فضاسازی علیه متحدان غربی به نفع افغانستان نیست

فضاسازی علیه متحدان غربی به نفع افغانستان نیست
يكشنبه 14 عقرب 1391 ساعت 08:34
8صبح، کابل: رییس‌جمهور کرزی روز گذشته در دیدار با مسوولان رسانه‌ها و شماری از کارشناسان، روی برخی مسایل به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

آقای کرزی در این دیدار گفت:...
«جامعه‌ی جهانی در افغانستان به‌خاطر اهداف خود آمده است، خواست ما این است که افغانستان از این حضور نباید آزار ببیند.»

وی در ادامه به نشرات رسانه‌های غربی اشاره کرده گفت: «من نشرات غربی‌ها را یک جنگ تبلیغاتی می‌دانم. این تبلیغات به‌خاطر اعمال فشار در آستانه‌ی [امضای] پیمان امنیتی می‌باشد.»

رییس‌جمهور با انتقاد از رسانه‌های داخلی گفت: «ما در بسیاری از مسایل مهم صدایی واحد نداشته‌ایم. رسانه‌ها می‌توانند مثل همیشه نسبت به حکومت انتقاد کنند، اما نباید روان مردم را خراب کنیم.»

وی در مورد پیمان امنیتی گفت: «من در مورد پایگاه‌ها، تعداد آن، مصوونیت سربازان خارجی، ارتباط با همسایگان، مسایلی است که منفعت خود‌را در آن جستجو می‌کنیم.»

رییس‌جمهور نگرانی‌های پس از 2014 را بی‌اساس خوانده گفت: «بعد از 2014 کشور به بی‌راهه نمی‌رود.» رییس‌جمهور در ادامه گفت که فساد و ناامنی در کشور مایه نگرانی برای حکومت می‌باشد.

رییس‌جمهور غربی‌ها را در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری متهم به تقلب و اعمال فشار کرد و گفت که در جریان شمارش آرا کای‌آیده پیشنهادهای مشخصی به وی می‌داد تا مطابق به خواست آنان عمل شود.

در این دیدار برخی کارشناسان و روزنامه‌نگاران نیز دید‌گاه‌های خود‌را مطرح کردند. فهیم دشتی، رییس اجراییوی اتحادیه خبرنگاران، اقدام حکومت مبنی بر اعلام تقویم انتخاباتی را ستایش کرد و گفت: «اگر انتخابات عاری از تقلب برگزار گردد، نام رییس‌جمهور کرزی ماندگار خواهد شد.»

فیض‌الله جلال، استاد دانشکده حقوق نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت. وی از سیاست ضدغربی رییس‌جمهور انتقاد کرد و گفت که برخوردهای احساساتی با متحدان غربی می‌تواند برای افغانستان پیامدهای ناگواری داشته باشد. آقای جلال خطاب به رییس‌جمهور گفت: «نباید سیاست‌های داوودخان در رویکرد از شرق به غرب تکرار شود.» وی در ادامه افزود که حکومت همواره تلاش کرده تا افراد ضعیف و چاپلوس را در کابینه جذب کند، اما این سیاست به نفع کشور نمی‌باشد.

این نشست سه‌ساعت به‌طول انجامید و قرار شد ادامه بحث‌ها در نشستی که دو هفته بعد برگزار می‌شود، پی‌گیری شود.


المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد