حکمتیار مشاور اصلی آمریکا در افغانستان است

حکمتیار مشاور اصلی آمریکا در افغانستان است
دیگر آمریکایی ها با غنی و یا کرزی و یا دیگر سران دست ساخته خود و یا متملقان به اصطلاح جهادی مشوره نمی کنند، بل مشاور اصلی آنان جناب گلبدین حکمتیار می باشد. بنابر این منتظر اقدامات تازه آمریکایی ها که با مشوره حکمتیار تنظیم می گردد، باشید 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۷/۵/۱۴کد خبر: 153384منبع: پرینت 
به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) قبل از اینکه طرح واگذاری 13 ولایت افغانستان به طالبان در نشست معاون وزیر خارجه آمریکا با نمایندگان طالبان در قطر مطرح شود، گلبدین حکمتیار از طریق سفارت آمریکا و نماینده های طالبان در جریان موضوع قرار گرفته بود.
شاهد این ادعا روزنامه نیویورک تایمز که ده روز قبل از نشست طالبان با آمریکا نوشت که حکمتیار، طرحی را به اشرف غنی پیشنهاد کرده است تا بر اساس آن، طالبان بتوانند در چندین ولایت تحت نفوذ شان، خودمختاری داشته باشند. حکمتیار این ولایات را "مناطق امن" نامید.
قبل از این نیز این روزنامه اعلام کرده بود که دولت دونالد ترامپ از نیروهای امنیتی افغانستان تحت حمایت آمریکا خواسته تا از مناطق دوردست و کم جمعیت بیرون شوند.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اضافه کرد که این تصمیم بخش اعلام نشده استراتژی جنگ رییس جمهوری آمریکا است.

جالب این است حکمتیار که قبلا شعار ضد آمریکایی سر می داد و می گفت: "اگر در موجودیت آمریکا به کابل بیایم از امت رسول الله نباشم"! اما اینک نزدیکترین فرد افغان به نیروهای آمریکایی محسوب می شود تا آنجا که از قبل در جریان سیاست های آمریکایی در افغانستان قرار می گیرد و در امور مهم تصمیم گیری آمریکایی ها با وی مشورت می کنند.

طرح قبلی آمریکا این بود که طالبان در افغانستان از بین بروند زیرا زمان ماموریت شان تمام شده و قرار بود داعش به زودی جایگزین طالبان در افغانستان گردد. اما مشوره های حکمتیار، زمان اضمحلال طالبان را به تعویق انداخت و نابودی شان را نه از راه جنگ که از طریق مصالحه با دولت و واگذاری بخش های مهمی از کشور به آنان به مذاکره کشانید.

سیاستمداران آمریکایی که هرگز آماده مذاکره با طالبان دست ساخته خودشان نبودند، با مشوره حکمتیار به میز مذاکره کشیده شدند و ظاهر اوضاع را بگونه ای رقم زدند که همگان فکر کنند طالبان با آمریکایی ها مذاکره می کنند، در حالیکه طرح تازه آمریکایی با مشوره حکمتیار باعث گردید که نابودی طالبان نه با کشتار که با الحاق به دولت افغانستان پایان پذیرد.

این روزها دیگر آمریکایی ها با اشرف غنی و یا کرزی و یا دیگر سران دست ساخته خود و یا متملقان به اصطلاح جهادی مشوره نمی کنند، بل مشاور اصلی آنان جناب گلبدین حکمتیار می باشد. بنابر این منتظر اقدامات تازه آمریکایی ها که با مشوره حکمتیار تنظیم می گردد، باشید.

تمامی نیروهای حزب اسلامی حکمتیار از زندان ها آزاد می شوند.
اعضای بلندپایه حزب حکمتیار در منصب های بلند تصمیم گیری دولتی منصوب می گردند.
علاوه بر اینکه هیچیک از اعضای مسلح این حزب خلع سلاح نمی شوند که بقیه اعضا نیز در مناطق مختلف مسلح می گردند.
غاصبان زمین از دیگر جناح ها تحت پیگرد قرار می گیرند اما غاصبان حزب حکمتیار همچنان مشغول غصب زمین بوده و کسی از آنان هیچ پرسانی نمی کند که جناب اشرف غنی به اضافه آن زمین های دیگر دولتی را نیز به جناب حکمتیار تقدیم می کند.
درظاهر نامزدانی که به افراد یا اشخاص توهین کرده اند از لیست حذف شده اند اما نامزدان حزب حکمتیار که به تاسی از رهبرشان به هرکسی بخواهند توهین می کنند و کسی را یارای حذف اسامی شان از لیست نامزدان نیست.
گبدین حکمتیار که قبلا جان مردم را می گرفت اینک بزرگترین بودجه واگذاری دولت به دیگران از پول خون مردم را از دولت غنی می گیرد.
برای پولیس و اردوی ملی پول معاش نیست که ماه ها درسنگرها بدون معاش می جنگند، اما 22 میلیون افغانی برای خرج دوماه حکمتیار هست که برایش پرداخت شده است.
حکومت افسران باتجربه ارتش و پولیس را از دیگر اقوام قبل از موعد بازنشست می کند، اما برای تامین امنیت حکمتیار جدا از سربازان عادی، 90 افسر را تعیین کرده است که 5.5 میلیون افغانی معاش آنان در دوماه بوده است.
حکومت غنی از پول مردم برای حزب اسلامی دانشگاه می سازد اما برای دیگر دانشگاه های خصوصی بهانه تراشی می کند.
و...http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=15338

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد