وقتي اسراييل به كمك حكمتيار شتافت



وقتی اسراییل به کمک حزب اسلامی گلبدین شتافت

وقتی اسراییل به کمک حزب اسلامی گلبدین شتافت
تاریخ حزب اسلامی گلبدین، تاریخ معامله‌گری های ضدملی و جنایت و جهالت است. اما رهبران این حزب همیشه کوشیده اند هر پلیدی شانرا در ملعبه دین و مذهب بپوشانند. گلبدین راکتیار در مصاحبه‌ای با «آقای محمود ژورنالست ترکی» که متن کامل آن توسط حزب اسلامی در جزوه‌ای در حوت ۱۳۶۶ منتشر شد،‌ در پاسخ به این سوال که مشکل سلاح و مهمات را چگونه حل کردند گفت:
«... به همین ترتیب شب دیگری استخاره کردم که اگر ما مبارزهٴ مسلحانه را آغاز کنیم مشکل اسلحه و مهمات، جبهات ما در کوهستان ها چگونه و از چه طریقی حل خواهد شد. شب در خواب دیدم که با تعدادی از برادران مسلح در گردنه کوه سرسبزی حرکت می‌کنیم درحالیکه همه جا پر از درخت های میوه‌دار است چشمم به درخت‌های سنجد می‌افتد که میوه نیم‌خام است و بخود می‌اندیشم که در اینجا مشکل ما از ناحیه مواد غذایی حل است میتوانیم مقداری زیادی از این میوه‌ها را ذخیره کنیم. مشکل سلاح ما نیز حل شده برادران همه مسلح اند، در همین حالتی از خواب بیدار شدم.
....
پس از این کاملا مطمئن بودم که انشاءالله همه مشکلات ما را خداوند کریم حل خواهد کرد مشکل سلاح و مشکلات مالی مجاهدین ما در سنگرها حل خواهد شد. چنانچه در خواب دیده بودم در واقع نیز چنان شد.»
این رسم اخوانی‌هاست که هرچیز را به «خداوند کریم» ربط داده مزدوری‌ها و خیانت‌های شان را توجیه کنند. واقعیت اینست که امریکا و اسراییل و پاکستان و چندین کشور دیگر بودند که به داد باندهای بنیادگرا و مخصوصا حزب اسلامی رسیده آنان را تا دندان مسلح، زیر دالر غرق و بر گرده‌های زخمی ملت ما سوار نمودند.
دیدار مخفی چارلی ویلسون با گلبدین رسانید
چارلی ویلسون و گلبدین
تصویر بالا از اوایل دهه هشتاد میلادی، دیدار گلبدین با چارلی ویلسون، عضو مشهور کانگرس امریکا‌ست که نقش کلیدی در تحویل‌دهی صدهامیلیون دالر پول و اسلحه سی.آی.ای به باند گلبدین داشت و به پدر تروریزم اسلامی شهرت یافت. اما آنچه کمتر در مورد گفته شده اینست که ویلسون از حامیان مهم اسراییل بود که کار برای اهداف صهیونیزم در جریان جنگ ضدشوروی یکی از ماموریت های او را تشکیل می‌داد.
بنیادگرایان افغان در سطح تبلیغات علیه «استکبار جهانی»، «قدرت های طاغوتی»، «دسایس یهود و صهیونیزم» و غیره شعار سر می‌دهند، اما وقتی پای دالر و قدرت به میان آید، حاضر اند با فاشیست‌ترین قدرتهای قاتل مسلمانان باده سر داده به حجله نشینند. حزب اسلامی همیشه از «داعیه فلسطین» در ظاهر دفاع می‌کند اما نخستین گروه افغان چتلی‌خوار رژیم سفاک اسراییل بوده است.
نویسنده امریکایی، کرستوفر بولین در مقاله‌ای که به تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۶ در ویبلاگ شخصی‌اش نشر شد، از رابطه اسراییل با حزب اسلامی با وساطت چارلی ویلسون پرده برداشته می‌نویسد که وی شخصا با گلبدین دیدار نموده به توافق رسید که حزب اسلامی از اسراییل اسلحه دریافت کند و با اجنت‌های سازمان استخبارات نظامی اسراییل در پاکستان کار کند تا مجاهدینش را آموزش دهند. در نتیجه این توافق مخفی،‌ حداقل چهارهزار تن از نیروهای گلبدین توسط کارشناسان اسراییلی تمرینات نظامی دیدند که در قالب آن جمعی از عرب‌هایی نیز جا داده شدند که بعدها تروریست‌های خطرناک بین‌المللی شبکه القاعده شدند.
بخش‌هایی از مقاله کرستوفر را مرور می‌کنیم:
«تجاوز شوروی به افغانستان در ۱۹۷۹ برای استخبارات نظامی اسراییل موقع مناسبی مهیا نمود که تروریست‌های اسلامی ضدغربی را به میان آورد.
چارلی ویلسون، یک عضو کانگرس از تگزاس که شدید حامی اسراییل بود، به مثابه یک دلال اسلحه اسراییلی با رهبر پاکستان ضیاءالحق و گلبدین حکمتیار به توافق رسید که تسلیحات اسراییل را (که از سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان ضبط کرده است) بدست آورده، بوسیله اسراییلی‌ها به مجاهدین حزب اسلامی تمرینات نظامی داده شود.... رابط اسراییل با چارلی ویلسون، زیفی ریفا، رییس دفتر واشنگتن سازمان استخبارات اسراییل (موساد) بود.
درحالیکه اجنت های استخبارات نظامی اسراییل مصروف آموزش گروه او بودند، تا ۱۹۸۴ گلبدین روابط نزدیکی با اسامه بن لادن برقرار نموده بود و همزمان از سی.آی.ای و آی.اس.آی کمک دریافت می‌نمود.
علی محمد، جاسوس دوجانبه مصری‌الاصل که به درستی به زبان عبری تکلم می‌نمود، در تمرینات نظامی مجاهدین افغان دخیل بود. او اسامه بن لادن، ایمن الظواهری و سایرین را تربیت داد.
در روزهایی که اسراییلی‌ها حزب اسلامی گلبدین را مسلح و به جنگجویانش تعلیم می‌دادند، یهودی باراک {که بین سالهای ۱۹۹۹ الی ۲۰۰۱ صدراعظم اسراییل شد} رییس سازمان استخبارات نظامی اسراییل (آمان) بود.»
چارلی ویلسون همچون پدرمعنوی برای رهبران جهادی و بخصوص گلبدین از جایگاه ویژه‌ای برخورد بود چون در نقش دالررسان، رابط شان با سی.آی.ای بود.
چارلی ویلسون همچون پدرمعنوی برای رهبران جهادی و بخصوص گلبدین از جایگاه ویژه‌ای برخورد بود چون در نقش دالررسان، رابط شان با سی.آی.ای بود.
کرستوفر در ادامه از کتاب پیتر بیرگن، «جنگ مقدس» نقل می‌کند که «بر اساس تخمین بسیار محتاطانه، ششصد میلیون دالر از کمک‌های امریکا به حزب اسلامی گلبدین رفت»‌ درحالیکه این حزب دستاورد قابل ملاحظه‌ای در جنگ نداشت، تروریست‌های سایر کشورها را آموزش می‌داد و تعداد زیادی از مجاهدین سایر گروه‌ها را کشته بود.
این «خداوند کریم» نه بلکه اسراییل و امریکای «ملحد» بودند که به کمک گلبدین شتافته از یک آدمکش منحرف، رهبر تراشیده بزرگش ساختند.
ا.ز.هلالی، نویسنده پاکستانی نیز در کتابش «مناسبات امریکا ــ پاکستان: اشغال افغانستان توسط شوروی» می‌نویسد که بر اساس اجازه اختر عبدالرحمن رییس وقت آی.اس.آی، آموزگاران نظامی اسراییل اجازه یافتند که داخل پاکستان شده هزاران جنگجوی احزاب بنیادگرا و بخصوص حزب اسلامی را آموزش دهند که از آن میان القاعده و دیگر گروه‌های دهشت‌افکن سربرآورد.
جورج کرایل در کتاب «جنگ چارلی ویلسون: داستان فوق‌العاده بزرگ‌ترین عملیات مخفیانه تاریخ» (چاپ سال ۲۰۰۳ در امریکا) از روابط اسراییل با حزب اسلامی سخن گفته توضیح می‌دهد که این معامله مخفیانه چگونه با اجازه ضیاءالحق آغاز گشت.
اسراییل از دهه هشتاد میلادی برنامه وسیعی برای به بحران کشانیدن و تجزیه کشورهای مسلمان منطقه طرح‌ریزی نمود که امروز ما شاهد پیشرفت آن با رویکار آمدن داعش در عراق و سوریه هستیم. در سندی که در سال ۱۹۸۲ توسط اسراییل شاحاک، خاخام یهودی ترجمه و پخش شده به سند «کیوونیم» شهرت یافت، طرح تل‌ابيب شرح داده شده است که کاشتن تخم نفاق مذهبی و قومی خطوط اصلی آنرا تشکیل می‌دهد. اسراییل عمدتا با رویکار آوردن و تمویل گروه‌های تندرو اسلامی کوشید توطئه‌هایش را عملی سازد. رویکار آوردن حماس در برابر سازمان آزادیبخش فلسطین، تجهیز و قدرتمندساختن حزب اسلامی و القاعده و کمک نهانی امروزی‌اش به داعش و دیگر گروه‌های وحشی در منطقه همه بر اساس همین نقشه صورت پذیرفته است که امروز شاهد پیامدهای فاجعه‌بار آن هستیم.
این تنها حزب اسلامی نبود که تف رژیم صهیونیستی به حلقومش می‌چکید، حرف و عمل تمامی جریانات بنیادگرا و مزدورپیشه منافات عمیقی دارد. آری بن مناشه، اسرايیلی ایرانی‌الاصل از اعضای سابق اطلاعاتی استخبارات اسراییل در کتابی تحت عنوان «پول خون» زدوبندها و مماشات ننگین رژیم خمینی با اسراییل و امریکا را فاش نموده شرح می‌دهد که چگونه خمینی و شرکای جرمش از یکسو شعار «نه شرقی و نه غربی» سر داده گویا در دفاع از ملت فلسطین «روز قدس» را برگزار می‌کنند، اما در پس پرده معاملات سودآور دوستانه با مقامات جنایتکار اسراییلی داشتند.
پس چنانچه دیده می‌شود این «خداوند کریم» نه بلکه اسراییل و امریکای «ملحد» بودند که به کمک گلبدین شتافته از یک آدمکش منحرف، رهبر تراشیده بزرگش ساختند. معلوم نیست که این امیرک خودفروش، تازه‌ترین معامله‌اش با امریکا را با توسل به کدام آیه و حدیث و استخاره روپوشی خواهد کرد

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد