کمیسیون انتخابات خواهان نهایی شدن

کمیسیون انتخابات خواهان نهایی شدن تفاهمات سیاسی بین نامزدان شد
16.06.1393
 
در حالیکه هر دو کاندید ریاست جمهوری، روی صلاحیت های رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی تا کنون با هم به توافق نرسیده اند، کمیسیون مستقل انتخابات خواستار نهایی شدن تفاهمات سیاسی شده است.
نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت که امیدواراند انکشافات سیاسی هم به زودی نتیجه دهد.
آقای نور گفت که این کمیسیون مطابق قانون مکلف است تا با تکمیل پروسه ابطال آراء بدون تاخیر نتایج انتخابات را اعلام نماید:
"ما امیدوار هستیم که هر چه زودتر انکشافات سیاسی که صورت گرفته و یا صورت می گیرد بالاخره نهایی شود. کمیسیون مستقل انتخابات کوشش کرده و می کند که هر چه زودتر چندین مراحلی را که موجود است روند فزیکی شمارش و تفتیش آرا به پایان رسید، جمع بندی آن هم به زودی به پایان می رسد.
بنآ اگر تفاهمات سیاسی صورت می گیرد هر چه زودتر نهایی شود."
 پیش از این نامزدان ریاست جمهوری در نشست های متعددی که داشته اند روی صلاحیت های رییس اجراییوی با هم به توافق نرسیده اند.
کمیسیون مستقل انتخابات در حالی روی نهایی شدن روند گفتگو های سیاسی میان نامزدان ریاست جمهوری تاکید دارد که اخیراً یکی از چهره های مطرح سیاسی از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در وضعیت فعلی نگرانی کرده است.
عبدالرب رسول سیاف یک تن از رهبران جهادی و کاندید دور اول انتخابات ریاست جمهوری در تازه ترین مورد با صدور اعلامیهء گفته که اعلام نتایج انتخابات قبل از توافق سیاسی میان تیم های انتخاباتی پیامد خوبی در پی نخواهد داشت.
آقای سیاف خواستار حل تنش های سیاسی قبل از اعلان نتایح انتخابات ریاست جمهوری شده است.
گفتنیست که روز یکشنبه یان کوبیش نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز در مورد ارائه آخرین انکشافات سیاسی نامزدان، با اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات نشستی داشت.
با این همه سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که قرار است روز دوشنبه هفتمین جلسه علنی ابطال آراء تقلبی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار گردد:
"کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم گرفته که فردا جلسه علنی داشته باشد و در مورد یک تعداد چک لست ها تصمیم خود را اتخاذ کند. گفته می توانیم، مقداری که تا کنون در مرکز جمع بندی نتایج پروسس شده 21297 چک لست و جدول نتایج است."
بر بنیاد معلومات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، از آغاز پروسه ابطال آراء تا کنون آرای 575 محل رایدهی بی اعتبار اعلام شده است.
این کمیسیون می گوید که تا اخیر هفته روان روند ابطال آراء نیز پایان خواهد یافت.
کمیسیون مستقل انتخابات در حالی از نهایی شدن کار های تخنیکی روند تفتیش تا پایان هفته روان خبر می دهد که تیم تحول و تداوم و شماری از مردم عام بر اعلام فوری نتایج انتخابات تاکید دارند.
ویدا بره کی

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد