اوج گردشگری زمستانی در چین

اوج گردشگری زمستانی در چین

GMT+08:00 || 2017-01-03 08:36:51        cri          اندازه قلم
همزمان با آغاز سال نو میلادی و نزدیک شدن به عید بهاره، مهم ترین عید سنتی چین، گردشگری زمستانه نیز در چین به اوج خود رسیده است. "هاربین" واقع در شمال کشور چین شهری با رنگ و بوی اروپایی است که آن را به نام "مسکو شرقی" می شناسند.
هاربین به ویژه در فصل زمستان با وجود برف فراوان، مسافران چینی و خارجی بسیار را به سمت خود جلب می کند.آب و هوای هاربین در زمستان بسیار سرد است. ولی همزمان با گشایش جشنواره برف و یخ جزیره خورشید، جهان برف و یخ و بازگشایی مناظر سرد یخی به روی مسافران که مشتاق سفر به هاربین هستند، به هوای سرد این منطقه گرمی خاص می بخشد.دنیای سفید برفی همچون سرزمین افسانه ای در آرزوهای مردم است؛ بازی در جهان برف و یخ، برای مردم بسیار شادی آفرین است. در سراسر جهان، چهار کارناوال معروف برف و یخ مورد استقبال گرم مسافران قرار دارد که عبارتند از کارناوال "ساپوروی ژاپن"، جشنواره برف "کبک کانادا"، جشنواره برف "اسلو در نروژ" و کارناوال بین المللی هاربین. در این میان، جشنواره جهانی برف هاربین نخستین عید جهانی با موضوع برف در تاریخ چین است.
حالا به مکانی دیگر در منطقه "دونگ بی"، یعنی شمال شرق چین می رویم. در دریاچه "چا گان" هر سال در فصل زمستان، اهالی محلی یک سنت را تکرار می کنند و آن، صید زمستانی ماهی است. این نوع صید ماهی چون در زمستان، زمانی که دریاچه یخ زده است، صورت می گیرد، بنابراین برای صید، سوراخ‌هایی در سطح یخ زده ایجاد می کنند و از میان آن تورها را به زیر یخ رها می کنند تا در زمان مناسب، تورها را از زیر یخ بیرون کشیده و ماهی های صید شده را جمع آوری کنند. این آیین سنتی حالا به مقصدی برای گردشگری تبدیل شده است.
"تسائو بائو مینگ"، یکی از کارشناسان حفاظت آثار تاریخی چین می گوید: صید زمستانی ماهیان در دریاچه چا گان در واقع نوعی روش بسیار کهن و ابتدایی صید ماهی است و سابقه‌اش می تواند به دو هزار سال پیش بازگردد. از این رو، صید زمستانه ماهی های دریاچه چا گان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس چین تعیین شده است.
او افزود، تورهای به کار رفته در صید ماهی، سوراخ‌های بزرگ دارد تا ماهی هایی که بزرگ نیستند، صید نشود."وانگ تونگ"، یکی از گردشگران که در آیین کنونی صید زمستانه ماهی در دریاچه چا گان شرکت کرده است، می گوید: ما برای خوردن ماهی نیامده ایم، بلکه برای آشنایی با فرهنگ صید ماهی به این جا سفر کرده ایم.
بیشتر گردشگران مثل، وانگ تونگ، زمستان هر سال برای تماشای صید ماهی و خرید ماهی به دریاچه چا گان می آیند.این جریان گردشگری نیز برای مردم محلی سودآور است. برخی خانواده‌های محلی منازل خود را به مهمانسرا و رستوران تبدیل کرده و به پذیرایی از گردشگران می پردازند.
"شانگ یینگ" یکی از صاحبان مهمانسراهای محلی می گوید، سفارش‌های زیادی دارم، طوری که تحویل آخرین سفارش تا پس از عید بهار نیز می رسد."لی شو شیان"، یکی از اهالی محلی نیز می گوید، به تازگی 600 هزار یوان برای تزیین مهمانسرای خود خرج کرده است اما مطمئن است این سرمایه ظرف چهار بازمی گردد.یکی از مقامات دولتی محلی می گوید، قرار است در زمستان امسال 3/1 میلیون کیلو ماهی به ارزش کل حدد 5 میلیون دلار از دریاچه چا گان صید شود که نصف آن ها از طریق بازرگانی الکترونیکی به فروش می رسد.
حالا به "شین جیانگ" سفر می کنیم. شین جیانگ به خاطر موقعیت اقلیت‌نشینی و فرهنگ متمایز آن مقصد گردشگری معروفی در چین است. "تورفان" به عنوان یکی از شهرهای گردشگری شین جیانگ، فعالیت های گردشگری زمستانه خود را به حراج گذاشته است، طوری که تا آخر ماه آوریل، قیمت بلیت ورودی برای بازدید از همه آثار گردشگری این شهرنیم بها است. به علاوه، در این مدت، تورهای شهرهای پکن و شانگهای که مستقیما در فرودگاه تورفان فرود می آیند، علاوه بر برخورداری از نیم بها بودن بلیت ورودی، به ازای خرید یک بلیت ورودی، یک بلیت رایگان نیز برای اعضای تور مد نظر قرار داده است
 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد