اخبار سیاست در جهان

 
21طفلی که برای حملات انتحاری قاچاق می شد
ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته است از قاچاق ۲۱ طفلی که بمنظور آموزش حملات انتحاری به پاکستان قاچاق می شدند، جلوگیری نموده است.
این اطفال در ولایت لغمان با فردی که آنها را انتقال می داد، بازد...اشت شدند.
..............
طالبان امسال به خواب زمستانی نمیروند، مقام امریکایی
نیویارک تایمز می نگارد که مقامات امریکایی بهویژه از حکومت افغانستان خواسته اند تا انتخابات را به تابستان محول نسازد چرا که هر گونه تاخیر در روند انتخابات شرایط ایجاد اخلال رای دهی را برای شورشیان طالب ساده تر می سازد.

اما اظهارات این مقام امریکایی اولین نشانۀ است که طالبان با تغیر ستراتیژی همیشگی شان، رای دهی در انتخابات افغانستان را یک نکتۀ مهم ستراتیژیک می پندارند.

جنگ در افغانستان همواره غیر نظامیان را قربانی گرفته و چندین دهه درگیری در آن کشور نشان داده است که بیشترین زیان وارده به محلات مسکونی بوده است.

چندی قبل یوناما نیز از افزایش رقم تلفات غیر نظامیان در افغانستان ابراز نگرانی کرده گفت که درگیری ها بیشتر غیر نظامیان؛ شامل مرد ها، زنان و کودکان را قربانی گرفته و با افزایش درگیری ها احتمال بلند رفتن این رقم بیشتر خواهد شد.

............
اتهامات نفوذ حزب اسلامی و فساد بر ریاست معارف غورجامعه مدنی ولايت غور در غرب افغانستان، از وجود گسترده فساد اداری در معارف این ولایت ابراز نگرانی کرده می گویند این اداره تبدیل به منبع عايداتی زورمندان و تفنگداران غیر مسئول شده است.

بگفته این فعالین، افرادی در چوکات اداره معارف ولایت غور استخدام می شوند که وابسته به حزب اسلامی باشند.
حسن حکیمی هماهنگ کننده شبکه نهادهای جامعه مدنی ولایت غور روز شنبه با برگزاری کنفرانسی خبری در ولایت هرات نگرانی خود را از وضعيت معارف دراین ولایت بیان داشت.
آقای حکیمی با ارایه اسناد ادعا میکند که تنها ۲۰ فیصد بودجه تعلیمی ولایت غور به معلمانی که در مکاتب حاضر شده و درس میدهند پرداخته می شود.
حکیمی میگوید ۸۰ فیصد دیگر این بودجه به معلمان غیر حاضر
 

مسوولان فراه: ایران برای نا امن ساختن ولایات غربی افغانستان تلاش ها را آغاز کرده است

02.08.1392
مسوولان ولایت فراه و برخی سناتوران این ولایت درمشرانوجرگه میگویند که ایران برای نا امن ساختن ولایات غربی این کشور تلاش ها را آغاز کرده است.
محمد یونس رسولی معاون والی فراه در صحبت با رادیو آزادی گفت که گزارش های دریافت کرده اند که به تازگی ایران بیش از پنجصد تن را در این مناطق مسلح کرده است.
در عین حال بلقیس روشن نماینده مردم فراه در مشرانوجرگه می گوید که ایران از طریق مسلح ساختن مردم در غرب افغانستان تلاش می کند مانع برگزاری انتخابات سال آینده و همچنان امضا توافقنامه امنیتی این کشور با امریکا گردد.
در گذشته نیز ایران متهم فرستان ماین های کنار جاده و مواد انفجاری برای هدف قرار دادن نیروهای بین المللی مستقر در این کشور و نیروهای افغان،  شده است.
هرچند مقام های ایرانی درگذشته دست داشتن کشورش در نا امنی ها افغانستان را رد کرده اند اما در ارتباط به اظهارات تازهء مسوولان افغان تبصره نکرده اند. 
پنجشنبه 02 عقرب

رییس جمهور کرزی از جریان کار اعمار تعمیر جدیدشورای ملی افغانستان دیدار کرد

02.08.132رییس جمهور کرزی امروز از جریان کار اعمار تعمیر جدید شورای ملی افغانستان در غرب کابل دیدار کرددر اعلامیهء که از سوی دفتر مطبوعات ریاست جمهوری به نشر رسیده، آمده است که آقای کرزی هنگام باز دیداین تعمیر یاد شده از کمک مالی هند ، تلاش انجنیران و سایر گارگران این پروژه،  قدردانی کرد.در اعلامیه آمده است که  در جریان بازدید این پروژه رییس جمهور افغانستان را امر سینها سفیر هند در کابل، همراهی می کرد.تعمیر جدید شورای ملی افغانستان به مصرف مجموعی حدود 150 میلیون دالر از کمک های بلاعوض هند در عقب قصر دارالامان شهر کابل، ساخته می شود

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد