اعمال کیف خلاف قرارداد ژنو است

 

اعمال کیف خلاف قرارداد ژنو
است


تصوير: RIA Novosti/Evgeny Biyatov
اعمال نیروهای اکراینی در جنوب – شرقی کشور ، قرارداد ژنو " مربوط به دفاع از مردم کشور در زمان جنگ " را نقض می کند.

اعمال نیروهای اکراینی در جنوب – شرقی کشور ، قرارداد ژن...و " مربوط به دفاع از مردم کشور در زمان جنگ " را نقض می کند. استفاده از توپخانه ها و نیروهای هوایی برای تیر اندازی به شهرها ، کشته های بیشمار در بین ساکنین غیر مسلح به همراه داشته است. افرادی که نمی توانند منطقه ی درگیر را ترک کنند قربانیان جنایت های نظامی دولت اکراین می شوند.
نیروهای اکراینی بمب باران میدان های مرکزی شهرها در جنوب شرقی کشور را آغاز کرده اند. حمله ی هوایی به ساختمان شهرداری در مرکز لوگانسک صورت گرفت. در نتیجه ی این حمله 7 نفر و از جمله وزیر سلامت جمهوری ملی لوگانسک ناتالیا آرخیپوا کشته شده و چند نفر نیز زخمی شدند. پیش تر نظامیان اطراف شهر را بمباران می کردند جایی که به عقیده ی آنها پایگاه های مخالفین قرار داشت. قربانیان آنها از بین مردم غیر مسلحی هستند که هیچ راه گریزی ندارند. اکنون موشک های آنها مستقیم بر بالای مراکز شهر به پرواز در می آیند جایی که ساکنین ساده زندگی و کار می کنند و بچه در حال بازی و گردشند. بسیاری از مردم آماده اند که خانه های خود را گذاشته و از منطقه خارج شوند برای آنکه حداقل از جنگ جان سالم به در برند. روسیه به خاطر این شرایط نگران کننده پیش نویس قطع نامه ای را با هدف آتش بس هر چه سریعتر و ایجاد کریدور انسانی در شرق اکراین به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد. ویتالی چورکین ، نماینده ی دائم روسیه در سازمان ملل متحد اطلاع داد :
عملیات ها در جنوب شرقی اکراین ادامه دارد. ارتش اکراین به سمت مناطق مسکونی تیراندازی می کند. ساکنین غیر مسلح آسیب می بینند. ما پیش نویس قطع نامه ای را ارائه می دهیم که در خصوص لزوم به حداقل رساندن خشونت در اکراین است و از طرفین می خواهد که از حمله دست برداشته و کریدور انسانی را برای ارسال کمک های بشردوستانه و برای خروج آسیب دیدگان ایجاد کنند. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به خاتمه اوضاع در جنوب شرقی اکراین عکس العمل نشان دهد. ما معتقدیم که طرفین باید به توافق نامه ی ژنو که در آوریل سال جاری تصویب شد مراجعه کنند.
روسیه سعی داشت پیش نویس قطع نامه ی خود را تا حد ممکن غیر سیاسی طراحی کند تا توجهات به سمت حل مسئله ی مهم یعنی تضمین امنیت ساکنین معطوف شود. اما برخی از نمایندگان غربی طلبکارانه حل مشکل مردم را رد کردند. از جمله نماینده ی دائم بریتانیا در سازمان ملل متحد مارک لایال گرانت بیان داشت که برپایه جنبه های بشر دوستانه ی سند ممکن نیست عکس العمل درستی به حوادث اکراین نشان داد از آنجا که این بحران مسائل سیاسی و امنیتی را بر می انگیزد و تنها بحران بشری نیست. " مقامات غربی نمی خواهند فاجعه ی انسانی را که در جنوب شرقی اکراین توسط مقامات کیفی انجام می شود را متوجه شوند. آنها بیان داشتند که برای بحث بر روی قطع نامه باید جزئی تر شرایط را بررسی کرده و شواهدی داشته باشند. و تا زمانی که آنها منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی هستند ستون های خبری با اطلاعاتی در خصوص قربانیان جدید پر می شود.
ضمنا این پرسش مطرح است که غرب از کجا منتظر بروز شواهد جدید است. اگر از جانب کیف است ، آنجا تاکید می کنند که عملیات در جنوب شرقی کشور ضد تروریستی بوده و اعمال ارتش برای ساکنین خطرناک نیست و روند حل و فصل با کمک " میزگردها" به طور کامل در جریان است. همان "میز گردهایی" که رهبران صادق و مردمی از زمره ی مخالفین مقامات حاضر به آن دعوت نشدند. "میزگردهایی "که بدون واسطه های بین المللی انجام می شود، یعنی از آن زمان که دیپلمات بازنشسته ی آلمانی ولفگانگ ایشینگر ، که توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا مسئولیت گفتگوی ملی در اکراین را برعهده داشت ، استعفا داد.
مسکو اصرار دارد که میز گردها باید ادامه یابند و البته تنها با شرکت افرادی که نفوذ واقعی در این اوضاع دارند و با هدف حل و فصل بحران داخل اکراین ، کار بر روی قانون اساسی جدید دولت اکراین ، تقسیم عادلانه اختیارات بین مراکز و مناطق باشد. ضمنا آنچه که در اکراین امروز اتفاق می افتد گواه آن است که کیف علاقه ی واقعی به برقراری صلح از روش های متمدنانه ندارد.
اوضاع اوکراین,
See More

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد