مخالفت سناتور آمریکایی با انتصاب «پامپئو»


مخالفت سناتور آمریکایی با انتصاب «پامپئو» به دلیل ادامه جنگ در افغانستان 

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد در حالی که ترامپ پیش از این قول پایان جنگ در افغانستان را داده بود، اما گزینش «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه این کشور به معنای ادامه جنگ در افغانستان خواهد بود. 

مخالفت سناتور آمریکایی با انتصاب «پامپئو» به دلیل ادامه جنگ در افغانستان
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، در حالی که ترامپ  رئیس سازمان سیا را برای مقام وزارت خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است، اما برخی از سناتورهای آمریکایی با انتصاب «مایک پمپئو» به عنوان وزیر خارجه این کشور مخالف هستند.
نشریه آمریکایی «ریزن» گزارش داد که «رند پال» نماینده ایالت «کنتاکی» در سنای آمریکا از احتمال انتصاب «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور و تاثیر آن بر ادامه جنگ افغانستان ابراز نگرانی کرد.
 سناتور آمریکایی با اشاره به اظهارات گذشته ترامپ گفت اظهارات صریح ترامپ درباره پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان و خروج نیروهای آمریکا از این کشور عامل پیروزی وی در انتخابات بود.
وی افزود: اما پیشنهاد مایک پمپئو به عنوان نامزد وزارت خارجه آمریکا به معنی ادامه جنگ در افغانستان است، زیرا وی بر حفظ حضور نظامی آمریکا در افغانستان تاکید دارد.
پال تصریح کرد کسانی که حمله 11 ستامبر را طراحی کرده بودند کشته شدند و دلیلی برای ادامه جنگ و اعزام سربازان آمریکایی به افغانستان وجود ندارد.
از سوی دیگر،  «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا و نامزد جدید وزارت خارجه آمریکا در جلسه سنای این کشور تاکید کرد که آمریکا نباید حضور نظامی خود در افغانستان را پایان دهد.
دونالد ترامپ پس از برکناری «رکس تیلرسون» از مقام وزارت خارجه آمریکا رئیس سازمان سیا را برای اخذ رای اعتماد به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور به سنای آمریکا معرفی کرده است.
این در حالی است که موضع پال به عنوان عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌تواند تعیین کننده باشد. زیرا کمیته سنای روابط خارجی آمریکا تنها 21 عضو دارد.
احتمالا 10 نفر از اعضای دموکرات این کمیته با تعیین پمپئو در مقام وزارت خارجه آمریکا  مخالفت خواهند کرد بنابر این رای  «رند پال» نقش تعیین کننده را در تایید و یا رد صلاحیت وزیرخارجه جدید آمریکا خواهد داشت.
نامزد وزارت خارجه آمریکا در حالی بر ادامه حضور نظامی این کشور در افغانستان تاکید می‌کند بسیاری از کارشناسان غربی بر این باروند که آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده و راهی جز خروج از این کشور ندارد.
انتهای پیام/.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد