آینده اوکراین به مویی بند است

 

اکونومیست: آینده اوکراین به مویی بند است

جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش را با چالش‌های زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، خطر تقابل هسته‌ای و افول صنایع دفاعی مواجه کرده و اگر غرب در این جنگ شکست بخورد، اوکراین بهای آن را خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه انگلیسی اکونومیست گزارش داد: اوکراین به دلیل مشکلات زیادی که آمریکا و کشورهای اروپایی با آن مواجه هستند در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، اکونومیست در ادامه مقاله خود افزود: آینده اوکراین به مویی بند است و به احتمال زیاد در سال آینده و سال‌های نزدیک پس از آن، همچنان مبهم و پیچیده باقی خواهد ماند.

نویسنده مقاله بر این باور است که ضعیف شدن روند سلطه جویی و قدرت غرب به رهبری آمریکا آغاز شده است و تجربه آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق و تلاش آنها برای تغییر ناموفق حکومت‌ها و مسئولیت کشورهای غربی در قبال بحران مالی، این ادعا را ثابت می‌کند. با توجه به همبه این شرایط، واشنگتن تصمیم گرفت شرایط را اصلاح کند و با تحریک درگیری در اوکراین، سطح حیثیت و اعتبار خود را در جهان بالا ببرد.

مقاله اکونومیست می‌افزاید: در اوکراین، عزم، وحدت و حتی پتانسیل صنعتی غرب در حال محک خوردن است. این مناقشه سه پرسش اساسی ژئوپلیتیکی را مطرح می‌کند:

نخست: ایالات متحده چه نقشی در امنیت اروپا خواهد داشت؟ دوم: آیا کشورهای اروپایی عضو ناتو می‌توانند مسئولیت بخش بزرگی از دفاع در منطقه را بر عهده بگیرند؟ و سوم: بقیه جهان چه تصمیمی خواهند گرفت؟

نویسنده این مقاله معتقد است که پاسخ به این سوالات نه تنها برای سرنوشت اوکراین تعیین کننده خواهد بود، بلکه نشانه‌ای از اعتماد به نفس و اعتبار غرب تلقی خواهد شد.

مقاله این نشریه انگلیسی همچنین به مطرح شدن پرسش‌های مهمی درباره توانایی غرب برای جلب حمایت جامعه بین‌المللی از مواضع خود اشاره کرد و نوشت: درگیری در اوکراین واشنگتن و متحدانش را با چالش‌های زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، خطر درگیری هسته‌ای و افول صنایع دفاعی مواجه کرده است و اگر غرب شکست بخورد، اوکراین بهای آن را خواهد پرداخت

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد