سیاست اخبار در جهان

 
تحریم نظامی اتحادیه اروپا علیه مصر
در جهان, اروپا, شرق نزديک, اخبار, سياست
19.08.201See More
Photo: ‎تحریم نظامی اتحادیه اروپا علیه مصر
 در جهان, اروپا, شرق نزديک, اخبار, سياست
19.08.2013, 11:47
© Icey, en.wikipedia.org
به گزارش آژانس خبری"ایتارتاس" به نقل از مقامات بلند رتبه اتحادیه اروپا در بروکسل، اتحادیه اروپا قصد دارد عرضه سلاح و تجهیزات پولیس را به مصر متوقف نماید. به گفته این منبع، این محدودیت ها در نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا که قرار است در هفته آینده برگزار گردد، مورد بررسی قرار گیرد.

روز دوشنبه 28 عضو شورای اتحادیه اروپا در مورد تحریم نظامی مصر جلسه کارشناسی در بروکسل برگزار می کنند. در حال حاضر کشورهای پیشرو از جمله آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، عرضه تجهیزات نظامی خود را به مصر متوقف نمودند. اتحادیه اروپا همچنین از امریکا که بزرگترین تامین کننده سلاح می باشد، که عرضه سلاح خود را به مصر متوقف نماید، اما واشنگتن از این اقدام خودداری نمود.‎

3, 11:47
© Icey, en.wikipedia.org
به گزارش آژانس خبری"ایتارتاس" به نقل از مقامات بلند رتبه اتحادیه اروپا در بروکسل، اتحادیه اروپا قصد دارد عرضه سلاح و تجهی...زات پولیس را به مصر متوقف نماید. به گفته این منبع، این محدودیت ها در نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا که قرار است در هفته آینده برگزار گردد، مورد بررسی قرار گیرد.

روز دوشنبه 28 عضو شورای اتحادیه اروپا در مورد تحریم نظامی مصر جلسه کارشناسی در بروکسل برگزار می کنند. در حال حاضر کشورهای پیشرو از جمله آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، عرضه تجهیزات نظامی خود را به مصر متوقف نمودند. اتحادیه اروپا همچنین از امریکا که بزرگترین تامین کننده سلاح می باشد، که عرضه سلاح خود را به مصر متوقف نماید، اما واشنگتن از این اقدام خودداری نمود.
 
 
 
 
دیدار غیر رسمی لوی سارنوال افغانستان با طالبان
افغانستان, اخبار, سياسی
 
19.08.2013, 10:20
تصوير: EPA
محمد اسحق الکو لوی څارنوال افغانستان به دستور رئیس جمهور بخاطر دیدار غیر رسمی اش با نمایندگان طالبان از سمت اش برکنار شد.

براساس گزارش روز دوشنبه رسانه های محلی، آقای الکو با نمایندگان طالبان در دبی دیدار کرده و دولت افغانستان در جریان نگذاشته است. وی در سال 2009 در سمت منصوب گردید

سخن روز/
گفتگو بین افغانستان و تاجیکستان درمورد ساخت یک لوله جدید گاز
/18.8.2013
مقامات افغانستان و تاجیکستان در رابطه با ساخت یک لوله جدید گاز بین
تاجیکستان و افغانستان گفتگو کردند.
بر اساس گفته های انجام شده بین مقامات دو کشور، در صورتی... که این طرح تطبیق گردد، لوله جدید گاز از شهر شبرغان وارد افغانستان خواهد شد.

شبرغان مرکز ولایت جوزجان است، شهری که در آن ذخایر گاز طبیعی فراوان است.

در جلسه ای که در هفته اخیر بین مقامات تاجیکستان و وزیر انرژی و وزیر مالیه افغانستان انجام شد، بر بهره برداری هرچه زودتر از این طرح، تاکید شد.

در پی استقبال مقامات افغانستان از این طرح، تاجیکستان ضمن ابراز علاقه، اعلام کرده اند که روابط اقتصادی و تجاری خود را با افغانستان به مرور زمان افزایش خواهند داد.

هنوز از جزئیات چگونگی این طرح چیزی منتشر نشده است.

اما گمان می رود با بهره بردازی از این طرح، از ذخایر گاز طبیعی افغانستان که در شهر شبرغان است، استفاده اعظم شود.

علاوه بر این، شبكه هاي توزيع گاز بين مناطق جنوبي تاجيكستان و ولایات شمالي افغانستان به هم متصل خواهند شد.

در سال ۱۹۶۷ اتحاد جماهير شوروي سابق توليد گاز طبيعي در افغانستان را به آغاز كرد و در سال ۱۹۹۰ گاز طبيعي از طريق خط لوله به ازبكستان و تاجيكستان منتقل مي شد.

ذخاير گاز اين منبع حدود ۷۷ ميليارد متر مكعب برآورد شده است كه اين حجم در ميان مدت علاوه بر پاسخگويي به نيازهاي افغانستان، زمينه صادرات اين محصول راهبردي را فراهم مي كند.

برای تطبیق پروژه اتصال شبکه های توزیع گاز بین مناطق جنوبی تاجیکستان و ولایات شمالی افغانستان ، 300 میلیون دالر نیاز است.

تامین بودجه این طرح هنوز مشخص نشده که از سوی چه کسی و کشوری تامین می شود، اما مقامات افغانستان می گویند، پس از امضاء تمامی اسناد مربوطه، سرمایه گذاران زیادی داوطلب خواهند شد.
.رو
 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد