حطرشيميايي به افغانستان

مقام روس در مصاحبه با "فارسی.رو": خطر گسترش جنایات شیمیایی از سوریه به دیگر مناطق حتی به افغانستان بسیار جدی است
/3.11.2017
مقام روس در مصاحبه با "فارسی.رو": خطر گسترش جنایات شیمیایی از سوریه به دیگر مناطق حتی به افغانستان بسیار جدی است

میخائیل اولیانوف رئیس بخش کنترل تسلیحات ومنع گسترش هسته ای وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با "فارسی.رو" گفت: خطر گسترش جنایات شیمیایی از سوریه به دیگر مناطق حتی به افغانستان بسیار جدی است چون تحقیقات نشان می دهد که تروریست ها استفاده از آن را می دانند.

رئیس بخش کنترل تسلیحات ومنع گسترش هسته ای وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که خطر گسترش جنایات شیمیایی از سوریه به دیگر مناطق بسیار جدی است.

اولیانوف می گوید: خطر جنایات شیمیایی به حدی خطرناک است که حتی احتمال دارد به افغانستان، روسیه و اروپای غربی نیز گسترش یابد.

رئیس بخش کنترل تسلیحات ومنع گسترش هسته ای وزارت امور خارجه روسیه گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر تروریست ها دانش لازم برای استفاده و ساخت سلاح های شیمیایی را فرا گرفته اند و این  بسیار نگران کننده و خطرناک است.

میخائیل اولیانوف در عین حال پیشنهاد کرد:  می توان از طریق انجام تحقیقات مشترک و ایجاد یک کنوانسیون بین المللی برای مبارزه با اقدامات تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی که قبلا در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ایِ سازمان ملل در ژنو پیشنهاد شده بود، با این پدیده مبارزه کرد.

او همچنین نتایج تحقیقات سازمان ملل درباره حادثه خان شیخون در سوریه خطرناک و تاسف بار توصیف کرد.

این در حالیست که مسکو سه روز قبل ارزیابی خود از گزارش اخیر کمیته مشترک سازمان ملل متحد و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در رابطه با تحقیقات پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در شهر "خان شیخون" در خاک سوریه را به مقامات سازمان ملل ارائه داد.

دیپلمات های روسی در نیویورک تاکید کرده‌اند که گزارش اخیر کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، کاملا جنبه غیرتخصصی و سهل انگارانه دارد

به گفته آنها، اگر با دقت این گزارش مطالعه شود، هر کسی متوجه خواهد شد که گزارش تهیه شده را به سختی می توان ارزیابی کارشناسانه و تخصصی نامید و مشخص می شود که این سند در واقع بر اساس اطلاعات غیرموثق و عواملی که بطور انتخابی مورد استفاده قرار گرفته، تهیه شده است.
فارسی.رو

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد