کرزی: جنایات شورشیان فراموش نمی‌شود

کرزی: جنایات شورشیان فراموش نمی‌شود
آقای کرزی که روز سه‌شنبه، بیست و هفتم سرطان، در مراسم هفتمین دور فراغت افسران پولیس سخن می‌گفت، خطاب به شورشیان افزود که بلند کردن صدای صلح‌خواهی از جانب دولت به مفهوم این نیست که اعمال خشونت‌آمیز‌شان توسط دولت و مردم افغانستان نادیده گرفته می‌شود. حامد کرزی در این باره افزود: «انتحاری‌هایی که خود را انتحار می‌کنند، پیچکاری شده، دوا داده شده‌ و از خود بی‌خود شده‌ و از انسانیت و وجود خود بیگانه شده‌اند، از آنان کسی گلایه نمی‌کند. ولی آن‌هایی که پشت سر و عاملان این کار هستند، این‌طور فکر نکنند صدایی که ما هر روز برای صلح بلند می‌کنیم و می‌کشیم، برای این است که ما صلح می‌خواهیم، ولی اعمال آن‌ها فراموش می‌شود. نه‌خیر! ما صلح می‌خواهیم و برای تامین صلح کوشش می‌کنیم، ولی آن‌ها بدانند هر قتلی که در این خاک کرده‌اند، هر بزرگ، وکیل، کلان، عالم دین، معلم، پدر و هر کودک این خاک را که شهید کرده‌اند، در خاطره‌های ما است و فراموش نمی‌شود. اگر از خاک ماست و یا بیگانه هستند بدانند که فراموش نمی‌شود و روزی جوابگو هستند.»
رییس‌جمهور برای نخستین‌بار چنین اظهاراتی را بیان کرد. قبل از این، آقای کرزی بارها شورشیان طالب را «برادر» خطاب کرده و از آنان خواسته‌ بود که سلاح خود را به زمین بگذارند و به آرامی به زندگی عادی خود در افغانستان ادامه بدهند.
یک کشور قدرتمند منطقه
هم‌چنین حامد کرزی در مراسم فراغت افسران جوان پولیس گفت که افغانستان در تمام بخش‌ها در حال پیشرفت است و به همین دلیل، ده الی پانزده سال بعد به یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه تبدیل خواهد شد.
رییس‌جمهور افزود با آن‌که هنوز هم چالش‌های زیادی بر سر راه وجود دارد، اما تا ده‌سال بعد افغانستان بر سر پای خود ایستاد خواهد شد. رییس‌جمهور گفت: «مملکت ما الحمدالله به‌طرف پیشرفت و ترقی در حرکت است. ده- پانزده سال دیگر، افغانستان در جمله کشورهای بسیار زورآور می‌باشد؛ زورآور از لحاظ موقعیتش، زور آور از لحاظ پیشرفت و ترقی راه‌ها، تجهیزات و زیربناهایش و زور‌آور از لحاظ ترقی نیروهای امنیتی و دولتی‌اش.»
رییس‌جمهور تاکید کرد که بهبودی در تمام عرصه‌ها در افغانستان دیده می‌شود و این کشور در حال تثبیت کردن جایگاه‌ خود است.
حامد کرزی هم‌چنین خطاب به افسران پولیس گفت که تا ده‌سال آینده از نگاه معاشات و تجهیزات خود هیچ نگرانی نداشته باشند، زیرا جامعه جهانی در کنفرانس شیکاگو تعهد کرده که سالانه 4.1میلیارد دالر برای تمویل نیروهای امنیتی افغانستان کمک می‌کند. وی افزود که تا ده‌سال بعد، افغانستان از کمک‌های خارجی‌ بی‌نیاز خواهد شد، زیرا به‌گفته‌ی او، عواید داخلی افغانستان در حال افزایش است. رییس‌جمهور می‌گوید که عاید سرانه افغانستان ده‌سال پیش 180دالر بود، اما امروز براساس ارزیابی خود دولت، به شش‌صد دالر و براساس ارزیابی منابع خارجی به هزار دالر رسیده است. رییس‌جمهور در این مراسم تاکید کرد: «ده‌سال بعد عاید ما چندین برابر بالا می‌رود، مطلق انشاالله سرپای خود ایستاد می‌شویم؛ معادن ما استخراج می‌شوند؛ سرک‌های ما جور می‌شوند؛ تعلیم ما بهتر می‌شود؛ هزاران جوان ما به‌شمول پولیس و اردوی ملی و جوانان ما در بخش ملکی تعلیمات بهتر کسب می‌کنند. ده‌سال بعد، مملکت‌تان بسیار باقوت‌تر از امروز می‌باشد.» وی هم‌چنین افزود: «آینده از ماست؛ در این منطقه افغانستان از قوی‌ترین مملکت‌هایش می‌شود.»
فراغت افسران جوان
در این مراسم که 535تن از افسران پولیس سند فراغت از اکادمی پولیس را به‌دست آوردند، بسم‌الله محمدی، وزیر امور داخله، از پیشرفت نیروهای امنیتی ابراز رضایت کرد و گفت که پولیس در حال مسلکی‌شدن است. آقای محمدی گفت که براساس ارزیابی‌ها، پولیس توانسته است که اعتماد مردم را نسبت به‌خود جلب کند. به‌گفته‌ی وزیر امور داخله، جلب اعتماد مردم، یکی از بااهمیت‌ترین مساله‌ها برای پولیس است.
وزیر امور داخله در عین‌ حال تاکید کرد با وجودی‌که پیشرفت‌هایی در زمینه مسلکی‌سازی پولیس صورت گرفته است، اما هنوز هم چالش‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.
در همین‌حال، نوروز خلیل، قوماندان اکادمی پولیس، می‌گوید این افسران به درجه لیسانس فارغ شده‌اند. او هم‌چنین گفت که طی ده‌سال اخیر، از این مرکز تعلیمی 2304تن به درجه لیسانس فارغ شده‌اند. 8411تن ساتنمن و 4733تن دوهم و دریم‌سارن نیز از جمله فارغان اکادمی پولیس هستند.
اکادمی پولیس که از معتبرترین مرکز آموزشی وزارت امور داخله به‌شمار می‌رود، سابقه هفتادوهفت سال فعالیت دارد که طی سال‌های 70الی 81خورشیدی کاملا با روکود مواجه شد.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد