تشکیل حکومت بدون تیم تحول و تداوم

اوریا: بدون تیم تحول و تداوم هم میتوانیم حکومت وحدت ملی را تشکیل دهیم                      
                                               

 

پس از مواجه شدن روند گفتگوی های سیاسی دو کاندید با بن بست، دو تیم انتخاباتی عکس العمل های متفاوت از خود نشان داده اند.
تیم اصلاحات و همگرایی می گوید، این تیم برندهء انتخابات است و پس از روبرو شدن پروسه سیاسی با بن بست بخاطر نجات کشور از وضعیت کنونی روی ایجاد حکومت وحدت ملی بدون تیم تحول و تداوم با سیاسیون و نخبه گان کشور گفتگو کرده اند.
فضل الرحمن اوریا عضو تیم اصلاحات و همگرایی به رادیو آزادی گفت، تیم تحول و تداوم در صورت علاقمندی می تواند در این حکومت شرکت کند، در غیر آن با انزوای سیاسی روبرو خواهد شد:
" تیم داکتر صاحب اشرف غنی در عمل متعهد به تشکیل دولت وحدت ملی در کشور نیست، در این صورت ما مجبور هستیم جهت ختم بحران کنونی در کشور، بدون تیم تحول و تداوم با سایر نیروهای سیاسی و نخبه های کشور یکجا به سوی تشکیل دولت وحدت ملی حرکت کنیم، اگر تیم تحول و تداوم علاقمند است میتواند در این کاروان شرکت کند در غیر آن با انزوای سیاسی روبرو خواهد شد. "
این عضو تیم اصلاحات و همگرایی می گوید که دلیل مواجه شدن گفتگوهای سیاسی با بن بست، تیم تحول و تداوم بوده است، اما تیم تحول و تداوم با رد این مساله گفته که اصلاحات و همگرایی خواست های غیر قانونی را برای ایجاد حکومت وحدت ملی مطرح کرده است.
این اظهارات در حالی مطرح شده که به تازه گی اشرف غنی احمدزی گفت که به جز پذیرفتن آرای مشروع مردم راه مشروع دیگری برای انتقال قدرت در افغانستان وجود ندارد.
در این حال طاهر زهیر یکی از سخنگویان تیم تحول و تداوم گفته های تازه تیم اصلاحات و همگرایی در خصوص ایجاد حکومت وحدت ملی بدون حضور تیم تحول و تداوم، خلاف قانون دانسته است:
" تیم مقابل گاهی روند تخنیکی را ترک می کنند و گاهی هم از روند مذاکرات سیاسی جدا می شوند، و قهر می کنند، ما می گویم که با قهر و خشن کار به جایی نمیرسد، و این گونه اظهارات را ما خلاف تعهدات میدانیم که قبلاً میان هر دو نامزد انجام شده و کار از این گونه اظهارات غیر مسوولانه به جایی نمیرسد. "
در این حال برخی از آگاهان سیاسی افغان تاکید دارند که رییس جمهور آینده افغانستان باید از طریق پروسه انتخابات تعین و به کاراش آغاز کند.
یونس فکور یکی از این آگاهان به رادیو آزادی در مورد چنین گفت:
" من از داکتر صاحب عبدالله و تیم اش خواهش می کنم با مذاکرات جدی داخل شود، مذاکرات جدی این است تقسیم قدرت ها! اما چوکی صدارت پارلمانی نی این را راه حل پیدا کنند هر دو کاندید، این تعهد هر دو کاندید بود، در غیر جریانات تاریخی تکرار خواهد شد، و رییس جمهور با نتیجهء تفتیش آراء انتخاب شود. "
جنجال ها روی تشکیل حکومت وحدت ملی میان دو نامزد در حالی اوج گرفته است که، کمیسیون مستقل انتخابات گفته، عنقریب پس از تکمیل شدن پروسهء تخنیکی تفتیش آرا نتیجه انتخابات را اعلان می کنند.
مقامات این کمیسیون ابراز امیداوری کرده اند که دو نامزد انتخابات قبل از اعلام نتیجه انتخابات به یک توافق نهایی دست یابند

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد