قطر به جاي عربستان حامي ترورست


عربستان تلاش دارد قطر را به جای خود حامی تروریست‌ها جلوه دهد 

شناسه خبر: 1430806 سرویس: بین الملل 
ابوفراس الحمدانی

یک کارشناس عراقی مسائل سیاسی گفت که در پی تشدید فشارها علیه عربستان به دلیل حمایت‌هایش از تروریست‌ها، این کشور تلاش دارد تا قطر را به جای خود حامی تروریست‌ها جلوه دهد. 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امارات، مصر، بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی روز دوشنبه روابط دیپلماتیک با قطر را بعد از دو هفته کشمکش رسانه‌ای، قطع کرد.
این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی خود متهم کردند.
در مقابل، قطر نیز گفت که این کشورها خواهان اعمال قیمومیت بر قطر هستند اما این کشور مستقل است و از کسی دستور نمی گیرد.
ابو فراس الحمدانی کارشناس عراقی مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به بررسی اختلافات میان برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر پرداخت.
وی در این مصاحبه گفت: رسانه‌های عربستانی و اماراتی در حالی به قطر اتهام می‌زنند که حامی تروریست‌ها است که گویی خود این دو کشور هیچ ارتباطی در حمایت از تروریسم به همراه قطر ندارند. این کشورها از طالبان در افغانستان و زمانی که در مزار شریف به کشتار انسان‌های بیگناه می پرداخت و از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق که این کشورها را نابود کردند حمایت کاملی انجام دادند.
عربستان تلاش دارد قطر را به جای خود حامی تروریست‌ها جلوه دهد
این کارشناس عراقی مسائل سیاسی در ادامه این مصاحبه گفت: یکی از مهمترین دلایل اختلافات اخیر میان کشورهای عربی و قطر افزایش انتقاد رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از عربستان به دلیل حمایت این کشور از تروریست‌ها بوده است به همین دلیل عربستان تلاش دارد طرف دیگری را ایجاد کرده  و آن را مسئول تروریست‌ها معرفی کند به همین دلیل شاهد آن هستیم که تمام لابی‌های سعودی در غرب تلاش دارند تا طی اقدامی پیش دستانه قطر را حامی تروریست‌ها چه داعش، طالبان و القاعده معرفی کنند. به نظر من تمامی این کشورها حامی تروریست‌ها هستند. در همین راستا شاهد بودیم که "جو بایدن" معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی گفته بود که همپیمانان آمریکا در خاورمیانه همانند عربستان، امارات و قطر از تروریسم حمایت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که ما در برابر چالش جدید و تغییر معادلات و فرار به جلوی عربستان هستیم. اما این کشورها باید بهای اقداماتی که علیه کشورهایی که به دنبال آزادی بودند را پرداخت کنند.
خاورمیانه تحمل بحران جدیدی را ندارد
وی در ادامه این مصاحبه درباره درگیری نظامی میان قطر و عربستان گفت: خاورمیانه تحمل بحران جدیدی را ندارد اما احتمال هر موضوع جدیدی نیز وجود دارد. اما به اعتقاد من این کشورها که در حال حاضر با یکدیگر به اختلاف برخورده‌اند از حق حاکمیت کاملی برخوردار نیستند این کشورها بر اساس دستورات و آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند رفتار کرده و عربستان قصد دارد که تغییراتی را در قطر ایجاد کرده و بر تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس سیطره یابد. هرگونه احتمالی در این زمینه وجود دارد و شاهد آن بودیم که در دهه 90 نیر عربستان حملاتی را به قطر انجام داده بود. البته "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا از عربستان و امارات اعلام حمایت کرد اما قطر نیز از حمایت اسرائیل برخوردار است و از خود اختیاری ندارد. قطر در حال ایفای نقشی بوده و پس از آنکه نقشش به پایان رسید به حجم واقعی خود در عرصه سیاسی باز خواهد گشت.قطر بج

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد