آغاز ارتباط روسیه و آمریکا از ابتدا

آغاز ارتباط روسیه و آمریکا از ابتدا
11.03.2012, 14:50
 
کارشناسان عقیده دارند که بعد از تصمیم گیری برای انتقال جلسه ماه می " گروه هشت" از شیکاگو به کمپ دیوید، باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا تمایل برای آغاز ارتباط روسیه و آمریکا را از ابتدا نشان داده است.
مکان و زمان جلسه گروه هشت و ناتو در تابستان سال گذشته ، شهر شیکاگو در می سال 2012 تعیین شده بود. علاوه بر این باراک اوباما در طرح های ارائه شده هجدهم و نوزدهم می ملاقات های رهبران " گروه هشت " را از شیکاگو به کمپ دیوید و به اقامتگاه ریاست جمهوری انتقال داد. کارشناسان تاکید می کنند : ضمنا وی گام دیپلماتیک در جهت دیدار با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه انجام داد. بلافاصله پس از جلسه گروه هشت در شیکاگو ، دیدار رهبران اتحادیه ناتو نیز برنامه ریزی شده بود که رهبر روسیه علی رغم دعوت تصمیم گرفت به خاطر عدم تفاهم با ایالات متحده آمریکا در خصوص مشکلات سیستم دفاع ضد موشکی در آن حضور پیدا نکند. تحلیل گر سیاسی الکسی آرباتوف خاطر نشان می کند: بعد از تغییر مکان ملاقات ، باراک اوباما روشن کرد که برگزاری جلسه گروه هشت در یک مکان غیر رسمی آغاز ارتباط جدید میان دو کشور شمرده می شود.
علی رغم همه این مسائل قرار داد در خصوص سیستم دفاع ضد موشکی در آینده نزدیک بدست نمی آید، و این دلیلی است که ولادیمیر پوتین در جلسه ای که با ناتو برگزار خواهد شد، شرکت نمی کند. این واقعیت که اوباما جلسه گروه هشت را که پوتین باید در آن حضور داشته باشد به کمپ دیوید منتقل کرده است حاکی از این است که او می خواهد با پوتین ارتباط روسی ،آمریکایی را از ابتدا آغاز نماید.
دیمیتری ویاتکین ، نماینده دومای دولتی روسیه می گوید : احتمالا این دیدار تنها مبادله" بیانات اصولی" نخواهد بود بلکه تلاش واقعی برای نزدیکی موقعیت روسیه و ایالات متحده است.
به حساب نیاوردن موقعیت روسیه بی تدبیر است. بدون شک، آمریکا نمی خواهد با مشکلات سوریه و ایران تنها بماند. برای آنکه این مذاکرات ، نتایجی هم داشته باشد لازم است موقعیت آمریکا و روسیه تغییر کند و در وهله اول در خصوص مسائل فلسطین ، سوریه و ایران. و این امر باید در شرایط کاملا مناسب مورد بررسی قرار گیرد که به مذاکرات نرمال و درست کمک می کند.
به نظر بسیاری از تحلیل گران سیاسی در این دیدار ، پیامد های پیش از انتخاباتی روشنی هم وجود دارد . تحلیل گر سیاسی الکسی آرباتوف می گوید: در آمریکا که رقابت های انتخاباتی شتابزده است ، راه اندازی مجدد ارتباط دو کشور به باراک اوباما مربوط می شود و برای او مهم است که این جریان به بن بست منجر نگردد.
الکسی آرباتوف می گوید: برای ولادیمیر پوتین دیدار در کمپ دیوید نیز مهم است. در غالب نخست وزیری به مسائل اقتصادی می پردازد و در غالب ریاست جمهوری برای ایجاد یک مسیر سیاست خارجی به حساب می آید. انتقال مکان برگزاری نشست به نفع رهبر روسیه نیز می باشد که نمی خواهد دوره ریاست جمهوری با درگیری و اختلاف با غرب آغاز گردد
 
 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

رهبر طلبالبان رژيى فعلي ر ا معامله گر خواند