شكنجه گاه سازمان سيا

CNN تکان دهنده ترین نکات در گزارش درباره شکنجه های سازمان سیا را شرح داد

CNN تکان دهنده ترین نکات در گزارش درباره شکنجه های سازمان سیا را شرح داد

شبکه تلویزیونی CNN روز سه شنبه ده شکنجه تکان دهنده را ذکر کرد که در گزارش شکنجه های مورد استفاده سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) تشریح شده اند.

کمیته امور سازمان های اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه یک گزارش 500 صفحه ای درباره برنامه سازمان سیا برای بازداشت و بازجویی از متهمان به تروریسم را منتشر کرد که از سال 2002 تا 2006 میلادی اجرا شده است. متن کامل این گزارش که حجم آن بیش از 3 هزار صفحه است، هنوز محرمانه محسوب می شود.
به گزارش CNN ، صحنه سازی اعدام بازداشت شدگان که عوامل سازمان سیا دوبار آنرا انجام دادند، تکان دهنده ترین نوع شکنجه است. ورود ماموران سازمان سیا به سلول بازداشت شدگان، لخت کردن آنها و کشاندن این افراد در روز زمین به دنبال خود در یک کریدور دراز و درعین حال ضرب و شتم آنها در مکان دوم وحشتناک ترین شکنجه ها قراردارد. سازمان سیا همچنین بازداشت شدگان را تا مدت 180 ساعت از خواب محروم می کرد و ضمنا آنها که دستانشان روی سرشان بسته شده بود، طی این مدت در حالت ایستاده قرار داشته اند.
شرح شکنجه یک بازداشتی به نام ابوزبید که ماموران سیا خفه کردن وی در زیر آب را صحنه سازی کردند، نکته دیگری در گزارش است که روزنامه نگاران را شوکه کرده است.
همچنین برخی از بازداشت شدگان را در تاریکی و سرما نگه داشته و مجبور می کردند 24 ساعته موسیقی گوش کنند. آویزان کردن متهمان با دستبند به مدت 22 ساعت در شبانه روز طی دو روز متوالی نوع دیگر شکنجه مورد استفاده سازمان سیا برای در هم شکستن اراده قربانیان خود بوده است.
ماموران سازمان سیا همچنین تهدید می کردند در صورت عدم همکاری بازداشت شدگان به خویشاوندان آنها آسیب برسانند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد