سیاست، اخبار در جهان



 
از سایر رسانه ها:فیضی: موضوع اعدام افغان ها در ایران را بطور جدی تعقیب می کنیم/نگرانی ها در مورد روند اعدام زندانیان افغان در ایران/ده ها هزار بلغاریایی در سراسر این کشور در تظاهرات اشتراک کردند / چهار مظاهره کننده در بنگله دیش کشته شدند /موافقتنامهء صلح به هدف پایان خشونت ها در جمهوریت دیموکراتیک کانگو، امضا شد /موجی از حملات انتحاری در لوگر و ننگرهار و کشته شدن یک انتحار کننده در کابل
 
/افغانستان برگزاری کنفرانس علمای دینی را در عربستان سعودی پیشنهاد کرده است

روابط افغانستان و پاکستان
سياست, اخبار, روابط افغانستان و پاکستان, افغانستان, اسيا 24.02.2013, 13:14
برگزاری کنفرانس بین المللی علمای دینی و روحانیون را به منظور ...جستجوی طرق اشتی ملی در افغانستان در عربستان سعودی یا مصر پیشنهاد کرده است. به اساس معلومات روزنامه News International پاکستان، این پیشنهاد بعد از ان مطرح شد که شورای عالی علمای پاکستان از شرکت در کنفرانس کابل نسبت ان امتناع ورزید که همکاران افغان انها با شرکت طالبان در این گردهمایی مخالفت شان را اظهار کردند. امریکا ابتکار برگزاری کنفرانس را قبلاً در چارچوب تحقق "نقشه راه" در باره ثبات اوضاع در افغانستان بعد از سال 2014، وقتیکه بخش اعظم قطعات ناتو خاک افغانستان را ترک خواهند کرد، مطرح ساخته بود

نیکولای باردیوژا: افغانستان همچنان منبعی برای گسترش ایده های بنیادگرایی اسلامی باقی می ماند
سياست, اخبار, اسيا
21.02.2013, 13:09
تصویر: РИА Новости
نیکولای باردیوژا سرمنشی سازمان پیمان امنیت جمعی ( (CSTO طی سخنرانی خود در مورد امنیت در...
آسیای مرکزی در لندن گفت: که افغانستان همچنان منبعی برای گسترش ایده های بنیادگرایی اسلامی باقی می ماند وهیچ چشم انداز روشنی برای بهبود اوضاع در این کشور وجود ندارد.

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی معتقدند،‌ که اوضاع این کشور بعد از خروج نیروهای بین المللی در پایان سال 2014 تشدید خواهد یافت و این مرا باعث تهدید کشورهای عضو این سازمان می شود. به گفته وی، به این دلیل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی پلان تقویت سرحدات و هماهنگی خاص را پیشا پیش تصویب نمودند.

باردیوژا اشاره کرد، که روند خروج نیروهای ائتلاف بین المللی در افغانستان در حالت عادی اجرا خواهد شد و هیچ خطری روسیه را تهدید نمی کند.

سازمان پیمان امنیت جمعی یکی از سازمان فعال نظامی و چندین مقصده در حوزه آسیای مرکزی است و هدف اصلی این سازمان خفظ امنیت اقتصادی و ارضی کشورهای عضو می باشد.

روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرغیزستان و تاجیکستان از اعضای فعلی این سازمان هستند
 
 
در نتیجه دو عمل تروریستی در افغانستان سه نفر کشته شدند
24.02.2013, 13:02
در نتیجه دو عمل تروریستی در افغانستان سه نفر کشته شدند. صبح روز یکشنبه در شهر جلال اباد، مرکز اداری ولایت ننگرها در نتیجه انفجار موتر ماینگذاری شده در مقابل عمارت ادار...ه امنیت ملی دو کارمند ان اداره کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. انفجار دومی را تروریست انتحاری در امریت پولیس در بلم علم، مرکز اداری ولایت لوگر انجام داده که در نتیجه ان یک پولیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. مسولیت انفجارات را جنبش طالبان بردوش گرفته است


ایران در جریان تمرینات نظامی طیاره بی پیلوت خارجی را فرود اورده است Tag cloud: سياست, در جهان, اخبار, اسيا
24.02.2013, 11:28
© تصویر: en.wikipedia.org
لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جریان تمرینات نظامی در روز شنبه طیاره بی پ...یلوت خارجی را فرود اورده است. لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در روز شنبه تمرینات سه روزه « پیامبر بزرگ – 8» را در شرق کشور به منظور ازمایش تسلیحات جدید و حفظ قابلیت محاربوی و تمرین عملیات محاربوی اغاز نمود. حمید سرخیلی نماینده لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد که در روز شنبه قطعات مقابله رادیوالکترونی سیگنال طیاره بی پیلوت تثبیت نمود که حریم هوایی کشور را نقض نموده بود. متخصصین نظامی لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توانستند کنترول خود را بر طیاره بی پیلوت قایم کنند و ان را در شهر سیرجان بر زمین فرود اوردند. اینکه طیاره بی پیلوت به کدام دولت تعلق داشت، تدقیق نشده است.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد