یازدهمین سالروز رویداد یازدهم سپتامبر


در آستانهء یازدهمین سالروز رویداد یازدهم سپتامبر
20.06.1391
فردا مصادف است با یازدهم سپتامبر، که حملات تروریستی توسط شبکهء القدعده بر نیویارک و واشینگتن صورت گرفت.

امسال از یازدهم سپتامبر در حال یادبود به عمل می آید که اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده، کشته و این شبکه ضعیف ساخته شده است.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا در سخنرانی هفته گی رادیویی اش از مردم آن کشور خواست تا از مردان و زنان ملبس با یونیفورم قدردانی کنند که آن کشور را مصوون ساخته اند.

درست یازد سال قبل، به تاریخ یازدهم سپتامبر سال 2001 بر شهر نیویارک و واشینگن در امریکا، حملات سازمان یافتهء توسط شبکهء القاعده صورت گرفت که در اثر آن حدود 3000 تن کشته شدند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا با یاد بود از حادثهء یازدهم سپتامبر، در سخنرانی هفته گی رادیویی اش اظهارداشت:
«با استفاده از این فرصت باید از شجاعت کسانی قدردانی کرد که زنده گی شان را در مخاطره قرارداده، در آن روز، نخست به این حادثه عکس العمل نشان دادند و از مردان و زنان ملبس با یونیفورم تشکر کرد که دور از خانه هایشان قربانی می دهند تا کشور ما مصوون باشد.»

رییس جمهور اوباما با اشاره به کشته شدن اسامه بن لادن رهبر شبکهء القاعده که در اثر حملهء نیرو های خاص امریکایی در شهر ایبت آباد پاکستان کشته شد، گفت:
«ما جنگ را به سراغ القاعده بردیم. رهبری شان را منهدم ساخته، آن ها در مسیر شکست قرار دادیم. با سپاسگذاری از شجاعت و مهارت نیرو های نظامی و استخباراتی ما، اسامه بن لادن دیگر هرگز امریکا را تهدید نخواهد توانست.»

اما رییس جمهور بارک اوباما به جزییات کشته شدن اسامه بن لادن تماس نگرفته؛ با اظهار اینکه بعد از یازدهم سپتامبر امریکا از جهان فاصله نگرفت و با بهبود امنیت داخلی، ایتلاف بین المللیش را قوی تر ساخته است، گفت:
«من بار ها گفته ام که امریکا هرگز با اسلام و یا هر دین دیگر نه، بلکه با القاعده و شرکایش در حالت جنگ قرار دارد. ما ایالات متحدهء امریکا هستیم. آزادی و تنوع، ما را بی همتا و خاص می سازد و این نکته همیشه در محراق آنچه که ما هستیم، قرار خواهد داشت.»

بارک اوباما همچنان در سخنرانی هفته گی رادیویی اش، با اظهار اینکه جنگ را در عراق پایان داده و نیرو های امریکایی را به کشور شان عودت داده است، با اشاره به رویداد های بعد از یازدهم سپتامبر درافغانستان، گفت:
«ما رژیم طالبان را ختم کردیم. ما نیرو های امنیتی افغانستان را آموزش داده و با حکومت جدید افغانستان مشارکت را مستحکم ساختیم. تا پایان سال 2014 سپردن مسوولیت ها در افغانستان ختم شده و جنگ ما در آن جا پایان می یابد.»

بارک اوباما همچنان از مردم امریکا خواست تا با تعهد به ارزش ها، قربانیان را به خاطر داشته و به جلو بروند، وی گفت:
«ما امریکایی هستیم و کشوری را که دوست داریم حفظ و حراست خواهیم کرد
آزادی.»


المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد