سناتور آمریکایی: دولت طالبان متشکل از تروریست‌ها و آدم‌ربایان است
مک کانل: گروه طالبان رابطه عمیقی با شبکه القاعده دارد
افغانستان


آخرین به روزرسانی: 13 ژوئن ,2022: 12:15 شب GST
میچ مک کانل، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در مجلس سنای ایالات متحده جمعه 20 خرداد طی نشست سنا گفت که دولت طالبان و حقانی در افغانستان حامی تروریسم است و روابط عمیقی با شبکه القاعده دارد.
مک کانل که از تصمیم دولت بایدن به خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد می‌کرد، افزود که این تصمیم تهدیدها را متوجه آمریکا و متحدان آن کرده است.
مک کانل معتقد است که خروج آمریکا از افغانستان، توانایی‌های این کشور را در شناسایی و هدف‌ قرار دادن تروریست‌ها در خاک افغانستان محدود کرده است.
او گفت، کنترل آمریکا بر تروریسم در افغانستان محدود شده است، زیرا پس از خروج ناگهانی نظامیان خود در این کشور پایگاهی ندارد.
رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحده افزود که حکومت طالبان و حقانی در کابل نه تنها دولت حامی تروریسم است، بلکه متشکل از تروریست‌ها و آدم ربایان است که روابط عمیقی با شبکه القاعده دارند.
این گفته‌های مک کانل در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل‌ متحد اخیرا در گزارشی از ارتباط گروه طالبان با سازمان القاعده و مخفی‌گاه‌های آن در خاک افغانستان خبر داد.
طالبان این گزارش سازمان ملل را رد کردند اما سازمان ملل در این گزارش تاکید کرد، اطلاعات ارائه شده به این سازمان نشان می‌دهد که القاعده تحت حاکمیت طالبان در افغانستان آزادی عمل دارد و قادر است در سال‌های آینده به حملات از راه دور جدیدی دست بزند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد