اخبار روز از افغانستان و چهان


از سایر مطبوعات:تازه:/در ولسوالی دشت ارچی ولایت قندز یک قوماندان پولیس کشته شد ماسکو: دهها هزار تن به مناسبت روز کارگر در یک راهپیمایی شرکت کردند / چین و روسیه در بحر شرقی چین تمرینات مشترک نظامی را انجام میدهند
 در ولسوالی دشت ارچی ولایت قندز یک قوماندان پولیس کشته شد/ پولیس ترکیه برای پراکنده ساختن تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کرد /ممکن است فردا نتایج قسمی انتخابات اعلان شود/نور: 84 درصد اوراق نتایج انتخابات به مرکز ملی نتایج رسیده است /روسیه می گوید، تلاش ها برای قانونی جلوه دادن حکومت اوکرایین متوقف شود /دورنمای اقتصادی افغانستان پس از انتخابات/هزاران فلسطینی با قحطی آب مواجه اند/اوباما و مرکل از روسیه خواستند، نیرو هایش را از سرحد اوکرایین خارج کند/جنرال هیگت می گوید، روز انتخابات پر خشونت روز در افغانستان بود
 
جلسه ای بمنظور بحث روی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آینده افغانستان، صبح امروز در ارگ برگزار گردید.
دراین جلسه، رئیس جمهور کرزی در ارتباط به برگزاری هرچه با شکوه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آیندهء کشور مشوره نموده، تصمیم اتخاذ گردید تا یک کمیسیون دولتی تحت ریاست اداره امور و دارالانشاء شورای وزیران برای گرفتن آمادگی ها در این مورد موظف گردد.
تحت ریاست رئیس جمهور کرزی، جلسه ای به منظور بحث روی آمادگی ها برای مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آینده برگزار گردید
جلسه ای بمنظور بحث روی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آینده افغانستان، صبح امروز در ارگ برگزار گردید.
دراین جلسه، رئ...یس جمهور کرزی در ارتباط به برگزاری هرچه با شکوه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آیندهء کشور مشوره نموده، تصمیم اتخاذ گردید تا یک کمیسیون دولتی تحت ریاست اداره امور و دارالانشاء شورای وزیران برای گرفتن آمادگی ها در این مورد موظف گردد.

همچنان به وزارت امور خارجه وظیفه سپرده شد تا برای دعوت مهمانان خارجی برای اشتراک در مراسم تحلیف اقدامات لازم را روی دست گیرد.
در این جلسه، برعلاوه معاونین ریاست جمهوری، روسای مجلسین شورای ملی، قاضی القضات و رئیس ستره محکمه و دوتن از کاندیدان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمد زی نیز حضور داشتند.

http://president.gov.af/fa/news/32121
See More
(4 photos)

‎تحت ریاست رئیس جمهور کرزی، جلسه ای به منظور بحث روی آمادگی ها برای مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آینده برگزار گردید‎

Like 

مذاکرات معترضان در دونتسک و نمایندگان کیف شکست خورد© Photo: RIA Novosti
مذاکرات طرفداران فدرال سازی اوکراین، معترضان در شهردونتسک و نمایندگان مقامات کیف در بن بست و به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

روز جمعه دنیس پوشیلین، نماینده دولت ائتلافی ...موقت جمهوری خلق دونتسک در یک جلسه مطبوعاتی در ساختمان شهرداری این مطلب را گزارش داد .
شب 10 آوریل آن معاوم شد که رهبران معترضان مذاکرات را با مقامات منصوب کیف آغاز کردند. به گفته نمایندگان دولت ائتلافی موقت جمهوری خلق دونتسک، سرگی تاروتا، فرماندار منصوب از کیف و الکساندر لوکبانچنکو، دونتسک شهردار در مورد برگزاری مشترک همه پرسی در منطقه به توافق رسیدند. قرار است که این همه پرسی نگرش مردم به مسئله فدرال سازی اوکراین و الحاق احتمالی منطقه دونتسک به روسیه تعیین کند

 
 
 
روسیه: بدون دخالت ناتو، می توانیم مستقیم با کابل همکاری می کنیم
/10.4.2014
سرگی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که با توجه به تنش های موجود بین مسکو و ناتو، کشورش می تواند بدون دخالت دیگران، مستقیم با دولت کابل همکاری را اد...امه دهد.

لاوروف می گوید: ثبات و صلح در افغانستان برای روسیه مهم است، لذا با هدف ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان، در صورت لزوم با افغانستان همکاری را ادامه می دهیم.

وزیر خارجه روسیه گفت، هرچند شماری از پروژه های مشترک روسیه وناتو در راستای تحویل دهی هلی کوپترها به افغانستان به حالت تعلیق درآمده ، اما مسکو توسط پول اختصاص داده شده با کابل، این پروژه را تکمیل می کند.

لاوروف افزود: روسیه علاقمند است تا در راستای تأمین امنیت و برقراری صلح در افغانستان سهم فعال داشته باشد و براساس برنامه های از پیش تعیین شده، مسکو پولی که برای افغانستان تعهد کرده بود درهمین راستا مصرف خواهد کرد.

روسیه و ناتو تعهد کرده اند که مسکو پرزه جات اضافی هلی کوپتر های نظامی ساخت این کشور را در اختیار دولت افغانستان قرار دهد.

این پروژه به صورت مشترک ازسوی روسیه وناتو در افغانستان تطبیق می شد اما ناتو اخیراً به دلیل همه پرسی کریمه و موجودیت بحران اوکراین تمام همکاری های نظامی و غیرنظامی خودرا با روسیه به حالت تعلیق درآورده است.

اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو روز گذشته در بروکسل هم گفت:" ما هم چنان مجراهای دیپلماتیک را برای گفتگو باز نگه میداریم و در چارچوب شورای ناتو و روسیه به سطح سفیران و وزیران آماده بحث هستیم."
See More

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد