تلويزيون طلوع اماج حملات طالبان

كارمندان تلويزيون طلوع اماج  حمله انتهاري طالبان قرار گرفت  


Image copyrightReuters

گزارش‌ها از کابل حاکی از آن است که حوالی شام امروز به وقت محلی، انفجاری قوی، غرب این شهر را لرزانده است.
مقام‌های وزارت داخله (کشور) افغانستان گفته‌اند که در این حمله ۷ غیرنظامی کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت به بی‌بی‌سی گفته است که مهاجم انتحاری که سوار بر موتورسیکلت بود، مینی‌بوس حامل کارمندان گروه رسانه‌ای موبی را هدف قرار داده است.
گروه رسانه‌ای موبی، صاحب امتیاز چند رسانه‌ و نهادهای وابسته به آن در افغانستان است. شبکه‌های تلویزیونی طلوع، طلوع نیوز و لمر و رادیوی آرمان از جمله این رسانه‌ها هستند.
آقای صدیقی گفته است که در میان کشته‌های این حادثه دو زن نیز دیده می‌شوند.
کاوون خموش، خبرنگار بی‌بی‎سی در کابل می‌گوید منابعی به او گفته‌اند که در هنگام وقوع این حمله، ۳۲ نفر از کارمندان گروه موبی سوار این مینی‌بوس بودند.
یکی از کارمندان تلویزیون طلوع به کاوون خموش گفته که او به راننده این مینی‌بوس تلفن زده و راننده به او گفته: "من زنده هستم اما ما در حال سوختن هستیم."
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یکی از کارمندان تلویزیون طلوع حمله به مینی‌بوس کارمندان این تلویزیون را تایید کرده است.
تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما این حادثه چند ماه پس از آن روی ‌می‌دهد که گروه طالبان، دفاتر و کارمندان شبکه تلویزیونی طلوع نیوز و شبکه تلویزیونی یک را به عنوان اهداف نظامی این گروه اعلام کرده بود. این دو شبکه، خصوصی هستند.
+بیشتر بخوانید: تهدید طالبان علیه دو شبکه خبری: از این پس 'اهداف نظامی' هستید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان که برای شرکت در اجلاس داووس به سوئیس رفته است، حمله امروز را محکوم کرده و آن را "عملی بزدلانه و جنایتی نابخشودنی علیه مردم افغانستان" دانسته است.
عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان نیز حمله امروز به کارمندان گروه رسانه‌ای موبی را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام "تروریستی و بزدلانه" خوانده است.
دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان هم در توییتر خود "مسئولان" این حمله را محکوم کرده و گفته پس از این حمله "عمیقا" نگران امنیت کارمندان رسانه‎ها در کابل است.
ساختمان پارلمان و سفارت روسیه نیز در نزدیکی محل وقوع این حمله قرار دارد.
این انفجار تنها دو روز پس از دومین دور نشست چهارجانبه برای آغاز روند صلح در کابل رخ داده است

آیت‌الله خامنه ای: گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه وارد مجلس بشوند

  • 20 ژانویه 2016 - 30 دی 1394
  •  اظهارنظر

Image copyrightkhamenei.ir
Image captionاحمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز پیش از رهبر ایران، درباره انتخابات پیش رو، سخنرانی کرده است 

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره رد صلاحیت ها و اظهارات قبلی خود که گفته بود "حتی کسانی که نظام را قبول ندارند هم رای بدهند" توضیحاتی داده و گفته "بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس."
آقای خامنه‌ای امروز سی ام دی ماه (۲۰ ژانویه) در جمع دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان سخنرانی کرده و گفته "در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم‌گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند."
حدود دو هفته پیش، رهبر ایران خواستار شرکت شهروندان ایرانی در انتخابات پیش روی مجلس و خبرگان رهبری شده و گفته بود "همه در انتخابات شرکت کنند،‌ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور شرکت کنند." مشابه این عبارت را آیت الله خامنه ای پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم به کار برده بود. بیشتر بخوانید
.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد