پاکستان در پی تغییر اذهان جامعه جهانی

افغانستان: پاکستان در پی تغییر اذهان جامعه جهانی در مورد دیورند است

Image caption آقای مستغنی گفته که مسئله خط دیورند مسئله‌ای "تاریخی و داعیه‌ای ملی" است و "هیچ حکومتی" در این کشور صلاحیت تصمیم‌گیری در این مورد را ندارد.

مستغنیبا بالا گرفتن جنجال‌ها بر سر مسئله خط مرزی بین افغانستان و پاکستان در افغانستان، وزارت خارجه این کشور گفته که پاکستان در پی "تغییر اذهان جامعه جهانی" در این مورد است.
اخیراً به دنبال تاکید عبداللطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان بر رسمیت خط مرزی بین دو کشور موسوم به "دیورند"، در محافل رسانه‌ای و سیاسی افغانستان بحث‌های داخلی راه افتاده است.
شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز چهارشنبه (۱۶ حمل/فروردین) در نشست خبری این موضوع را ناشی از تلاش پاکستان برای تغییر افکار عمومی جامعه جهانی دانست.
آقای مستغنی از خط مرزی بین دو کشور به عنوان "خط فرضی دیورند" نام برد و گفت که تا حال بین مقام‌های دولت‌های دو کشور هرگز بر سر این موضوع صحبت نکرده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به جنجال‌های اخیر در افغانستان در این مورد گفت این مسئله "تاریخی و داعیه‌ای ملی" است و "هیچ حکومتی" در این کشور صلاحیت تصمیم‌گیری در این مورد را ندارد.
آقای مستغنی این موضوع را به دنبال داغ شدن بحث‌ها بر سر موضع افغانستان در قبال این مرز در محافل رسانه‌ای و سیاسی افغانستان کشور مطرح کرده است.
آقای پدرام گفته که اگر قدرت داشته باشد، این موضوع را "تمام شده" اعلام می‌کند و آن را به رسمیت می‌شناسد، اما این اظهارات او واکنش‌های زیادی را هم به دنبال داشته است.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد