هیچ کشوری نباید از القاعده، حزب‌الله و طالبان حمایت کند


دونالد ترمپ: هیچ کشوری نباید از القاعده، حزب‌الله و طالبان حمایت کند

۸صبح، کابل: دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا، برای اولین بار، در مجمع سازمان ملل حضور یافت و سخنرانی کرد. اصلی‌ترین بخش سخنرانی دونالد ترمپ به تهدیدهای تروریستی پیوند داشت. آقای ترمپ در این سخنرانی به «قطع حمایت کشورها از گروه‌های تروریستی» تأکید کرد و گفت: «هیچ کشوری نباید از القاعده، طالبان و حزب‌الله حمایت کند.»
دونالد ترامپ گفت: «ما نباید به تروریست‌ها پول و سلاح برسانیم، ما باید آن‌ها را طرد کنیم، از همین حالا اهداف و منافع امنیتی ما دیکته می‌کند که استراتژی ما چه خواهد بود.» این سخنان را رییس‌جمهور امریکا در حالی بیان می‌کند که پاکستان، ایران و در این اواخر روسیه به عنوان حامیان اصلی طالبان در افغانستان یاد می‌شوند. دونالد ترمپ در این سخنرانی، از طالبان در کنار «دیگر گروه‌های تروریستی» یاد کرد و گفت که همه‌ی روش‌های نبرد با «طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی» را تغییر داده است. آقای ترمپ گفت: «من تمام قواعد را در جنگ با طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی دگرگون کرده‌ام.» رییس‌جمهور امریکا در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل هم‌چنان تأکید کرد: «هیچ کشوری نباید از القاعده، طالبان و حزب‌الله حمایت کنند.»
اگرچه گفته‌های او، تأکید بر قطع حمایت کشورها از همه‌ی گروه‌های تروریستی را شامل می‌شد،‌ اما اشاره‌هایش بیشتر به «حمایت‌های دولت ایران از گروه‌های تروریستی در خاور میانه» بود.
او در این باره گفت: «دولت ایران باید به حمایتش از تروریسم پایان بدهد و به حقوق مردمش احترام بگذارد، مردم ایران به دنبال تغییر اند.»
رییس‌جمهور امریکا گفت که «تنها صادرات ایران، خشونت است» و بزرگ‌ترین قربانی در این زمینه، مردم ایران هستند. او گفت: «دولت ایران، به حماس و حزب‌الله حمایت‌های مالی فراهم می‌کند.»
رییس‌جمهور ترمپ در حالی به «قطع حمایت کشورها از گروه‌های تروریستی» تأکید می‌کند که در آخرین مورد، شاهد خاقان عباسی، ‌نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با فایننشیل‌تایمز به ورود انتحاریان از پاکستان به افغانستان اعتراف کرد و گفت که تانکر فاضلاب پر از مواد انفجاری از پاکستان وارد افغانستان شده و یک شب در سفارت‌خانه‌ای در کابل نیز مستقر بود. این تانکر در چهارراه زنبق منفجر شد که در آن ۱۵۰ تن جان باختند و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد