ادامه حركت داعش بسمت اوروپا


12:31
ادامه ی مسیر داعش به سمت اروپا خواهد بود

© تصوير: AP/Raqqa Media Center of the Islamic State group
آقای "ژاک بورد" از تحلیلگران سیاسی فرانسوی توجه همگان را به موضوع "جهاد اروپایی" جلب می کند که با بازگشت شهروندان فرانسوی "داعش" به فرانسه، در این کشور آغاز خواهد شد.

تا به امروز نزدیک به 50 شهروند فرانسوی که برای مقابله با اسلامگرایان افراطی در سوریه به این کشور رفته بودند، جان خود را از دست داده اند. آقای "مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه در روز 19 نوامبر با اعلام این خبر افزود که بر اساس اخبار رسمی، بیش از 1000 نظامی فرانسوی در جبهه ی نبرد سوریه در حال جنگ هستند.
در اینجا یک سوال بسیار مهم پیش می آید.
اگر فردا روزی، تروریست های افراطی این درگیری به سراغ فرانسه بیایند، این کشور چه تدابیری اتخاذ خواهد نمود؟
آقای "ژاک بورد" از تحلیلگران و روزنامه نگاران معروف فرانسه در این رابطه می گوید:
"به نظر من، خطر در کمین است. اکنون این موضوع به معضلی برای کشور ما تبدیل شده است. حضور اسلامگرایان افراطی در این صحنه ی نبرد، همه چیز را دشوارتر از آنچه به نظر می رسید ساخته اند. بسیاری از این تروریست ها به زبان فرانسوی سخن می گویند و اقامت فرانسه دارند. در این میان می توان به تروریست هایی از کشورهای الجزایر، مراکش، تونس و غیره اشاره نمود. اگر روزی فرا برسد و آنها بخواهند مسیر خود را تغییر دهند، بدون شک مکانی را برای خود انتخاب خواهند نمود که برایشان مناسب تر است. نظر شما راجع به کشور فرانسه چیست؟ بدون شک، کشور ما یکی از ساده ترین انتخاب های آنها خواهد بود.
جالب است بدانید که اعلام حضور چند صد نفر شهروند فرانسوی در میان گروهک های افراطی، تنها یک افسانه است. در حقیقت، امروز جمعیت اسلامگرایان افراطی فرانسوی از مرز 10 هزار نفر عبور کرده است. آمار جرم و جنایت نشان داده است که مجرمان معمولا ساده ترین راه و مناسب ترین مکان را برای خود انتخاب می کنند. به نظر شما برای تروریست های جدید فرانسوی زبان، کدام کشور مناسب تر است؟ بدون شک پاسخ این سوال فرانسه خواهد بود!
نیروهای پلیس کشور ما حق استفاده از اسلحه را ندارند. اگر ماموری از اسلحه استفاده کند، بلافاصله بازداشت خواهد شد. سیستم قضاوتی فرانسه از بسیاری از مسائل چشم پوشی می کند. برای مثال، یک اسلامگرای فرانسوی که مدتی پیش به فرانسه بازگشت، تنها به 7 سال زندام محکوم شد. اگر شما کمی با قانون آشنا باشید، متوجه خواهید شد که این زمان در اصل، به 3 سال تغییر خواهد یافت. این شخص در زندان، بالاترین درجات جرم و جنایت را از هم سلولی های خود خواهد آموخت و پس از 3 سال آزاد خواهد شد. برای مثال اگر او در زمان بازداشت 25 داشت، پس از آزادی در سن 28 سالگی به مجرمی خبره تر تبدیل می شود. همه ی اینها به خاطر سیستم قضاوتی و دادگاهی فرانسه است.
اگر بخواهیم از دیدگاه عینی به این موضوع نگاهی بیاندازیم، برای یک تروریست افراطی، بازداشت شدن در کشور فرانسه بدون شک بهتر از مثلا بازداشت شدن در الجزایر است. پس بدین ترتیب آنها به احتمال فراوان، آتش حملات خود را به سمت کشورهای فرانسه و بلژیک ادامه خواهند داد. در نهایت، همه ی تروریست های افراطی فرانسوی زبان به کشور ما رخنه خواهند کرد. ما باید خودمان را از همین حالا برای این حقیقت آماده کنیم که به زودی، جبهه ی تروریست های اروپا می تواند به حقیقت تبدیل شود."
در آخر یاد آور می شویم که این موضوع، دیدگاه یکی از روزنامه نگاران فرانسوی بود.




المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد