اخبار از افغانستانو جهان


 
از مطبوعات دیګر:امریکا دو کشتی جنگی و پنجاه تن از نیروهای خاص را به لیبیا اعزام کرد/تدابیر شدید امنیتی در نمایندگیهای دپلماتیک ایالات متحده در خارج/تأخیر در سفر کرزی به ناروی به خاطر مظاهرات در مصر و لیبیا/مسائل سیاسی و اجتماعی/ در 24 ساعت/ګذشته معاون اول رییس جمهور نامزد وزرا و ریاست امنیت ملی را به ولسی جرگه معرفی کرد/مسائل سیاسی و اجتماعی/در 24 ساعت/حمله موشکی به فرودگاه بگرام سه مامور امنیتی افغان را کشت/سازمان ملل متحد دفتر محلی خود در شرق افغانستان را تعطیل می کند/لودین: یا مبارزه جدی کنید یا دفتر مبارزه با فساد را ببندید/نشست سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای آسیا و اقیانوس آرام / در اثر یک حملهء انتحاری در کندز، 15 تن کشته و 8 تن زخمی شدند /در اثر انفجار یک بمب در پاکستان، ده تن کشته شدند

وزارت خارجه: اسرائیل به فلم جنجال برانگیز «بی گناهی مسلمانان» و کارگردان ان هیچگونه رابطه ندارد 

phото: EPA

ایگال پالمور نماینده وزارت خارجه اسرائیل در روز پنجشنبه کارگردان فلم توهین امیز راجع به پیامبر حضرت محمد بنام «بی گناهی مسلمانان» احمق خواند. او همچنان خاطرنشان ساخت که اسرائیل به این فلم هیچگونه رابطه ندارد. به گفته پالمور، وزرات خارجه اسرائیل راجع به کارگردان فلم سیم بیسایلی هیچگونه معلومات ندارد. در حال حاضر هیچکس تائید کرده نمی تواند که او تابعیت اسرائیل دارد. نماینده وزارت خارجه اسرائیل افزود: " او این کار را برای ما و نه برای همکاری با ما و یا کدام موسسات اسرائیلی انجام نداده است. او شخص مطلقاً غیرقابل کنترول و احمق غیر قابل توضیح است". در جریان حمله بر قونسلگری امریکا در بنغازی سفیر امریکا در لیبیا کریس ستوینس و سه کارمند دیگر امریکایی کشته شدند. قبلاً در رسانه ها اطلاعات در این باره منتشر شده بودند که کارگردان فلم امریکایی اسرائیلی الاصل می باشد.
امریکا اماده است جهت تحقق هرچه عاجل پروژه خط
امریکا اماده است جهت تحقق هرچه عاجل پروژه خط لوله از طریق بحیره کسپین کمک نماید
Tag cloud: اقتصاد, اخبار, در جهان
11.09.2012, 19:57
© phото: www.EnergoBelarus.by

...



امریکا اماده است به اذربایجان، ترکمنستان و ترکیه به منظور تحقق هرچه عاجل پروژه خط لوله از طریق بحیره کسپین کمک نماید. این مطلب را امروز ریچارد مارنینگ ستار سفیر نو امریکا طی کنفرانس مطبوعاتی در باکو اعلام داشت. موصوف خاطرنشان ساخت که امریکا قصد دارد همکاری با اذربایجان را در عرصه انرژی ادامه دهد. پروژه خط لوله گاز بحیره کسپین که امریکا و اتحادیه اروپایی از ان حمایت میکنند، تمید خط لوله بزرگ گاز از طریق کف بحیره کسپین از ترکمنستان تا اذربایجان و بعداً از طریق خاک گرجستان و ترکیه به اروپا پیشبینی میکند. غرب این پروژه را به مثابه امکان خوب متنوع ساختن واردات گاز به بازار اروپا میداند.


کار استخراج نفت حوزه امودریا در افغانستان بخوبی پیش میرود

 
 
|
 
 

مقامات وزارت معادن جمهوری اسلامی افغانستان میگویند که برنامه اکتشاف و استخراج حوزه نفت خیز آمو دریا با نتایج مطلوب در حال یپشرفت است و تا پایان سال روان میلادی یکصدو پنجاه هزار بیرل نفت از آن استخراج خواهد شد. در این باره اژانس باختر خبر داده است.
طبق گزارش اژانس، ویس شیردل رییس اداره ساحه نفتی آمودریا وزارت معادن افغانستان گفته که در جریان هشت ماه که از انعقاد قرار داد استخراج نفت ساحه متذکره سپری شده، پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است. احداث حدود سی و پنج کیلو متر سرک، اکتشاف حدود پانزده کیلومتر مربع ساحه انگوت ، استخدام حدود چهارصد کارگر افغان از سوی شرکت که امتیاز استخراج نفت را به دست آورده، موارد پیشرفت در کار استخراج نفت ساحه نفتی آمودریا محسوب میشوند .




وزارت معادن در جدی سال 1390 قرارداد استخراج نفت ساحه نفتی آمو دریا را که شامل ولایات سرپل ، جوزجان و فاریاب میشود، برای 25 سال با شرکت پطرولیم چین عقد نمود و ذخایر نفت موجود در این ساحه 250 ملیون بیرل تخمین شده، که بعداز تکمیل مصارف کمپنی چینایی افغانستان هفتاد فیصد عاید آن را بدست خواهد آورد.
قابل یاداوری است که افغانستان از نقطه نظر معادن مواد سوخت و انرژی کشور بسیار غنی می باشد. ذخایر غنی معادن ذغال در دامنه شمالی سلسله جبال هندوکش، کوه بابا، سیاه کوه و سفید کوه از ولایت بامیان تا هرات وجود دارند که بخش از انها همین اکنون استخراج میشوند.
در افغانستان حوزه های نفت خیز افغان - تاجک، حوزه نفت خیز امودریا، حوزه نفت خیز کشکه، حوزه نفتی هرات، حوزه نفت خیز کتواز و حوزه نفت خیز هلمند وجود دارند.
در افغانستان همچنان معادن سنگ های قیمتی، نیمه قیمیتی، تزئینی، طلا، ذخایز بزرگ سنگ های معدنی مس، اهن، کروم، عناصره نادره زمینی، لیتیم و فلزات دیگر موجود اند که بهره برداری به شیوه درست از انها اساس خوبی برای انکشاف اقتصادی کشور محسوب میشود.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد