حضور نظامي عمارا ت در افغانستان



حضور نظامی امارات، افغانستان را به سمت جنگ نیابتی منطقه‌ای می‌برد

به گزارش روزنامه روسی‌زبان گازتا روسیسکایا قرار است به‌زودی موافقتنامه‌ امنیتی جامعی میان امارات متحده عربی و افغانستان به امضا برسد. این کار با توصیه امریکا در دستور کار نهادهای امنیتی دو کشور قرار گرفته و تحت بررسی می‌باشد.
حضور نظامی امارات، افغانستان را به سمت جنگ نیابتی منطقه‌ای می‌برد
به گزارش آوا، برخی منابع امنیتی اما بر این باور اند که این اقدام، بحران موجود در افغانستان را تشدید خواهد کرد؛ زیرا نفس حضور عساکر اماراتی در مناطق جنوبی، غربی و شمالی افغانستان به منزله یک اقدام تحریک آمیز در سرحدات ایران، پاکستان و همچنین روسیه خواهد بود. این موضوع می تواند به مثابه داخل شدن افغانستان به گرداب جدیدی از درگیری‌های منطقه‌ای و جنگ های نیابتی با محوریت سعودی ها باشد؛ موضوعی که مردم و شورای ملی افغانستان نسبت به آن حساسیت جدی دار
موافقت با استقرار عساکر اماراتی در افغانستان واکنش برخی نمایندگان پارلمان را نیز در پی داشته ا
این نمایندگان اعلام کرده اند که حضور عساکر اماراتی جنگ نیابتی سایر کشورها را در افغانستان تشدید خواهد کر
قبل از این هم در سال 2001 عساکر اماراتی به افغانستان اعزام شده و در هلمند مستقر بودند. گفته می شود در آن زمان حتی چند تن از افسران اعزامی اماراتی به طالبان پیوسته بودند. آنها بعد از این اتفاق از افغانستان خارج شدند.
 
به گزارش مجله انترنتی جنگ، فرمانده ناتو پس از گذشت چند ماه از زمان اعلام استراتژی جدید امریکا، هنوز نتوانسته سهمیه افزایش حدود یک هزار و پنجصد نفری عساکر ناتو (غیر از امریکا) در افغانستان را بین کشورهای عضو تقسیم کند. در این بین، مخالفت کشورهای مؤثری همچون جرمنی با افزایش نیروی نظامی و سکوت معنادار بازیگری مثل ایتالیا در قالب ماموریت حمایت قاطع و استقبال کمرنگ بریتانیا، ستولتنبرگ را در شرایط سختی قرار داده است؛ به گونه ای که بر اساس گزارش‌های رسانه ای غربی، تا به‌حال رهبران ناتو تنها توانسته اند موافقت اعزام ۷۰۰ نیروی نظامی را از کشورهای عضو و شریک ناتو اخذ کنند که این موضوع نارضایتی مقامات امریکایی را در پی داشته است. به همین دلیل رهبران ارشد ناتو برای تامین مالی و انسانی این پروژه، به سفارش ترامپ چشم به حمایت مالی دو کشور ثروتمند حوزه خلیج یعنی امارات و عربستان دوخته اند. از آنجا که این دو کشور نیز از یکسو درگیر جنگ یمن هستند و از سوی دیگر فاقد نیروی نظامی آموزش دیده مناسب می باشند؛ لذا پیش بینی می شود که نیروی مورد نیاز خود را از بین عساکر پاکستانی موجود در عربستان و امارات انتخاب کنند.
 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد