افغانستان درآینۀ مطبوعات جهان

افغانستان درآینۀ مطبوعات جهان

روزنامۀ دی ستار چاپ کانادا در شمارۀ روز شنبه خود نوشته است که امریکایی ها جنگ را در افغانستان باخته اند، پس چرا در مورد آن تصمیم نمی گیرند؟
نویسندۀ مطلب خود به پاسخ این سوال پرداخته می نویسد که به طور بدیهی دلیل این امر سیاسی است. طوریکه نظر پرسی های عامه نیز نشاندهندۀ کمرنگ شدن پشتیبانی از جنگ و حضور نظامی امریکا در افغانستان است.
در مطلب آمده است که اهداف سه گانۀ تهاجم تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان یعنی کنار راندن طالبان از قدرت، از هم پاشیده ساختن القاعده و کشتن یا دستگیری اسامه بن لادن تحقق یافت و پیروزی تعیین شده به دست آمد. اما امریکایی ها ماموریت در افغانستان را وسعت بخشیده و به جای هدف قرار دادن دهشت افگنان، خود را با آزمون ملت سازی در کشوری روبرو ساختند که شمار اندک امریکایی ها در مورد آن معلومات داشتند.
روزنامۀ دی ستار در اخیر تبصره می کند که پرداخت بهای هنگفت جنگ در افغانستان از سوی ایالات متحده، حکومت براک اوباما را وا داشت تا پلانی را برای پایان جنگ و خروج صلح آمیز و سریع سربازان امریکایی از افغانستان ترتیب دهد. مطلب ادامه می یابد که همزمان با این اقدام، امریکا، حکومت افغانستان را که هنوز هم هدفمند نبوده و به نوشتۀ روزنامه فاسد می باشد در کنار یک قوای نظامی نا آماده و اتکا نا پذیر، در برابر طالبانی به حال خود می گذارد که اکنون هم توان ایجاد شرارت و هرج و مرج را در بخش های زیادی از آن کشور دارا اند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد