اخبار افغانستان و جهان

از سایر مطبوعاتامروز:مذاکرات دو نامزد در سفارت امریکا در فضای دوستانه اما بدون نتیجه پایان یافت /سازمان ملل میخواهد، هر دو نامزد افغان تا دو روز به توافق برسند /توافقنامه حکومت وحدت ملی به زودی امضا خواهد شد/محمدی: مسأله حفر خندق در امتداد خط دیورند باید از راه دیپلوماتیک حل شود/در حمله انتحاری امروز در کابل 3عسکر آیساف کشته و 13 فرد ملکی زخمی شدند/طرح قرارداد همکاری اوکرایین با اتحادیهء اروپا تصویب خواهد شد/دفتر معاون دوم ریاست جمهوری و تیم تحول و تداوم: نوار منسوب به کریم خلیلی جعلی بوده است /پاکستان: نیروهای نظامی 31 شورشی را در نزدیک مرز با افغانستان کشتند /داود زی: از آغاز سال جاری تا اکنون 2212 پولیس ملی و محلی کشته شدند
‎ميگويند كه ايران در انتخابات افغانستان مدخله ميكند  به( إندازه تصوير)
" بدون شک ایرانی ها به همین تلاش هستند که به جهان غرب بخصوص امریکا اینطور وانمود بسازند، تلاش های که شما در سیزده سال در افغانستان در ارتباط به دیموکراسی، حقوق بشر، جامعه مدنی و آزادی بیان انجام دادید، کدام نتیجه نداشته است و تلاش های امریکا درافغانستان منجر به ناکامی شده است، من فکر می کنم که هدف عمده و اساسی ايران همین بوده است. "‎

ميگويند كه ايران در انتخابات افغانستان مدخله ميكند به( إندازه تصوير)
" بدون شک ایرانی ها به همین تلاش هستند که به جهان غرب بخصوص امریکا اینطور وانمود بسازند، تلاش های که شما در سیزده سال در افغانستان در ارتباط به دیموکراسی، حقوق بشر، جامعه مدنی و آزادی بیان انجام دادید، کدام نتیجه نداشته است و تلاش های امریکا درافغانستان منجر به ناکامی شده است، من فکر می کنم که هدف عمده و اساسی ايران همین بوده است. "
 

 
بان‌کی‌مون : مسکو در کاهش بحران های منطقه نقش موثری دارد
/18.9.2014
دبیر کل سازمان ملل متحد با بررسی وضعیت خاورمیانه گفته است که روسیه با توجه به درایتی که دارد در کاهش بحران های منطقه نقش موثری دارد.
او می گوید جهان اکنون با بحران های متعددی روبرو است و سال آینده سال آزمون خواهد بود.
...
به گفته وی همه کشورها باید در حل بحران هایی که اکنون جهان با آن روبروست باید سهم بگیرند تا شاهد کاهش مشکلاتی که گریبانگر مردم است باشیم.
بان‌کی‌مون در مصاحبه با یکی از رسانه های روسیه گفته است که به روسیه اعتماد کامل دارد.
به گفته وی روسیه همیشه طبق قوانین سازمان ملل عمل کرده و از تلاش های ما برای مقابله با چالش های بین المللی و منطقه ای حمایت کرده است.
او با بیان این مطلب که گفت سال آینده به منزله آزمونی برای سنجش عملکرد کشورها در زمینه چالش های گوناگون مربوط به صلح و توسعه و حقوق بشر خواهد بود، از اینکه روسیه نقش ویژه ای در کاهش بحران ها ایفا کرده ابراز خرسندی کرد.
وی که در آغاز شصت و نهمین نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صحبت می کرد تاکید کرد: روسیه عضو دائم شورای امنیت بوده و به عنوان عضو گروه 20 و بریکس نقش ویژه‌ای در حل چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه و آفریقا تا شبه جزیره کره و مناطق دیگر داراست.
نشست های امسال مجمع عمومی سازمان ملل اهمیت خاصی دارد زیرا در زمانی برگزار می شود که سازمان ملل متحد مرحله اهداف هزاره برای توسعه (2000 تا 2015) را پشت سر می گذارد. سازمان ملل هم اکنون در تلاش است برنامه جدیدی برای توسعه تهیه کند.
به همین منظور، بان‌کی‌مون صریحا اعلام کرده است که باید در جهت جهانی بهتر حرکت کنیم و من از حمایت روسیه از طرح‌های سازمان ملل مطمئنم.

  

كسی که بر اعصاب خود تسلط ندارد
شایسته نیست که بر کوچک ترین پله ی
نردبان سیاست گام نهد.
 





سياست هوشمندانه:
سیاست هوشمندانه ؛ به کارگیری افراد مورد تایید جریان‌های سیاسی/ ایجاد دولت وحدت ملی برای حل و فصل منازعات سیاسی و انتخاباتي افغانستان

اصلی‌ترین هدف ایجاد دولت وحدت ملی اين است تا با حل و فصل منازعات سياسي بين دو تيم ،بح...ران حضور گروه‌های تروریستی را در افغانستان ريشه كن كنند نمايند مطرح باشد.
دوم از چهره‌هایی در دولت خود استفاده نمايند که مورد تایید بیشتر جریان‌های سیاسی و مردم از جمله تاجك ،پشتون ، ازبك و هزاره باشند .
سیاست‌های دیگري را هم ميتوان در انتخاب کابینه ، قراردادن نام افرادی از تمامی گروه‌ها و اقوام بزرگ افغانستان در لیست منتخب خود اشاره نمايند که دلیل چنین اقدام هوشمندانه‌ای پیشگیری از هر گونه اختلاف میان جناح‌ها ، در شرایط کنونی افغانستان ، لازمي ميدانم.


 





پاکستان در مرز با افغانستان ۴۸۰ کیلومتر خندق حفر می‌کند
به روز شده: 17:29 گرينويچ - شنبه 13 سپتامبر 2014 - 22 شهریور 1393
مرز میان افغانستان و پاکستان به خط دیورند مسما است
دولت افغانستان هیاتی را برای ارزیابی و بررسی خبر حفر خندق در امتدا...د مرز میان افغانستان و پاکستان در منطقه بلوچستان تعیین کرده‌است.
مقامات در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند برای جلوگیری از عبور و مرور "افراد مشکوک و متوقف ساختن قاچاق مواد مخدر" مشغول حفر خندق در منطقه مرزی با افغانستان هستند.
مطالب مرتبط
کرزی: خط مرزی دیورند را هیچ وقت به رسمیت نمیشناسیم
دیورند؛ مرز رسمی یا قرارداد موقت-۲
دیورند؛ مرز رسمی یا قرار داد موقت -۱
موضوعات مرتبط
امنیت افغانستان
بر اساس خبرنامه ریاست اداره امور دولت افغانستان "رئیس جمهوری هیاتی را تحت ریاست معاون وزارت داخله و با عضویت معاونان وزارت خارجه، دفاع و سرحدات، اقوام و قبایل افغانستان و تیم‌های فنی، برای ارزیابی این موضوع توظیف کرده است."
خط ديورن در سال ١٨٩٣ بين دولت هند برتيانوي و دولت كابل به امضا رسيده دولت هاي افغانستان اين مرض را تحميلي و برسميت نمي شناسند.









پوتین به حل مسالمت آمیز بحران انتخاباتی افغانستان


امیدواری پوتین به حل مسالمت آمیز بحران انتخاباتی افغانستان
/13.9.2014
ولاديمیر پوتين رئیس جمهور روسیه در سخنرانی رسمی خود در نشست سران شانگهای با اشاره به انتخابات افغانستان ابراز امیدواری کرده که بحران موجود هرچه زودتر حل شود.

نشست سران ...کشورهای عضو شانگهای دو روز قبل در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد. روسیه گفته بود که گفتگو درباره اوضاع افغانستان در اولویت کاری این نشست قرار دارد.

بنابر همین پوتین در سخنرانی رسمی خود گفت که یکی از حوزه‌های چالشی در منطقه، بحران در افغانستان است.

رئیس جمهور روسیه از دیدارش با حامد کرزی خبر داد و گفت که درباره وضعیت امنیتی و همچنین اوضاع افغانستان هم گفتگو کرده اند.

او می گوید: "ما این فرصت را دیروز با رئیس جمهور افغانستان داشتیم که در دیداری در مورد انتخابات و امنیت موضوع بحث کنیم".

پوتین در حضور تمام سران کشورهای عضو شانگهای تاکید کرد که روسیه در رابطه با افغانستان خواهان حل مسالمت‌آمیز روند انتخابات است.

وی گفت: روسیه روند انتقال قدرت در افغانستان را کنترل می کند و امیدوار است که بحران فعلی انتخاباتی افغانستان به زودی حل شود.

ادامه رایزنی ها درباره افغانستان

طبق اظهارات رئیس جمهور روسیه پس از نشست شانگهای هم گفتگو بین سران کشورهای عضو شانگهای درباره افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

بعضی از کارشناسان با اشاره به سخنان پوتین احتمال عضو شدن افغانستان به شانگهای به صورت دائمی را هم می دهند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در صحبت هایش گفته است که از تبدیل وضعیت کشورهای ناظر سازمان همکاری شانگهای به دائم را مهم می داند و در این زمینه به رایزنی سیاسی در رابطه به افغانستان و مسائل دیگر منطقه ادامه می دهد.

به گفته وی، یکی از حوزه‌های چالشی در منطقه، بحران در افغانستان است لذا گفتگوها باید همچنان ادامه داشته باشد.

او می گوید: "ما خواهان تقویت روابط بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه در چارچوب طرح همکاری‌های منطقه‌ای سازمان همکاری شانگهای هستیم".

کشورهای چين، روسيه، تاجيکستان، قرقيزستان، قزاقستان و ازبکستان اعضای سازمان همکاری شانگهای هستند و سران کشورهای ايران، افغانستان، مغولستان، همچنين وزير خارجه هند و نخست وزير پاکستان به عنوان عضو ناظر در اين نشست شرکت دارند.

 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد