انتقال نظامیان صهیونیست به افغانستان


گزارش تسنیم| نقش امارات در انتقال نظامیان صهیونیست به افغانستان 

همکاری‌های نظامی امارات و رژیم صهیونیستی در حالی افزایش یافته که برخی از رسانه‌ها از اعزام نظامیان اسرائیلی مسلط به زبان عربی در پوشش نیروهای اماراتی به افغانستان خبر داده‌اند. 

گزارش تسنیم| نقش امارات در انتقال نظامیان صهیونیست به افغانستان
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس توافق صورت گرفته بین دولت افغانستان و امارات متحده عربی قرار است این کشور حدود 200 نظامی به افغانستان اعزام کند.
پس از درخواست امارات برای مشارکت در ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، اشرف غنی در نشست شورای امنیتی ملی این کشور با حضور نظامیان اماراتی در افغانستان موافقت کرد.
«ویسا» روزنامه چاپ کابل در گزارش اخیرش نوشت: حدود 90 نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی که به زبان عربی تسلط دارند در پوشش نیروهای اماراتی به افغانستان اعزام می‌شوند.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای اعزام نظامیان صهیونیست به افغانستان به توافق رسیده‌اند.
ماه گذشته در پی افزایش حملات طالبان در فراه روزنامه «افغانستان تایمز» نیز گزارش داد که نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی قرار است به شمال و غرب افغانستان اعزام شوند.
این روزنامه تصریح کرده بود که نیروهای ویژه اسرائیلی رهبری جنگ علیه طالبان در ولایت فراه را به عهده خواهند داشت.
ویسا خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در نظر دارد تا این نیروها از بین افراد قبیله «بنی‌ماش» که 8 سال پیش از هند به اسرائیل رفته‌اند تامین کند.
افزایش بی‌سابقه همکاری‌های نظامی امارات متحده عرب با رژیم صهیونیستی نگرانی‌ها درباره اهداف پنهانی حضور نظامیان اماراتی در افغانستان را تشدید کرده است.
پایگاه خبری «ویترانزتودی» اخیرا در گزارشی نوشت: نظامیان اسرائیلی برای انجام عملیات‌هایی علیه ایران به افغانستان اعزام می‌شوند تا به تیم‌های عملیاتی «سیا» و «موساد» در انتقال داعش به افغانستان کمک کنند.
این در حالی است که با وجود گزارش‌های متعددی از حضور نظامیان اسرائیلی در افغانستان دولت این کشور تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.
بر اساس این گزارش، پروازهای انتقال جنگجویان داعشی از عراق و سوریه به افغانستان از طریق پایگاه هوایی «جلال‌آباد» توسط موساد و سیا آغاز شده است.
توافق اشرف غنی با حضور نظامی امارات در افغانستان واکنش‌های تند نمایندگان پارلمان افغانستان را نیز به همراه داشته است و اعضای پارلمان افغانستان از عواقب آن به دولت هشدار دادند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تقویت روابط بین دولت افغانستان و کشورهای عربی زمینه ساز رشد افراط گرایی در افغانستان خواهد شد و این کشور را به میدان رقابت گروه‌های تکفیری تبدیل خواهد کرد.
با توجه به تلاش امارات برای حضور در غرب افغانستان و در نزدیکی مرزهای ایران اعضای پارلمان افغانستان هشدار دادند که این مسئله می‌تواند افغانستان را به میدان جنگ‌های نیابتی بین قدرت‌های منطقه و فرا منطقه‌ای تبدیل کند.
از سوی دیگر، در حالیکه دولت افغانستان، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد حضور نظامیان اسرائیلی در خاک افغانستان را می‌توان نقض صریح حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دانست.
پیش از این نیز برخی از اعضای ناتو از جمله آلمان از تسلیحات رژیم صهیونیستی مانند پهپادهای جاسوسی و تسلیحات موشکی این کشور در افغانستان استفاده کرده بود.
اگر چه استفاده از تسلیحات اسرائیلی در افغانستان از سوی نیروهای خارجی وجود داشت اما برای نخستین بار است که نظامیان اسرائیلی به واسطه همکاری امارات آزادانه در خاک افغانستان عملیات‌های تخریبی خود را به پیش خواهند برد.
امارات از جمله کشورهایی است که به منظور اثرگذاری در افغانستان سال 1393 پیمان همکاری‌های استراتژیک با دولت این کشور به امضا رساند و پس از طریق پروژه‌های به ظاهر عمرانی حضورش در این کشور را تثبیت کرد.
 انتهای پیام/.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد