اخبار افغانستانو جهان

از سایر مطبوعات:  بیش از 50 راکت از سوی پاکستان در ولسوالی های دانگام و شیگل کنر پرتاب شده است/وزارت دفاع افغانستان: 13 تن مخالف مسلح دولت کشته و 25 دیگر آنها دستگیر شدند /حدود دوصد هزار نفر از درگیری ها در شهر حلب در سوریه فرار کرده اند /کراکر: در جنگ های آینده از جنگ افغانستان و عراق پند گرفته شود/آیساف ادعای پاکستان در مورد اخبار عبور شورشیان از سرحد را رد کردموثریت و عدم موثریت کمکهای ده سال گذشته جامعه جهانی به افغانستان/ناتو بعد از خروج، تاسیسات اش را در افغانستان از بین میبرد/بازداشت ملای یک مسجد در افغانستان به اتهام تجاوز جنسی/ نشست اضطراری یک هیلیکوپتر اردوی ملی در نورستان/حملۀ انتحاری بر یک محوطۀ تندروان در پاکستان

سومین قهرمانی متوالی وو مین شیا در شیرجه

وو مین شیا ورزشکار چین در رشته شیرجه در مسابقات شیرجه از دایو 3متری در المپیک لندن همراه با هه زی با امتیاز 346.20 مدال طلا را کسب کرد. به این ترتیب، او نخستین ورزشکار چین است که سه بار به طور متوالی مدال طلای این رشته در بازی های المپیک را به دست می آورد. وی در مصاحبه ای پس از مسابقات گفت: من فقط با تمام توان تلاش کردم و از کسب مدال طلا برای وطن و مردم شانگهای بسیار خوشحالم

امریکا هلیکوپترهای چکی ساخت روسیه را جهت عملیات در افغانستان عصری میکند

وارسا، 2 اسد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ امریکا هلیکوپترهای چکی ساخت روسیه را جهت پیشبرد عملیات خاص در افغانستان عصری میکند، در این باره اژانس خبری چک "ЧТК" به نقل از وزارت دفاع جمهوری چک خبر داده است.

جانب امریکا به جمهوری چک تجهیز مجدد هشت فروند هلیکوپتر نظامی Ми-171Ш که در اردوی چک استفاده میشوند، تا سال 2016 پیشنهاد نموده است.
عمله هلیکوپترها کورس های امادگی مجدد را زیر نظر مربیان امریکایی سپری خواهند کرد. جمهوری چک هلیکوپترها را بعد از عصری سازی برای انتقال نظامیان نیروی خاص خود استفاده خواهد کرد، ولی در صورت ضرورت انها را در اختیار متحد
ین خود در ناتو نیز قرار خواهد داد.

گروه "قاعده الجهاد" مسئولیت عمل ترورستی بلغارستان را به عهده خود گرفت

مسکو، 2 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ گروه تا کنون شناخته نشده "قاعده الجهاد" مسئولیت انفجار اتوبوس حامل گردشگران اسراییلی در فرودگاه بورگاس در بلغارستان را که باعث مرگ 7 نفر و زخمی شدن 35 نفر شد، بر عهده خود گرفته است. این مطلب را روزنامه "ادیوت اخرونوت" اسراییل به نقل از اعلامیه گروه نامبرده نوشت.
در اعلامیه گروه "قاعده الجهاد" که توسط رسانه های عربی منتشر شد، آمده است: "یکی از گروه های ما... موفق شد اتوبوس حامل گردشگران اسراییلی را به خاطر اشغالگری زمین مقدس توسط این کشور منفجر کند".
در این اعلامیه همچنین در باره امکان انجام حملات تروریستی جدیدی در آینده هشدار داده شده است.
با این حال، وزیر امور خارجه بلغارستان دست داشتن گروه "قاعده الجهاد" در انفجار اتوبوس در فرودگاه بورگاس را منتفی دانست.
پیشتر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل و نمایندگان پنتاگون دست داشتن ایران و جنبش "حزب الله " لبنان در انفجار اتوبوس گردشگران در بلغارستان را اعلام کردند. نتانیاهو قول داد تروریست ها وحامیان آنها را پیدا کرده و آنها را به پس دادن تاوان سنگین وادار سازد.
مقامات ایران اتهامات اسراییل را "بی خردانه" نامیدند و شیخ "حسن نصرالله" رهبر حزب الله اظهار داشت این جنبس با گردشگران نمی جنگد.
یادآور می شود اتوبوس حامل گردشگران اسراییلی که از تل آویو برای استراحت به بلغارستان آمده بودند، شب چهار شنبه، 18 ژوئیه در فرودگاه بورگاس توسط یک تروریست انتحاری منفجرشد.
کشته شدن سه نظامی ناتو توسط یک فرد ناشناس با یونیفرم نظامی در هرات
به گزارش منابع خبری به نقل از بیانیه نیروهای بین المللی کمک به امنیت (آیساف) در افغانستان، یک فرد ناشناس با یونیفرم نظامی سه مربی قراردادی ناتو را که در یک مرکز آموزشی کار میکردند، به ضرب گلوله کشت. فرد مهاجم را جا به جا به ضرب گوله از پای در آوردند.
در بیانیه ای آیساف هیچ اشاره ای به ملیت کشته شدگان و جزئیات دیگر این مورد این حادثه ذکر نشده است.
بر اساس گزارش های تأیید نشده، دو نفر از کشته شدگان ناتو آمریکایی می باشند و این سه نفر در مرکز آموزش نظامی در نزدیکی میدوان هوایی شهر هرات واقع در غرب افغانستان رخ داده است.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد