تیم اصلاحات و همگرایی موقف نهایی

رحیمی: اگر ملاقات فردا نتیجه ندهد، تیم اصلاحات و همگرایی موقف نهایی اش را اعلان میکند        

          
 
تیم اصلاحات و همگرایی می گوید که اگر ملاقات روز دوشنبه عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی بر سر ایجاد حکومت وحدت ملی به نتیجه نرسد، موقف نهایی خود را اعلان خواهند کرد.
تیم اصلاحات وهمگرایی در حالی از احتمال تصمیم گیری در باره اعلان موقف نهایی شان خبر می دهند که قرار است دو نامزد روز دوشنبه بار دیگر با هم دیدار کنند.
مجیب الرحمان رحیمی یکی از سخنگویان تیم اصلاحات و همگرایی روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، اگر در این ملاقات دو طرف روی ایجاد حکومت وحدت ملی در کشور توافقی به دست نیابد، این تیم موقف جدید خود را اعلان خواهد کرد.
آقای رحیمی می گوید که بحث روی اعلان حکومت مستقل یکی از گزینه های است که ممکن روی آن در شورای رهبری تیم اصلاحات وهمگرایی بحث صورت گیرد:
" اگر مذاکرات به بن بست برسد، تمام گزینه ها باز است و بحث اینکه تیم اصلاحات و همگرایی در اخیر چه تصمیم خواهد گرفت، از طریق رهبری و شورای رهبری به سمع مردم افغانستان خواهد رسید و این مسأله اعلان حکومت یکی از گزینه های است که حتماً در بحث ها مطرح خواهد شد."
پیش از توافق سیاسی دو نامزد بر سر ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان به میانجیگری وزیر خارجه امریکا، هواداران تیم اصلاحات وهمگرایی در خیمه لویه جرگه از رهبر تیم شان خواستند تا حکومت مستقل خود را اعلان کند، اما عبدالله عبدالله برای انجام این کار از آنان چند روز مهلت خواست.
سپس با میانجیگری وزیر خارجه امریکا، عبدالله عبدالله از اتخاذ چنین یک تصمیم دست برداشت.
حالا نیز معلوم نیست که آیا دو نامزد در ملاقات روز دوشنبه شان به توافق خواهند رسید یا نه، اما بارک اوباما رییس جمهور امریکا در تازه ترین گفتگوی تلیفونی اش با دو نامزد از آنان خواسته که به توافقات شان در بخش سیاسی و تخنیکی پایبند باشند.
آقای اوباما همچنان بر ضرورت همكاری دو نامزد و تشكيل حكومت وحدت ملی در افغانستان تأكيد كرده است.
در این حال تیم تحول و تداوم گفته است که اعلان حکومت مستقل در افغانستان از سوی تیم اصلاحات و همگرایی حل قضایای سیاسی نمی باشد و این تیم باید با حوصله و خونسردی از طریق گفتگو خواست های خود را مطرح کند.
طاهر زهیر سخنگوی این تیم در مورد به رادیو آزادی چین گفت:
" راه حل قضایای سیاسی اعلان حکومت مستقل نیست و ما هنوز هم باور مند هستیم که دوستان ما بجای آنکه هر روز اصرار به ترک روند کنند و هر روز تصمیم های عجولانه و شتاب زده بگیرند بهتر آنست که با خون سردی و حوصله مندی خواست ها و مطالبات خود را در چوکات قانون اساسی عیار بسازند تا به زود ترین فرصت ممکن به یک نتیجه رسیده شود."
آقای زهیرهمچنان می گوید که تیم اصلاحات و همگرایی تقاضا دارد تا رییس پُست اجرایی در حکومت آینده مسوولیت پیشبرد ریاست کابینه را نیز داشته باشد.
وی می گوید که این مطالبه تیم اصلاحات و همگرایی خلاف قانون اساسی بوده و امیدوار اند که در ملاقات روز دوشنبه دو نامزد روی عملی شدن آن تاکید صورت نگیرد.
 به گفته مسوولان دو تیم انتخاباتی، برای حل همین جنجال های انتخاباتی و سیاسی، باراک اوباما رییس جمهور امریکا نزدیک به یک ساعت با هر یک از دو نامزد انتخابات تلیفونی صحبت کرده است، اما هنوز هم معلوم نیست که آیا این گفتگو ها نتیجه مثبت خواهد داشت یا نه؟
جمشید حبیب زاده

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد