اخبار از افغانستان و جهان

از مطبوعت:پارلمان روسیه توافقنامهء را با امریکا در مورد فرزندی گرفتن اطفال روسی، تصویب کرد  وزارت عدلیه: احزاب سیاسی افغانستان مکلف اند حد اقل در 20 ولایت نماینده گی داشته باشند/ک سرباز آیساف در جنوب افغانستان کشته شد /توقعات از واشنگتن در انتخابات افغانستان/جدال قدرت بین حکومت و استخبارات پاکستان /قطع مالیات شاروالی ها بر اموال وارداتی/به اتهام مسمومیت دختران مکاتب، 15 تن با شواهد بازداشت شده اند/
 
مسکو، 20 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ سازمان ناسا عکس های منحصربفرد گرفته شده توسط روبات مریخ پیمای "آپورتیونیتی" رامنتشر کرد. در این ویدئو که با دوربین نصب شده در روی سفینه مریخ پیما تهیه شده، کره مریخ را تماشا کنید.

در عکس های گرفته شده توسط آتشفشان ایندور در مریخ "آپورتیونیتی" پنجمین زمستان مریخ دیده می شود. عکس اول "چشم انداز گریلی" نام دارد و 817 عکس کوچکتررا در بر می گیرد که دوربین Pancam طی چهار ماه و نیم گرفته است. این دوربین عکس ها را از روی برآمده سنگی "گریلی هیون" در دامنه شمالی دهانه آتشفشان "ایندور" در مریخ گرفته است. در سمت چپ چشم انداز کوه "ریچ موریس" دیده می شود. به گفته دانشمندان در مرکز چشم انداز شمال و و در اطراف آن جنوب تمیز داده می شود.

در جلوی عکس دوم سایه روبات مریخ پیما و در عقب آن دهانه آتشفشان "ایندور به قطر 22 کیلومتر مشاهده می گردد. روبات مریخ پیمای "آپورتیونیتی" در ماه ژانویه 2004 در مریخ به زمین نشسته و طی مدت ماموریت خود حداقل 34.5 کیلومتر راه را پیموده است.

==================

تا قــــله آرزویما تســــــخیر شــود
نسلی زمبارزان مــــا پیر شــــود
گرمـا نرسیدیم برآن قــــلهء سبز
نسل دیگری رسد ولی میرشود
تصویر از بازارک خاص

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد