التخطي إلى المحتوى الرئيسي

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد

ویدیو.. مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد
شرم الشیخ – اشرف عبدالحمید، خالد حسنی
مقامات دولت مصر از آغاز اولین مرحله طرح سرمایه گذاری برای ساخت یک پایتخت اداری و تجاری در ۴۵ کیلومتری قاهره پایتخت این کشور، خبر داده‌اند.
طبق این گزارش هزینه سرمایه گذاری برای ساخت چنین شهری که به سبک طرح‌های سرمایه گذاری در شهر دبی ساخته می‌شود، به مبلغ ۴۵ میلیارد دلار خواهد بود. 

به گفته مقام‌های مصری همه موسسات دولتی و وزارتخانه‌ها به پایتخت جدید که میان قاهره و دریای سرخ قرار خواهد گرفت، منتقل خواهد شد.

دکتور مصطفی مدبولی، وزیر مسکن مصر گفت: «ساخت این شهر به ۵ تا ۷ سال وقت نیاز دارد».
وی افزود: «مساحت این شهر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع خواهد بود و پارلمان، کاخ ریاست جمهوری و وزارت خارجه مصر و سفارتخانه‌های خارجی از قاهره به این شهر منتقل خواهند شد».
وزیر مسکن مصر اظهار داشت: «این پایتخت جدید در ۴۵ کیلومتری قاهره، ۸۰ کیلومتری شهر سوئز و ۵۵ کیلومتری کانال سوئز قرار می‌گیرد». 

گفته می‌شود در این طرح بیش از یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود و یک میلیون و ۷۵۰ هزار فرصت شغلی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: «این موقعیت باعث می‌شود که این شهر به مرکز فعالیت‌های اقتصادی مبدل شود».
وزیر مسکن مصر گفت: «این شهر بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی، فرودگاه بین المللی، و شهر بازی ۴ برابر «دیزنی لاند» خواهد داشت. علاوه بر آن ۱. ۱ میلیون واحد مجتمع مسکونی، ۴۰ هزار اتاق هتل، حدود ۲۰۰۰ مدرسه و دانشکده، و بیش از ۶۰۰ کلینیک بهداشتی در خود جای خواهد دهد». 

وزیر مسکن افزود: «وسایل حمل و نقل در این شهر از قبیل مترو یا قطارهایی الکتریکی از مدرن‌ترین نوع آن برای خدمات در این شهر استفاده خواهد شد».

مقامات مصری روز گذشته در کنفرانسی بین‌المللی اقتصادی که در شرم‌الشیخ برگزار شد در حضور سرمایه‌گذاران و سیاستمداران جهانی از این طرح شهرسازی رونمایی کردند.
پادشاهی سعودی، کویت، و امارات متحده عربی هر یک به طور جداگانه وعده داده‌اند که چهار میلیارد دلار در مصر سرمایه‌گذاری کنند.

نظر بدهید

انتخاب کردن نام مستعار ضمن حمایت از هویت مجازی شما مانع استفاده دیگران از آن می شود
وروداسم مستعار خود را ثبت کنید
نام:

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد