عبدالله مردم خارج آ را نمي خواهند


مردم طرفدار حضور نیروهای خارجی نیستند/دولت شرایط خروج نیروهای خارجی ٥را فراهم کند 


شناسه خبر: 1560870 سرویس: بین الملل 


عبدالله

رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: مقامات افغان با انجام اقدامات سازنده در دولت این کشور، زمینه خروج نیروهای خارجی را فراهم کنند زیرا مردم افغانستان طرفدار حضور نیروهای خارجی نیستند. 

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست شورای وزیران اظهار داشت: مقامات افغان باید تلاش کنند تا دولت افغانستان روی پاهای خود بایستد زیرا تعهد جامعه جهانی به افغانستان بی‌پایان نیست.
وی افزود: باید شرایط برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان مساعد شود زیرا حضور نیروهای خارجی خواست مردم افغانستان نیست.
عبدالله تأکید کرد که مقامات افغان باید گزارش‌های انتقادی نهادهای دیده‌بان از عملکردهای خود را جدی گرفته و با راهکارهای درستی به این انتقادات پاسخ دهند.
رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: آمریکا و جامعه جهانی توقع دارند تا اصلاحات اساسی در حکومتداری، برگزاری انتخابات و مبارزه با فساد در این کشور انجام شود.
وی در ادامه تصریح کرد: نباید مردم را فریب داد بلکه ادارات دولتی با احترام به گزارش‌های انتقادی نهادهای نظارت کننده برای اصلاحات اقدامات جدی را در پیش گیرند.
عبدالله از مقامات وزارت آموزش و پرورش افغانستان خواست تا درباره گزارش اخیر کمیته مشترک نظارت و ارزیابی از فساد اداری مبنی بر وجود فساد در این وزارتخانه توجه و برای رسیدگی به آن اقدام کنند.
این در حالی است که برای نخستین بار رهبران حکومت وحدت ملی درباره زمینه‌سازی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان صحبت کرده‌اند.
خروج نیروهای خارجی از افغانستان یکی از اساسی‌ترین شروط گروه طالبان برای مصالحه با دولت افغانستان است که این گروه بارها بر آن تأکید کرده‌ است.


المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد