اوکراین ناتو را به

September, 16:01
РОССИЯ-УКРАИНА-НАТО

اوکراین ناتو را به سرحدات روسیه نزدیک ساخت

ناتو در اوکراین از تاریخ 15 تا 26 تمرینات نظامی موسوم به « نیزه سه شاخه سریع» انجام میدهد. فیصله در این مورد در اجلاس ناتو در ویلز در تاریخ 4 سپتمبر اعلام شده است. نظامیان 15 کشور عضو ناتو وارد خاک دولت همجوار روسیه میگردند.

پلان امادگی ناتو برای عملکرد تقویت نیروهای عکس العمل سریع را پیشبینی میکند این کار به حساب قول اردوی امادگی بلند با ترکیب 4 هزار نظامی صورت میگیرد. ناتو همچنان قطعات هوایی خود را در استونیا توسعه می بخشد. همزمان سومین کشتی جنگی امریکا وارد بحیره سیاه میشود.
توسعه استقرار هوایی و بحری در نزدیک سرحدات روسیه توسط ایجاد 5 پایگاه ناتو در اروپای شرقی توقیت میشود. ویکتور بارینتسیف کارشناس نظامی عقیده دارد که این اعمال ناتو روسیه را به اقدامات جوابیه مجبور می سازد:
پیمان ناتو سعی میکند فشار همه جانبه را بر روسیه وارد کند، تا ان طوری عمل نماید که به نفع پیمان باشد. و فقط یک چیز به نفع ناتو است و ان اینکه روسیه بیش از این هیچگونه اثر بر اوضاع در اوککراین نه نماید و اوضاع در این کشور طبق سناریوی ناتو انکشاف نماید، نه روسیه.
در همه چیز تجاهل العارف، دورویی، دروغ و تحریکات زیادی وجود دارند. حالا مساله به مقیاس تاریخی و جهانی حل میشود و ان اینکه جهان نمی تواند یک قطبی باشد. اوکراین بصورت مشخص به ان پلتفورم مبدل خواهد گشت که در ان ناتو سعی میکند دوکتورین برتری جهانی خود را ثابت سازد و به روسیه مجال مبدل شدن به یکی از نیروهای جهان چند قطبی را ندهد.
مانورهای ناتو در اوکراین در زمانیکه این کشور عملاً درگیر جنگ داخلی می باشد – این تهدید اشکار می باشد. قبل از همه تهدید برای ثبات در اروپا. این ازمون برای تاب اوردن سیاسی و دوراندیشی مسکو است. سرگی میخایلوف کارشناس انستیتوت تحقیقات ستراتیژیک روسیه عقیده دارد که صحبت در این مورد که این کار روسیه را خواهد ترساند، خنده اور است:
روشن است که نه طیارات در استونیا، نه سه کشتی جنگی که وارد بحیره سیاه میگردند، نه تمرینات در اوکراین غربی بر موضعگیری نظامی – سیاسی رهبری روسیه در ابه منازعه در اوکراین هیچگونه تائثیر نخواهد کرد. بارک اوباما اصلاً میخواهد نشان دهد که او رئیس جمهور قوی است. این همه اقدامات برای اهداف سیاسی در داخل ناتو در نظر گرفته شده اند. این همه بی فایده اند. من ف5کر میکنم که خود امریکایان نیز این را بخوبی درک میکنند.
اجلاس ناتو اشکارات سمتگیری تشدید مناسبات امریکا و اروپا با روسیه را تقویت نموده است. انهم در صورتیکه به وضع نمودن تحریمات نو علیه روسیه اجازه داد. ناتو همزمان به کییف اطمینان داد که از انکشور و رئیس جمهور پتیر پوروشینکو کمک نظامی خواهد کرد. مسکو خود تعیین میکند که با چه کسی چگونه دووستی نماید. احترام که ناتو به اوکراین از خود نشان داد، در اصل سیگنال به حزب جنگی در کییف می باشد که جنگ داخلی را در شرق اوکراین راه اندازی نموده است.
ناتو همیشه قاطعانه مخالف ان بود، تا به یکی از جناح های درگیر در منازعه داخلی سلاح ارسال گردد. ولی در اجلاس ویلز ناتو به کییف سامان الات نظامی و تجهیزات غیرنظامی وعده داد. ناتو همچنان 15 میلیون یورو جهت تحکیم ساختارهای نظامی به اوکراین تخصیص داد. این تشویق اشکار عملیات نظامی در شرق اوکراین می باشد. این دلیل دیگر در باره تردید راجع به صداقت اعلامیه پتیر پوروشینکو در باره اغاز رفع بحران محسوب میشود.
پتیر پوروشینکو رسماً اعلام داشت که در تاریخ 5 سپتمبر امر اتش بس صادر میکند. اگر اردوی اوکراین واقعاً هم اتش بس برقرار نماید و اتشباری بر شهرها را قطع کند، نیروی مردمی نیز طبق وعده خود، اتش بس برقرار خواهد کرد. البته اگر اعلامیه در اجلاس ناتو حزب جنگ را در کییف به نقض توافقات و برهم زدن پروسه رفع تشنج تشویق نخواهد کرد.
کاملاً مطالعه گردد:

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد