سیاست اخبار در جهان

 

در حمله انتحاری در ولایت روزگان افغانستان 12 پولیس کشته شدند

11:11|1392 / 04 / 15
 
کابل، 15 سرطان،
»/ در یک حمله انتحاری در ولایت روزگان در روز جمعه دوازده پولیس شهید و شش کارمند دیگر پولیس زخمی شدند.
يك شاهد عيني كه خود درين واقعه جراحت سطحي بر داشته به خبر نگار آژانس باختر  گفت: این حمله انتحاری در طعام خانه کندک ریزرف عملیاتی پولیس زماني صورت گرفت كه منسوبان پولیس مصروف صرف غذا بودند و شخصی که با لباس پولیس ملبس بود، داخل طعام خانه شده ومواد انفجاری جابجا شده در بدن خود را منفجر ساخت.
به گفته وی در این حمله به شمول قوماندان تولی واکنش سریع و امرحوزه اول پولیس شهر ترينكوت دوازده تن شهید و شش تن دیگر بشمول قوماندان کندک ریزرف عملیاتی زخمی شده اند.
زخمیان به اسرع وقت به شفاخانه ولایتی روزگان انتقال گرديده اند
 

بیش از دوصد خانواده به اثر جنگ در بغلان مرکزی بیجا شده اند

12:38|1392 / 04 / 15
 
، 15 سرطان، خبرگزاری «ریا نووستی»/  سه مخالف مسلح، در جريان عمليات نيروهاى امنيتى در ولسوالى بغلان مرکزى کشته شده و بيش از دوصد خانواده به ترک خانه های شان مجبور شده اند. در این باره اژانس خبری پژواک خبر داده است.
اين عمليات، زير نام "عقاب" با شرکت نيروهاى اردو و پوليس ملى، از سه روز بدينسو در مناطق ذکرخيل و همت خيل بغلان مرکزى راه اندازی شده است.
جاويد بشارت مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ ولايت بغلان، به اژانس خبرى پژواک گفت که به اثر عمليات، تا حال سه طالب مسلح به قتل رسيده و چهار تن ديگر جراحت برداشته است.
وى افزود که 10 قريه نيز از وجود مخالفان مسلح، پاکسازی شده و عمليات تا پاکسازى ساحات باقيمانده، دوام خواهد کرد.
اما مردم محل، شکايت دارند که آنها بخاطر مصوون بودن خود، مجبور به ترک منازل خود شده اند.
ارباب عباس باشندۀ قريه ذکرخيل به پژواک گفت که 280 خانواده از قريه هاى ذکرخيل و همت خيل، به ساحات ديگر مانند شهر کهنه و شهر جديد بغلان مرکزى، متوارى گرديده اند.
وى افزود: "خودم با ده فاميل از خويش و قوم خود، به قريۀ منگل ها رفته ايم."
اين موسفيد علاوه کرد که مخالفان مسلح، در يک منطقۀ جنگلزار موقعيت دارند و اگرچه در عمليات به مردم اسيب نرسيده؛ اما مردم از ترس اينکه مرمی های سلاح ثقيلۀ طرفين درگير بر منازل شان اصابت نکند، ناگزير به ترک خانه هاى خود شده اند
بیشتر از 30 نفر در برخورد ها با پولیس مصر به قتل رسیده است
6.07.2013, 09:53
نمایندگان خدمات طب مصر خ
بر میدهند که بیشتر از 30 نفر روز جمعه در اثر برخورد بین طرفداران و مخالفین محمد مرسی رئیس جمهور اسبق مصر به قتل رسیدند.
برخورد های شدید در مرکز قاهره و شمال شرق الکساندریه صورت گرفت. در جریان برخورد ها در مقابل همدیگر از سنگ, خشت گرفته تا سلاح ناریه استعمال نمودند. این برخورد ها تامداخله اردو  جریان داشت. فعلاً 150 نفر  بازداشتشده اند .
اردو طرفدارن مرسی را از مرکز قاهره دور نمودند. 
این برخورد ها در هر هفت ولایت مصر صورت گرفته است که تعداد آسیب دیدگان بیشتر از 500 نفر ارزیابی میگردد. از روز یک شنبه به این سو در اثر این برخورد ها بیشتر از 60 نفر به قتل رسیده است, این بی نظمی ها هنوز ادامه دارد.
مصاحبه یک تن از جنبش تماراد مصر 
 
5.07.2013, 23:03
 
مصاحبه یک تن از جنبش تماراد مصر
جنبش "تمارد": ما به مصر و مصری ها افتخار میکنیم.
یکی از قهرمانان مهم انقلاب 3 جولای جوانان "بونتاری" -فعالین نهاد عمومی ملی جوانان " تمارد" ("شورش") بود. آنها مسوولیت های بخش اساسی  در سازماندهی شورش , سر از 30 جون, مارش چندین میلونی اعتراضات علیه سیاست "اخوان المسلمین"  و برکناری محمد مرسی را به عهده گرفتند. 
قبل از این آنها در جریان دو هفته امضا مردم را برای استعفا رئیس جمهور مرسی جمع آوری نمودند. توانستند 15 ملیون امضا مردم را برای استعفا مرسی جمع آوری کردند که بیشتر از رای های بود که اغای مرسی در جریات انتخابات بدسا اورده بود. در آنقوت حزب اخوان المسلمیت 13 ملیون رای را بدست آورده بودند که در نتیجه مرسی برنده شد.
 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد