اخبار سیاست در جهان

جان کری برای بازدید ا
علام نشده وارد افغانستان گردید

مهر، خبرگزاری «ریا نووستی
"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه برای یک بازدید اعلام نشده وارد افغانستان شد و قصد دارد با "حامد کرزی" رییس جمهور این کشور دیدار کند.
خبرگزاری "آسوشیتد پرس" این مطلب را گزارش داده و خاطرنشان می سازد کری و کرزی انعقاد تفاهمنامه دو جانبه امنیتی را مورد بحث قرار می دهند که مذاکرات در خصوص آن در اوایل سال جاری میلادی آغاز شده بود. قرار است در جریان مذاکرات در خصوص تعداد و ترکیب نیروهای آمریکایی باقی مانده در افغانستان پس از خروج گروه اصلی ناتو از این کشور تا آخر سال 2014 میلادی تصمیم گیری شود.
یادآور می شود کابل که بخاطر گفتگوی مورد نظر آمریکا با طالبان در خصوص آشتی ملی در افغانستان خشمگین شده بود، در ماه ژوئن امسال مذاکرات با واشینگتن را متوقف کرده بود.
رییس جمهور افغانستان پیشتر در این هفته از فعالیت ائتلاف بین المللی انتقاد کرده و گفته بود این ائتلاف طی بیش از ده سال استقرار خود در افغانستان نتوانسته کار مکانیزم های تامین کننده امنیت در منطقه را رو به راه کند.
 
 

پلیس مصر برای متفرق کردن معترضان در اسکندریه از گاز اشک آور استفاده کرد

مسکو، 19 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ پلیس مصر روز جمعه برای پایان دادن به درگیری ها بین حامیان و مخالفان "محمد مرسی" رییس جمهور مخلوع این کشور که پس از نماز جمعه در شهر اسکندریه آغاز شد، به عملیاتی با استفاده از گاز اشک آور دست زد. این مطلب را خبرگزاری "اسوشیتد پرس" به نقل از ارگان های انتظامی مصر گزارش داده است.
تعداد آسیب دیدگان و بازداشت شدگان در نتیجه این درگیری تا کنون گزارش نشده است.
یادآور می شود فرماندهی نیروهای مسلح مصر 3 ژوئیه "محمد مرسی" رییس جمهور اسلام گرا را برکنار کرده، اعتبار قانون اساسی را متوقف نموده و "نقشه عمل" را اعلام کرد که شامل یک دوره انتقالی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است. "عدلی منصور" به عنوان رییس جمهور موقت مصر سوگند یاد کرد. "محمد مرسی" بازداشت شده و در یکی از پایگاه های نظامی این کشور نگه داشته می شود.
به زودی پس از برکناری محمد مرسی و بازداشت وی، تظاهرات اعتراضی در سراسر مصر آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. 
 
 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد