افغانستان برای سفر امن نیست

وزارت خارجه امریکا: هیچ نقطه افغانستان برای سفر امن نیست
12:08 | 1391 / 11 / 1
وزارت خارجه امریکا در روز چهارشنبه هشدار داد که هیچ نقطه ای از افغانستان برای سفر امن نیست و منافع واشنگتن در افغانستان همیشه در معرض خطر قرار دارند.
به گزار...ش "یونایتد پرس"، وزارت امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه ای تهدید امنیتی در افغانستان را بسیار جدی توصیف کرد و بار دیگر از شهروندان خود خواست از هرگونه سفر غیر ضروری به این کشور خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: "هیچ نقطه ای از افغانستان را نباید امن تلقی کرد، احتمال اقدامات خصمانه علیه اتباع امریکا و دیگر کشورهای غربی در هر زمانی چه به صورت هدفمند و چه به صورت تصادفی وجود دارد".
وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه خود همچنین تاکید کرد: "نیروهای ضد دولتی از جمله "القاعده" و طالبان همچنان در افغانستان فعال هستند. مقامات افغان از توانایی محدودی در زمینه برقراری نظم و تامین امنیت شهروندان افغان و اتباع خارجی برخوردارند".

وزارت خارجه امریکا در حالی از ناتوانی نیروهای دولتی افغانستان سخن می گویند که جان الین، قوماندان عمومی نیروهای ناتو گفته است، "از پیشرفت نیروهای ملی افغانستان و موفقیت نیروهای ناتو در مناطق مختلف افغانستان احساس غرور می کنم".

باید گفت که افغانستان در حال ناامن توصیف شده که طبق پلان نیروهای امریکایی و بین المللی در سال اینده پس از ده سال عملیات نظامی در افغانستان، بدون براورده شدن یک از اهداف حمله بر افغانستان، از جمله شکست طالبان، مبارزه با مواد مخدر این کشور را ترک میکنند.

مسکو، 12 دلو، خبرگزاری «ریا نووستی»

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد