اخبار از افغانستان و جهان


 
استفاده از نیروی هوایی ناتو را در عملیات نیروهای امنیتی افغان ممنوع ساخته است به حمایت از طالبان اعلان میدارم که:؟؟؟؟؟
  افغانستان, اسيا
17.02.2013, 12:20 ...
عکس: EPA
حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان استفاده از نیروی هوایی ناتو را در عملیات نیروهای امنیتی افغان ممنوع ساخته است. در هفته گذشته نیروی هوایی نیروهای بین المللی مساعدت به امنیت در افغانستان (ISAF) تحت قوماندانی ناتو بر ولایت کنر ضربه هوایی اشتباهی وارد اورد که باعث قتل 10 مردم ملکی، بشمول زنان و اطفال گردید. کرزی در جلسه حکومت در روز شنبه اعلام داشت که خارجیان سعی میکنند افغانستان را از موجودیت حکومت قوی، سیستم حاکمیت دارای قابلیت حیاتی، اردوی تربیت شده دارای توانایی محاربوی و جوانان تحصیل کرده محروم سازند. کرزی ابراز اطمینان نمود که بعد از سال 2014، وقتیکه ناتو افغانستان را ترک میکند، نیروهای ملی امنیتی میتوانند صلح و ارامش را در کشور مستقلانه تامین کنند.

کار جستجوی پارچه های میتیوریت در ولایت چیلیابینسک متوقف ساخته شده
جامعه, اخبار, بلایای طبیعی, روسيه
17.02.2013, 11:30
оعکس: EPA
کار جستجوی پارچه های میتیوریت در ولایت چیلیابینسک در اورال متوقف ساخته شده. در این باره ایگور موروگ معاون و...لایت خبر داد. جستجوی پارچه ها در جهیل چیبیرقول در فاصله یک کیلومتری شهر همنام و دو محل دیگر جریان داشت. موصوف خبر داد که سوراخ که در قشر یخ در جهیل چیبیرقول یافت شده بود و فکر میشد که در نتیجه افتادن پارچه میتیوریت بوجود امده، به علت دیگری تشکیل شده بود. زندگی در منطقه به نظم عادی خود برگشته است. تشعشعات وضع عادی دارند. نجات دهندگان در روز یکشنبه دو موسسه دیگر مهم اجتماعی را در چیلیابینسک، جای که تخریبات اساسی بعد از سقوط میتیوریت ثبت شده، بررسی میکنند. در این باره وزارت حالات فوق العاده روسیه خبر داد. در اطلاعیه وزارت گفته شده که در روز شنبه وضعیت دو شفاخانه و گدام سنگ معدنی غنی شده کارخانه تولید جست بررسی شده است. ستشن زلزله سنجی اداره جیولوجی امریکا هنگام انفجار جسم سماوی تکان های معادل زلزله 4 درجه ریشتر ثبت نموده است. طبق ارزیابی کارشناسان ناسا به اتموسفیر زمین جسم به جسامت 17 متر و وزان 10 تن وارد گردیده است. انفجار معادل 500 کیلو تن تروتیل رخ داده که 30 مرتبه بیشتر از بمب اتمی قوی تر بود که بر هیروشیما انداخته شده بود. است. کارشناسان میگویند که این بزرگترین میتیوریت بعد از میتیوریت تونگوس در سال 1908 بود. باران میتیوریت ها در پنج منطقه ثبت شده است. در نتیجه سقوط میتیوریت 1200 نفر صدمه دیده که از جمله 50 نفر در شفاخانه بستری گردیده اند. خسارات ناشی از سقوط میتیوریت به اندازه یک میلیارد روبل معادل 25 میلیون یورو ارزیابی میگردند.
  

علی خامنه ای: ایران قصد ساختن بمب اتمی ندارد
سياست, در جهان, اخبار, اسيا
عکس: EPA
رهبر عالی ایران سید علی حسین خامنه ای اعلام داشت که ایران قصد ساختن بمب اتمی ندارد، از چیزیکهکشورهای غربی هراس دارند. در این باره در روز جمعه اژانس روتر خ...بر داده است. خامنه ایی خاطرنشان ساخت که سلاح هستوی باید در جهان نابود گردد. رهبر مذهبی ایران گفت: " ما نمیخواهیم بمب اتمی بسازیم، ولی اگر ما این طور نمی اندیشیدیم و تصمیم میداشتیم سلاح هستوی داشته باشیم، ما را هیچ قوت متوقف ساخته نمی توانست". امریکا، عده کشورهای غربی و اسرائیل گمان میکنند که ایران در پی ساختن سلاح هستوی می باشد. ولی ایران تاکید میکند که پروگرام اتمی انها خصوصیت صلح امیز دارد.
 

تعداد کشته شدګان عمل تروریستی در پاکستان به 80 نفر رسیده است
سياست, در جهان, اخبار, اسيا
17.02.2013, 13:30
عکس: EPA
تعداد کشته شدگان انفجار که در روز شنبه در بازار شهر کویته رخ داد، به 84 نفر رسیده است. طوریکه وزارت داخله ایالت بلوچستا...ن خبر داد، بیش از 250 نفر زخمی شده اند. تعداد کشته شدگان که در جمله انها اطفال و زنان نیز وجود دارند، شاید افزایش یابد، به خاطریکه وضع اکثریت زخمیان بحرانی خوانده شده است. ده ها نفر زیر اوار مانده اند. به گفته مقامات این عمل تروریستی به دلایل مذهبی انجام شده است. جامعه هزارگان کویته که از مناطق مرکزی افغانستان به اینجا مهاجر شده، هدف این عمل تروریستی بود. د راوایل ماه جنوری در کویته عمل تروریستی دوگانه رخ داد که در نتیجه ان 92 نفر کشته شدند

 



المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد