نُه حمله کننده و یک سرباز ناتو در قندهار کشته شدند


نُه حمله کننده و یک سرباز ناتو در قندهار کشته شدند
 
 
کشته شدن نُه حمله کننده و یک عسکر ناتو در ولایت قندهار، درگیری ها در ولسوالی ژیری به پایان رسیده است.

این حمله پیش از چاشت امروز بالای یک پایگاه نظامی نیرو های بین المللی صورت گرفت.

مقامات می گویند: حوالی ساعت یازده و نیم پیش از چاشت امروز، نُه حمله کننده بالای پایگاه نظامی نیرو های بین المللی در ولسوالی ژیری حمله کردند.

عبدالحمید وردک قوماندان قول اردوی 205 اتل در ولایت قندهار به رادیو آزادی گفت: تمامی نُه حمله کننده توسط نیرو های آیساف کشته شده اند.

او افزود: حمله کننده ها از لباس نیرو های بین المللی استفاده کرده و پیش از رسیدن به پایگاه نظامی، انفجاری را هم به وسیله یک موتر انجام دادند:

« بر اساس آخرین گزارشی که من دریافت کردم هشت تن که سوار به یک موتر سرف بودند، می خواستند با عبور از دیوار، داخل پایگاه نظامی شوند، زمانیکه یک حمله کننده دیگر خود را منفجر ساخت، هشت تن از موتر سرف پیاده شدند تا داخل پایگاه نظامی شوند، اما همه شان از بین رفته اند. در آنجا برج های لوای سوم ما و برج های خارجی ها قرار دارند، از همانجا دیده اند و تمامی حمله کننده ها را از بین برده اند.»

در این میان حاجی جمال آغا ولسوال ژیری هم در صحبت با رادیو آزادی تایید کرد که تمامی حمله کننده ها از سوی نیرو های بین المللی کشته شده اند.

ولسوال ژیری می گوید: در این رویداد به نیرو های بین المللی آسیبی نرسیده است.

اما در این حمله گروهی، کشته شدن یک عسکر خارجی که احتمالاً امریکایی بود، تایید شده است. ناتو گفته که این عسکر در جریان حمله امروز در ولایت قندهار کشته شد.

سخنگوی والی قندهار هم می گوید که تمامی حمله کننده ها توسط نیرو های ناتو از پا در آمدند.

مقامات می گویند: از این پایگاه نظامی، نیرو های بین المللی برای عملیات های طیاره های بی پیلوت استفاده می کنند.

طالبان مسلح مسوولیت حمله امروز در ولسوالی ژیری ولایت قندهار را به عهده گرفته و ادعا کرده اند که تلفات سنگینی به نیرو های بین المللی وارد کرده اند. اما آیساف تنها کشته شدن یک عسکر خارجی را تایید کرده است.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد