اخبار افغانستان

از مطبوعات دیګر:مسدودی موقت سرحد افغانستان و پاکستان /شکست بوکسر افغان در المپیک /نگرانی روسیه در مورد خروج قوای ناتو از افغانستان /گشایش دفتر طالبان در ایران /تصمیم چین برای رفتن به مهتاب


وزرای امور داخله و دفاع از سوی ولسی جرگه افغانستان سلب صلاحیت شدند


وزرای امور داخله و دفاع از سوی ولسی جرگه افغانستان سلب صلاحیت شدند.
این دو وزیر امروز به هدف پاسخ گویی در مورد پرتاب راکت از سوی پاکستان بر مناطق سرحدی ولایت کنر و افزایش نا امنی ها در کشور استیضاح شده بوند.

در نتیجه رای گیری نمایندگان ولسی جرگه، بسم الله محمدی 90 رای تایید و 126 رای رد کسب نمود.

همچنان جنرال عبدالرحیم وردک با 72 رای تایید و 146 رای عدم تایید سلب صلاحیت

مکین: توافقنامه همکاری امنیتی با افغانستان زودتر تهیه شود

جان مکین، یکی از این سناتوران گفته است "برای ایالات متحده و افغانستان اجرایی شدن کامل موافقتنامه همکاریهای ستراتیژیک، بشمول حصول یک توافقنامه جدید برای همکاریهای امنیتی بعد از ۲۰۱۴، مهم است." 
سناتور مکین گفته است حمایت سنا میتواند به "دوستان و دشمنان" در منطقه این پیام را برساند که ایالات متحده به موفقیت درازمدت افغانستان، متعهد است.

موافقتنامه همکاریهای ستراتیژیک افغانستان و ایالات متحده در ماه می سال جاری توسط حامد کرزی و بارک اوباما، روسای جمهور هر دو کشور، در کابل به امضا رسید.
اجتناب از اشتباه گذشته
سناتوران امریکایی، فقط یک روز بعد از گفتگو با نامزد سفیران امریکا برای افغانستان و پاکستان، گفتند واشنگتن اشتباه دهه نود را با ترک افغانستان، باز تکرار نخواهد کرد.
جان کیری، رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا، گفته است که انعقاد موافقتنامه ستراتیژیک، مرحله جدید روابط میان افغانستان و ایالات متحده را گشوده است. او گفته است امریکا برای جلوگیری از برگشت افغانستان به جنگهای داخلی، تلاش خواهد ورزید.
حمایت سناتوران امریکایی از همکاریهای ستراتیژیک با افغانستان در حالی ابراز گردیده که پس از ماه ها تنش، روابط میان واشنگتن و اسلام آباد هم بهبود یافته است.
به روز پنجشنبه یک مقام بانک مرکزی پاکستان گفت که ۱.۱۱۸ میلیارد دالر کمک امریکا به حساب بانکی دولت پاکستان رسیده است.
امریکا به پاکستان برای مبارزه با گروه های دهشت افگن مستقر در مناطق مرزی آن کشور، میلیاردها دالر کمک نموده است.
چین و روسیه از استعفای کوفی عنان نماینده خاص سازمان ملل در امور سوریه ابراز تاسف نمودند
به گزارش منابع خبری، وزارت امور خارجه چین و روسیه از تصمیم عنان در زمنیه کناره گیری از نمایندگی سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه ابراز تاسف نمودند. گینادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است، که استعفای کوفی عنان نماینده خاص سازمان ملل برای حل و فصل بحران سوریه سوال های زیادی را در مورد آینده سوریه خلق می کند.
وزارت امور خارجه چین در نوبه خود اظهار داشت که چین همواره از تلاش های کوفی عنان در سوریه حمایت می کرد، و از استعفای وی ابراز تاسف نمود.پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از استعفای عنان تاسف خود را اظهار داشت. او وضعیت در سوریه را "تراژدی" خواند اما ابراز امیدواری کرد که "تلاش های جامعه بین المللی برای پایان دادن به خشونت ادامه خواهد داشت".
شب روز پنجشنبه کوفی عنان در مورد تصمیم استعفای خود را از مقام نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب پس از پایان مهلت ماموریتش در تاریخ 31 ماه اگست اعلام کرد. به گفته عنان، او پشتیبانی لازم را از طرف جامعه بین المللی برای ادامه موفقیت آمیز این ماموریت در سوریه نخواهد دید.وی از استعفای کوفی عنان ابراز نگرانی نمود و معتقد است، که اقدامات نظامی در سوریه باز خواهد گذاشت/

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد