اخبار روز از کابل


از سایر مطبوعت:کرزی: غرب علیه ما جنگ روانی به راه انداخته /آمریکا افغانستان را از متحدان اصلی خود خارج از ناتو خواند/عبور لاری های اکمالاتی ناتو از سرحد پاکستان/افتتاح شبکۀ 50 میگاوات برق در مزارشریف/مظاهرۀ احزاب اسلام گرای پاکستان برضد بازگشایی راه تدارکاتی ناتو/جبهه ملی: کمکهای خارجی به افغانستان بدون تغییر نظام حیف و میل میشود
/ دیدار جان مککین با رئیس جمهور افغانستان/تعداد تلفات آتش سوزی در پکتیاکوت شهر کابل افزایش خواهد یافت

قیام کنندگان ولسوالی اندر غزنی در افغانستان بر طالبان حمله خونین نموده

مسکو، 16 سرطان، خبرگزاری «ریا نووستی»/ درنتیجه حمله قیام کنندگان ولسوالی اندر ولایت غزنی بالای مخفیگاه طالبان مسلح، چهارده جنگجوی طالب کشته شدند. در این باره اژانس باختر خبر داده است.

این حمله در روز پنجشنبه هنگام صورت گرفت که گروهی از طالبان مسلح با اجتماع در محله ای موسوم به شاهین ولسوالی اندر می خواستند حملات گسترده تروریستی را بر قیام کنندگان انجام دهند.

شخصی که خود را عبیدالله پاڅون سخنگوی قیام کنندگان غزنی معرفی نموده، در تماس با اژانس باختر گفت که در این درگیری چهارده طالب مسلح به شمول چند جنگجوی پنجابی کشته شده اند.

اوتایید کرد که در این درگیری یکتن ازقیام کنندگان نیزکشته شده است.


پاڅون گفت: "طالبان در قریه شاهین جمع شده بودند، تا حمله بزرگ را بر مردم قیام کننده راه اندازی کنند . ما از این موضوع خبر شدیم و قبل از آغاز حملات طالبان بالای شان در این قریه حمله کردیم".

سخنگوی قیام کنندگان غزنی می گوید که آنان در حال حاضر از حمایت بیشترین تعداد مردم در ولسوالی اندړ برخوردار شده و طالبان را تدریجاً از به حاشیه رانده اند.

او گفت که از شروع سال جاری که قیام مردم غزنی علیه طالبان آغاز شده، تاکنون یازده بار مورد حملات جنگجویان قرارگرفته اند .

قیام مردمی درغزنی علیه طالبان مسلح ازماه حمل بعد از آن آغاز شد که طالبان مسلح ظلم واذیت مردم بی گناه ولسوالی اندړ را افزایش دادند.

این گروه حملات متعددی را بر بزرگان قومی و مکاتب راه اندازی نموده بود.

قیام مردم اندړ برعلیه طالبان مسلح از شش نفر آغاز شد، اما گفته می شود که اکنون اکثر مردم این ولسوالی با قیام کنندگان یک جا شده اند.

قبلاً انجنیر لطف الله رهبر قیام کنندگان غزنی به آژانس باختر گفته بود که آنان تا نابودی وشکست سراسری طالبان در افغانستان به قیام شان ادامه خواهند داد.

گزارش های رسیده به آژانس باختر حاکیست که بعد از قیام مردم برعلیه طالبان مسلح در ولسوالی اندړغزنی ، اکنون مکاتب به روی شاگردان بازگشایی شده ومردم پس ازسالها زندگی عادی را از سر گرفته اند.
حنا ربانی: هیچگونه توافق مخفی با امریکا صورت نگرفته است
حنا ربانی كهر، وزير امور خارجه پاكستان در روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: "پاكستان وارد هيچ نوع توافق مخفی با ايالات متحده امريكا نه شده است و پيام عبور از خطوط سرخ به ايالات متحده امريكا داده شده است". در این باره اژانس "باختر" خبر داده است.

وزير امورخارجه پاكستان طی سخنرانی در اسلام اباد افزود، مسير تداركاتی زمينی نيروهای ناتو مجدداً باز گر...ديد، ولی يک ابر قدرت مجبور شد كه عقب نشينی كند و پاكستان به مذاكرات اش با ايالات متحده امريكا در باره حملات طيارات بی پيلوت انکشور ادامه خواهد داد.

وی در رابطه به روابط آينده پاكستان با امريكا گفت، اين روابط طبق رهنمودهای اصول كلی پارلمان پاكستان برقرار خواهند شد.

كابينه فدرال پاكستان قبل از اين تصميم كميته دفاعی كابينه درباره بازگشايی مسيرهای تداركاتی ناتو را تصويب

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد