اخبار افغانستان و جهان


از مطوعات دیګر:موافقتنامه های ستراتیژیک بالای تعهدات منطقوی افغانستان تاثیر منفی نمیگذارد/ جنگ افغانستان مانند جنگ عراق بطور مسوولانه پایان خواهد یافت/دو طفل افغان در دو حادثه جداگانه سر بریده شدند/دیده‌بان حقوق بشر: اسدالله خالد رئیس امنیت ملی افغانستان نشود /ګذشته ؟نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها برگزار شد/فرمانده پلیس قندهار در انفجار انتحاری زخمی شد/نامزدان وزارت های دفاع و داخله به زودی برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی می شوند /در جریان درگیری میان پولیس و طالبان مسلح در ولسوالی یمگان بدخشان 20 تن کشته و زخمی شدند /ناسا: منطقه یخبندان آرکتیک نسبت به هر زمان دیگر بیشترین یخ خود را از دست داده
براساس گزارش‌ها از افغانستان، در دو بمبگذاری انتحاری در نزدیکی یک پایگاه نیروهای ناتو در میدان‌وردک، دست‌کم ۸ غیرنظامی و چهار مامور پلیس کشته شده‌اند. ناتو گفته که در این حمله‌ها هیچ یک از نیروهایش کشته نشده‌اند. طالبان مسئولیت حمله را به عهده گرفته است. 

هو جین تائو: چین مایل است به اتفاق جامعه بین المللی ثبات بانکداری جهانی را حفظ کند


هو جین تائو رییس جمهور چین در پکن امروز با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که برای حضور در دومین نشست گفتوهای دولت های چین و آلمان در پکن بسر می برد، ملاقات کرد. هو جین تائو درباره مسئله بدهی اروپا گفت: چین مایل است با جامعه بین
المللی مبادلات و هماهنگی خود را حفظ کرده، از بحران ها جلوگیری کند و از ثبات بانکداری جهانی دفاع کند.
هو جین تائو گفت: حل هر چه زودتر بحران اروپا برای احیای ثبات اقتصاد جهانی و همچنین توسعه اقتصادی چین سودمند است. چین قاطعانه از تلاش های اروپا در این زمینه حمایت کرده و از اقدامات مهم سازمان هایی از جمله صندوق بین المللی پول برای حل مسئله بدهی اروپا حمایت می کند.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در این ملاقات گفت: در حال حاضر عوامل نامعلوم زیادی در اقتصاد جهان وجود دارد. چین با خونسردی و رویکردی مناسب با مشکلات منطقه یورو برخورد کرده و از یورو و اقتصاد اروپا حمایت می کند، این برای اتحادیه اروپا بسیارباارزش است.

حامد کرزی کشته شدن 17 تن در هلمند را یک جنایت نا بخشودنی خواند

 رییس جمهور افغانستان حامد کرزی کشته شدن 17 تن در ولایت هلمند را محکوم نموده و این عمل را خلاف شریعت اسلامی خوانده است.

در یک اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که رییس جمهور کرزی کشته شدن افراد ملکی را توسط طالبان یک جنایت نا بخشودنی خوانده و دستور داده است که در مورد حادثه اخیر هلمند تحقیقات دقیق و همه جانبه انجام شود.
در حادثه که پری شب در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند رخداد به گفته مقامات رسمی 17 تن بشمول دو زن کشته شده اند. از دیروز به اینسو رسانه های خبری به شمول رادیو آزادی در این رابطه اخبار ضد و نقیض را بدست آورده اند.
در آغاز گفته شد که طالبان این 17 نفر را بخاطر کشتند که در یک محفل رقص و موسیقی اشتراک کرده بودند. در خبر دیگر آمده بود که طالبان این افراد را به اتهام جاسوسی به دولت و تلاش برای قیام علیه طالبان کشته اند.
سخنگوی والی هلمند داود احمدی شب گذشته به رادیو آزادی گفت، دلیل اساسی این کشتار بخاطری معلوم نبود که حادثه در یک منطقه ولسوالی موسی قلعه رخداده است که تحت تصرف طالبان می باشد و دولت بر آن کنترول ندارد. به گفته او مامورین کشفی و تحقیقاتی ولایت در اینجا تحقیقات نموده و به این نتیجه رسیدند که حادثه به یک نزاع بر دو زن رابطه داشته است.
سخنگوی طالبان قاری محمد یوسف احمدی به رسانه ها معلومات داده است که در این روی داد طالبان دست ندارند. او گفته است که در منطقه با قوماندانان طالبان تماس گرفته و همه به او گفته اند که آنها از این حادثه خبر ندارند.
اما رییس جمهور کرزی طالبان را مسوول این حادثه خوانده و خواهان تحقیقات جدی در مورد شده است.
در حالی که این حادثه در یک منطقه خارج از کنترول حکومت صورت گرفته سوالی پیدا می شود که حکومت چگونه می تواند در مورد آن تحقیقات نماید و عاملین قضیه را پیدا کند؟.
در این مورد که در عقب این کشتار در ولایت هلمند دقیق چه انگیزه و عواملی وجود دارد تا هنوز معلومات دقیق در دست نیست و به گفته سخنگوی والی هلمند آنها می توانند در ختم تحقیقات در این باره معلومات درست بدهند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد