امريكا با طالبان داخل تماس است

آمریکا شرایط مذاکره طالبان و دولت افغانستان را فراهم می‌کند 

شناسه خبر: 1514053 سرویس: بین الملل 
آلیس ولز

سرپرست دفتر نمایندگی آمریکا در امور افغانستان، پاکستان و جنوب آسیا اعلام کرد که واشنگتن در رابطه با ایجادو شرایط لازم برای تحقق مذاکرات طالبان و دولت با برخی از کشورهای منطقه و پاکستان تماس گرفته است. 

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آلیس ولز» سرپرست دفتر نمایندگی آمریکا در امور افغانستان و پاکستان و جنوب آسیا گفت: واشنگتن در تلاش است تا شرایط مذاکره طالبان و دولت افغانستان را فراهم کند.
وی ضمن بیان اینکه بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، اظهار داشت: آمریکا شرایطی را ایجاد می‌کند که طالبان حاضر به مذاکره و پیوستن به روند صلح شوند.
این دیپلمات ارشد به «صدای آمریکا» گفت که برای از سرگیری مذاکرات با طالبان، آمریکا با پاکستان و دیگر کشورهای منطقه تماس گرفته است.
این مقام ارشد آمریکایی در حالی از تلاش آمریکا برای زمینه سازی مذاکرات صلح خبر می‌دهد که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که طالبان به خاطر پیروزی های گسترده میدانی تمایلی برای پیوستن به گفت‌وگوهای صلح ندارند.
این در حالی است که اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور افغانستان، حکومت افغانستان بر کمتر از 60 درصد از خاک این کشور کنترل دارد و دیگر مناطق یا تحت درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان قرار دارد و یا تحت کنترل گروه طالبان است.
از سوی دیگر، «کرنلیوس زیمرمن» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز اخیرا  اظهاراتی را از ترکیب «استراتژی جنگی» و «استراتژی گفتمان» بیان کرده بود و به گفته او سازمان ناتو در افغانستان تا زمانیکه طالبان حاضر به صلح شوند منتظر خواهد ماند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد