اخبار روز از افغانستان

از سایر مطبوعات:ماموریت ژنرال پترائوس در افغانستان به پایان رسید/نیلسن ماندیلا ۹۳ ساله شد /شکست ایالات متحده در برابر جاپان/تازه ترین خبر- مشاور رئیس جمهور افغانستان طی حمله بر خانه اش کشته شد/ملاقات وداعیه سفیر امریکا با رئیس جمهور
مجلس نمايندگان آمريكا طرح كاهش كمك به پاكستان را آماده تصويب كرد
تهران- كميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريكا از تهيه طرحي پرده برداشت كه تداوم كمك واشنگتن به پاكستان را به همكاري اين كشور با آمريكا در مبارزه با تروريسم مشروط مي كند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين طرح همچنين شامل كمك آمريكا به كشورهاي مصر، لبنان و تشكيلات خودگردان فلسطين است و كمك آمريكا به اين كشورها را به ارايه تضمين هايي از سوي دولت ' باراك اوباما' به كنگره درباره همكاري اين كشورها با آمريكا در مبارزه با تروريسم مشروط مي سازد. به نوشته اين خبرگزاري، اين طرح به طور مستقيم باراك اوباما و دست اندركاران امور سياسي وي را به چالش مي كشد و در شرايطي وضع شده كه كنگره منتظر كاهش چشمگير بودجه سالانه وزرات خارجه و كمك هاي خارجي است. مجلس نمايندگان آمريكا قرار است روز چهارشنبه اين طرح را كه پيش نويس آن روز گذشته (دوشنبه) توسط ' راس لهتينن'‌ نماينده جمهوري خواه و رئيس اين كميته مجلس نمايندگان منتشر شده است، بررسي كند. اين گزارش افزود: هر چند احتمال تصويب اين طرح در مجلس نمايندگان آمريكا وجود دارد، چشم انداز پذيرش آن در مجلس سنا كه تحت كنترل دمكرات هاست، تيره است. اين خبرگزاري احتمال داد '‌ جان كري' رئيس دمكرات كميته روابط خارجي سنا با بسياري از مفاد اين طرح مخالفت كند. بر اساس اين گزارش، لايحه مذكور در صورت تصويب، كمك آمريكا به پاكستان را قطع خواهد كرد مگر آن كه، وزارت خارجه به كنگره اطمينان دهد كه اسلام آباد به طور كامل با آمريكا براي تحقيقات درباره وجود شبكه رسمي و غير رسمي حمايت از ' اسامه بن لادن'‌ در پاكستان همكاري مي كند. اين شرط همچنين شامل همكاري پاكستان در ارتباط با امكان دسترسي مستقيم آمريكا به خويشاوندان رهبر كشته شده القاعده در پاكستان و مخفي گاه وي در ' ايبت آباد ' استافغانستان درکابل


مراسم جنازه جان محمد خان و هاشم وطنوال در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد
27.04.1390
مراسم ادای احترام به جنازه های جان محمد خان مشاور رییس جمهور کرزی و محمد هاشم وطنوال عضو ولسی جرگهء افغانستان، صبح امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه یی گفته است که آقای کرزی نسبت به کشته شدن این افراد شدیداً ابراز تاسف کرده و آنان را شخصیت های وطندوست خوانده است.جان محمد خان سابق و محمد هاشم وطنوال شب گذشته در نتیجهء یک حملهء مسلحانه در منطقه کارتهء چهار شهر کابل، به قتل رسیدند.وزارت داخلهء افغانستان می گوید در این حمله یک پولیس نیز کشته و سه پولیس دیگر زخم برداشته اند.طالبان مسلح مسوولیت این حمله را به دوش گرفته اند.
پنج نفر از مقامات دولتي در ايالت بلوچستان پاكستان ربوده شدند
اسلام آباد - مقامات پاكستان اعلام كردند: شبه نظاميان پنج مقام دولتي و ايالتي را در ايالت بلوچستان در جنوب غربي پاكستان ربوده و در ازاي آزادي گروگانهاي خود , پايان عمليات نظامي ارتش اين كشور در مناطق قبايلي و بلوچستان را خواستار شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي , اين آدم ربايي در يك‌شنبه شب در منطقه سرنج واقع در 40 كيلومتري شهر كويته مركز ايالت بلوچستان پاكستان روي داده است. هنوز مقامات دولتي اسامي اين افراد را اعلام نكرده اند. براساس اين گزارش، ارتش آزادي بخش بلوچ مسووليت اين آدم ربايي را بر عهده گرفته و آن را پاسخي به عمليات نظامي جديد ارتش عليه جدايي طلبان بلوچ قلمداد كرده است. به گزارش شبكه هاي خبري, سروزير ايالت بلوچستان گفته كه اين پنج مقام دولتي كه در بخش معادن اين ايالت فعاليت مي‌كردند ، بوسيله افراد مسلح از محل زندگي خود ربوده شده اند. وي افزود: گروگان ها به محل نامعلومي منتقل شده‌اند و در حال حاضر تيم هاي جستجوي امنيتي و نيروهاي اطلاعاتي براي يافتن آن‌ها به منطقه سرنج اعزام شده اند.
دو مقام بلندپايه دولت افغانستان كشته شدند
كابل- 'جان محمد' مشاور رييس جمهوري افغانستان و 'هاشم وطنوال' نماينده مجلس اين كشور در حمله گروهي از افراد مسلح در شهر كابل كشته شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي، هرچند مقامات دولتي در اين مورد اظهار نظري نكرده اند، اما يك مقام پليس كابل كه خواست هويتش افشا نشود، در تماس با رسانه هاي محلي گفته است: يك گروه از افراد مسلح عصر يكشنبه به منزل جان محمد در شهر كابل حمله كرده و او را با مهمانش (وطنوال) به قتل رساندند. به گفته اين مقام پليس كابل، محل حادثه در زمان حاضر از نيروهاي امنيتي به محاصره درآمده و مهاجمان مسلح از داخل منزل مقتول با نيروهاي پليس در حال درگيري هستند. خبرهاي تكميلي متعاقباً ارسال مي شود.

دو تانكر نيروهاي ناتو در پاكستان به آتش كشيده شد
اسلام آباد - افراد مسلح ناشناس شامگاه يكشنبه دو تانكر متعلق به نيروهاي ناتو را در ايالت بلوچستان در جنوب غربي پاكستان آتش زده و راننده هاي اين دو خودرو را به قتل رساندند.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي، مهاجمان موتور سوار در منطقه دشت وسوالي، 35 كيلومتري شهر كويته مركز ايالت بلوچستان، با تيراندازي مانع تردد اين دو تانكر سوخت نيروهاي ناتو شده و آنها را آتش زدند. به گفته شاهدان عيني، افراد مسلح پس از آتش زدن تانكرها از محل حادثه گريخته و متواري شدند. هنوز هيچ فرد و يا گروهي مسؤوليت اين حادثه را برعهده نگرفته است. مقامات محلي مدعي هستند كه شبه نظاميان طالبان اين گونه حملات را انجام مي دهند. حدود 70 درصد اقلام تداركاتي 160 هزار سرباز و نيروهاي نظامي ناتو در افغانستان از مسير پاكستان تردد مي كند.
تجهيزات نظامي اسراييلي در شورش هاي كراچي كشف شده است
اسلام آباد- وزير كشور پاكستان با بيان اينكه تجهيزات اسراييلي وارد كراچي شده و توسط نيروهاي امنيتي كشف شده ، گفت : عناصر خارجي در وخامت اوضاع اين شهر نقش داشته و در درگيري‌هاي خونين كراچي مقصر اصلي هستند.

به گزارش ايرنا , به گزارش منابع خبري محلي , 'رحمان ملك' در فرودگاه اسلام آباد در گفت و گو با رسانه‌ها افزود: تجهيزات بدست آمده توسط نيروهاي امنيتي كشور مي تواند گره از راز و سرمنشاء درگيريهاي كراچي باز كند. وي بااشاره به اينكه هيچ فردي بالاتر از قانون نيست گفت: افرادي كه مرتبط با احزاب سياسي باشند نيز در صورت مجرم بودن بازداشت و از آنان تحقيقات شده و در صورت اثبات جرم, محاكمه مي شوند . رحمان ملك اين سخنان را در رابطه با بازداشت انجم عقيل يكي از اعضاي ارشد حزب مسلم ليگ شاخه نواز بيان كرد.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد