راهپیمایی وسیع به حمایت از محمدمرسی

راهپیمایی وسیع به حمایت از محمدمرسی در قاهره ادامه دارد
14.04.1392
راهپیمایی وسیع برضد برکناری محمد مرسی رییس جمهور مصر تحت شعار «جمعهء عدم پذیرش» در شهر قاهره ادامه دارد.

اردوی مصر که روز پنجشنبه محمد مرسی رییس جمهور آن کشور را از قدرت بر... کنار ساخت، رهبران اخوان المسلمین را که از وی حمایت می کنند، دستگیر کرده است.

اردوی مصر در یک اعلامیهء که از طریق شبکهء اجتماعی فیس بوک نشر شد، به تضمین حق تظاهرات تعهد کرده، اما در مورد فعالیت های هوشدار داده است که می تواند امنیت ملی آن کشور را با تهدید مواجه سازد.

علی النجار (Ali Al Al Najjar) یک طرفدار محمد مرسی می گوید، مردم از سرتاسر مصر آمده اند، تا حمایت شان را به محمد مرسی نشان دهند. علی النجار می گوید:

«ما با باور به خداوند، به این جا آمده ایم. من برای شما صرف یک نکته را می گویم، ما از سرتاسر مصر به این جا آمده ایم، تا رییس جمهوری را دوباره به قصر ریاست جمهوری مراجعت دهیم که به شکل دموکراتیک انتخاب شده است.»


اخوان المسلمین کودتای نظامیی را نکوهش کرده است که نخستین رییس جمهور مصررا که به شیوهء دموکراتیک انتخاب شده بود، از قدرت برکنار ساخت.

جهاد الحداد (Gehad El-Haddad) سخنگوی اخوان المسلمین روز پنجشنبه در شهر قاهره بر کناری محمد مرسی را یک کودتای نظامی خوانده، به خبرنگاران گفت:

«ما همهء مسوولیت را به دوش آنانی می اندازیم که درین کودتا سهم گرفته و در وقوع آن کمک کرده اند. ما همهء مسوولیت را به دوش آنها می اندازیم، مسوولیت آسیب رسیدن به رییس جمهور را، به قانونمندی کشور و به داکتر محمد مرسی را. از آن ها می خواهیم که همین حالا بازداشت رییس جمهور منتخب را پایان دهند و قضیه را به او و مردمش واگذار کنند.»


جهاد الحداد (Gehad El-Haddad) سخنگوی اخوان المسلمین گفته است، آزادی بیان و تظاهرات صلح آمیز حق تضمین شدهء هر فرد و بزرگترین دستاورد انقلاب شکوهمند آن هاس
ایالات متحدهء امریکا که سالانه حدود 1.5 ملیارد دالر مساعدت ملکی و نظامی با مصر می کند، خواستار انتقال سریع و مسوولانهء قدرت به یک حکومت دموکراتیک انتخابی شده، از آن ها خواسته است، از توقیف های مستبدانه خوددداری کنند.

محمد کامل امر (Mohamed Kamel Amr) وزیر خارجهء مصر در صحبت تلیفونی با جان کری وزیر خارجهء امریکا، برکناری محمد مرسی را کودتای نظامی نخوانده، به جان کری اطمینان داده است که با محمد مرسی که در یک محل نامعلوم زندانیست و پیروان اخوان المسلمین او بر خورد انتقام جویانه نخواهد شد.

بعد از برکناری محمد مرسی توسط اردوی مصر، رییس محکمهء قانون اساسی آن کشور، توسط نظامیان به حیث سرپرست ریاست جمهوری تعیین شد.


اردوی مصر برای انتخابات جدید در آن کشور از یک طرزالعمل حمایت کرده است.
See More

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد