زلزله در پكتيار

 

زلزله یکبار دیگر ولایت پکتیکا را تکان داد  

۳۸ minutes ago

مقامات طالبان می گویند که در اثر زلزله های تازه که در ولایت پکتیکا رخ داد، چندین کشته و زخمی شده اند.

احمدالله وثیق، معاون سخنگوی طالبان، گفت که این زلزله ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (۳ سرطان ) به وقت محل در ولسوالی گیان ولایت پکتیکا رخ داد. 

آقای وثیق میگوید که بر اساس گزارش های اولیه، در این زلزله پنج نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر مجروح شده اند. 

اوافزود: "با تاسف مطلع شدیم که حوالی ساعت ۱۰ صبح روز جمعه یک زمین لرزه دیگر ولسوالی گیان پکتیکا را لرزاند و پنج کشته و دست کم ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند." 

مقامات طالبان به مردم محل گفته اند که احتمال وقوع زلزله بیشتر وجود دارد و باید مردم منازل خویش را تخلیه نمایند. گیان یکی از چهار ولسوالی پکتیکا است که بیشترین آسیب را در زلزله دیده است. 

مقامات طالبان و نهاد های خیریه بین المللی میگویند که در اثر زلزله اخیر که در ولایات پکتیکا و خوست رخ داد، حد اقل ۱۰۰۰ نفر کشته و حدود ۱۵۰۰ تن مجروح گردیده اند. 

در همین حال، برنامه جهانی غذا (WFP) گفته است که در اثر زلزله در ولسوالی های گیان و برمل ولایت پکتیکا و ولسوالی سپیری خوست حدود ۲۱۰۰ منازل رهایشی ویران شده است. بر اساس این گزارش، ۱۰۰۰ خانه در ولسوالی گیان ، ۳۰۰ خانه در ولسوالی برمل و ۸۰۰ منزل رهایشی دیگر در ولایت خوست تخریب شده اند. 

حکومت طالبان روز چهارشنبه از نهادهای بین‌المللی خواست که برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوارها و رسیدگی به باشندگان محل اقدام کرده و گروه‌های نجات را به محل اعزام کنند. 

به دنبال درخواست حکومت طالبان، شماری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی کمک به زلزله‌زدگان ولایات جنوب شرقی افغانستان را آغاز کرده اند 

ایالات متحده، ملل متحد و اتحادیهٔ اروپا گفته اند که آماده اند به قربانیان زلزله در افغانستان کمک فراهم کنند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد