مبدل شود وسرانجام شمال افغانستان سقوط خواهد کرد.

این گفته های نمایندگان ولایت بدخشان درحالی مطرح میگردد که روز گذشته گروه طالبان در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان بالای نیروهای امنیتی افغان حمله کردند که براثر آن 18 پلیس کشته و 10 دیگر زخمی گردیدند.
 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد