زلمی خلیلزاد: بازداشت عمران خان بحران پاکستان را عمیق‌تر می‌کند

 


زلمی خلیلزاد: بازداشت عمران خان بحران پاکستان را عمیق‌تر می‌کند

زلم‌ خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای افغانستان گفته که پاکستان با بحران سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواجه است و بازداشت عمران خان بحران این کشور را عمیق‌تر خواهد کرد. 

  عین حال، عمران‌خان در اعتراض به اقدام پولیس برای بازداشتش، از هوادارانش خواسته که به خیابان‌ها بیایند.

آقای خلیلزاد روز سه‌شنبه (۲۳ حوت) در رشته توییتی نوشت که «همدیگرزنی» رهبران پاکستان از طریق «اعدام، ترور و به زندان افگندن» یک‌دیگر مسیر اشتباهی است.

نماینده پیشین امریکا برای افغانستان افزوده که پاکستان با وجود داشتن ظرفیت زیادی، عملکردش ضعیفی دارد و از رقیب اصلی خود هند بسیار عقب است.

آقای خلیلزاد به رهبران پاکستان توصیه کرده که به‌جای رویارویی، برای نجات از بحران برنامه‌ریزی و انتخابات برگزار کنند و هر حزبی که برنده شد، به نمایندگی از مردم کارهای لازم را انجام دهد.

در همین حال، آقای خان در یک نوار تصویری که در صفحه کاربری خود در توییتر پخش کرده، گفته که پولیس ویژه پاکستان قصد دارد او را دستگیر کند.

او از هوادارانش خواسته که به خیابان‌ها بیایند و ثابت کنند که تصمیم دولت بر سر کار پاکستان برای بازداشت او «نادرست» است.

آقای خان با انتقادهای تندی از مقام‌های دولت پاکستان، بدون نام بردن از فرد مشخصی، رقیبان خود را «دزد» خوانده و تاکید کرده که به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

عمران به دنبال تصمیم مجلس ملی پاکستان در دهم اپریل سال گذشته از نخست‌وزیری برکنار شد و سوم نوامبر گذشته در جریان راهپیمایی گسترده هوادارانش در پنجاب گلوله خورد و زخمی شد.

پولیس پاکستان به دلیل اظهارات آقای خان درباره اقدامات پولیس و یک قاضی دادگاه عالی، پرونده‌ای با «اتهامات تروریستی» علیه او باز کرده است.

پیش از این بارها گزارش شده که پولیس قصد دارد او را بازداشت کند، ولی هواداران حزب تحریک انصاف، که آقای خان رهبری آن را برعهده دارد، با تجمع مانع بازداشت او شده‌اند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد