اخبار, سياست,جهان

سایر مطبوعات:'پاکستان بندر تورخم را بست'/چهار پلیس افغان در حمله مهاجمان کشته شدند/حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی در پاکستان کم شده است/بیرون کردن تجهیزات نظامی از افغانستان به 6 ملیارد دالر نیاز دارد/از وزیر دفاع سابق روسیه برای پاسخ به سوال ها در مورد دستبرد 100 میلیون دالر تحقیق می شود /در اثر ریزش برف سنگین در ولایت بامیان راه های مواصلاتی این ولایت مسدود گردید /رهبر حزب دموکرات های امریکا: چنین معلوم می شود که امریکا به سمت سقوط سال مالی در حرکت است



روسیه سال آیند در مقابل سیاست هایی که به زور می خواهند، رژیم کشورها را تغییر دهند، مقاومت خواهد کرد
اخبار, سياست, روسيه
28.12.2012, 10:15
عکس: EPA
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با آژانس خبری "اینترفکس" گفت، روسیه قصد ...
دارد در برابر تلاش هایی که مشروعیت بخشیدن تغییر رژیم صورت می گیرد، مقاومت نماید.

لاوروف در مورد اولویت های دیپلماسی روسیه در سال 2013، گفت که روسیه همچنان با شعارهایی برای رسیدن به مقاصد خود با روال سیاست خارجی روسیه همخوانی ندارد و کشور روسیه با هر گونه تلاش ها برای انجام آن مخالفت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، روسیه مثل سابق برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی با استفاده از راه حل های دیپلماتیک تلاش می کند و به حاکمیت و تمامیت ارضی و برابری تمام کشورها احترام قائل است.

به گفته لاوروف، مسکو در مورد وضعیت خاور میانه، شمال آفریقا، شبه جزیره کوریا و افغانستان تمرکز می کنند

 

داکتر زلمی رسول: پاریس و برلینِ دیگری وجود نخواهد داشت

وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید که تفاهم‌نامۀ نماینده‌گی طالبان در قطر در حال نهایی شدن است و پس از این، دیگر جلسات پراکنده در کشورهای خارجی... برای گفت‌وگو با طالبان برگزار نخواهند شد.
زلمی رسول، وزیر خارجه، روز گذشته که در رابطه با نشست پاریس به مجلس سنا فراخوانده شده بود، گفت: «ما در تدوین این تفاهم‌نامه بین افغانستان و قطر، کار می‌کنیم و تقریباً نهایی شده است. این یگانه جایی است که ما می‌توانیم در خارج از افغانستان صحبت کنیم. تمام صحبت‌های بین الافغانی را در خاک خود می‌کنیم». او گفت که برلین و پاریس دیگری وجود نخواهد داشت.
وزیر خارجه افغانستان گفت که در حال حاضر کشورهای مختلف مانند دهه ۹۰ میلادی، جلسه‌های مختلفی را در کشورهای متعدد برای دست یابی به صلح در افغانستان برگزار می‌کنند.
آقای رسول تاکید کرد که افغانستان یک کشور مستقل است و هرگونه گفت‌وگو درباره این کشور باید در درون خاک آن صورت گیرد: «با تمام مشکلاتی که داریم یک فضای تفاهم در داخل کشور وجود دارد و دیگر لازم نیست که مجلس بین‌الافغانی در خارج از افغانستان ساخته شود. حکومت افغانستان کسی را در پاریس دعوت نکرده، اما نماینده‌گان شورای صلح در آن جا بودند». او تاکید کرد که یگانه آدرس برای گفت‌وگو با طالبان در خارج از افغانستان قطر خواهد بود.
پیش از این سخنگوی رییس‌جمهور کرزی، به روزنامۀ ماندگار گفته بود که افغانستان هم اکنون توانایی هر نوع نشستی را دارد و باید گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در داخل کشور برگزار شود.
برخورد نادرست ایران با مهاجران
در این حال، زلمی رسول در بخشی از اظهاراتش در مجلس سنا گفت که ایران در زمینۀ حل مشکلات مهاجرین افغان در آن کشور، با حکومت افغانستان همکاری نمی‌کند.
به گفتۀ او، ایران بر خلاف اصول و قوانین بین‌المللی با مهاجرین افغان در آن کشور بر خورد نامناسب می‌کند.
وی همچنان گفت: از چند سال به این طرف تلاش کرده‌اند تا به مشکلات مهاجرین افغان در آن کشور رسیده‌گی کنند، اما ایران در این قسمت با حکومت افغانستان همکاری نکرده است.
مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، تاکنون در خصوص اظهارات وزیر خارجۀ افغانستان ابراز نظری نکرده‌اند.
هم اکنون بیش از یک میلیون مهاجر افغان در ایران به سر می‌برند
برگزاری مذاکرات هئیت سوریه در مسکو
اخبار, سياست, شرق نزديک,
27.12.2012, 10:10
به گزارش منابع خبری، امروز مذاکرات هیئت دولت سوریه به رهبری فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در مسکو برگزار می گردد.

طوریکه انتظار می رود، گفتگوه...ایی برپایه توافق حاصل شده در نشست "گروه اقدام" در ژنو به ابتکار نماینده خاص سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل بحران سیاسی این کشور صورت می گیرد. نشست گروه اقدام سوریه که برای حل بحران سیاسی این کشور در ژنو تشکیل شده بود، با توافق شرکت‌کنندگان بر سر تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور به پایان رسید و طبق این توافقنامه رئیس جمهور سوریه در نیم دو سال 2013 می تواند در قدرت باقی بماند و در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری نمی تواند، کانداتوری خود را اعلام کند.

روز گذشته اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب درامور سوریه با بشار اسد و اپوزیسیون داخلی سوریه در دمشق دیدار و گفتگو نمود. به گفته ابراهیمی اپوزیسیون داخلی برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور آماده مذاکره می باشند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز خبر داد، که مذاکرات ابراهیمی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در تاریخ 29 دسامبر برنامه ریزی شده است.


اختطاف 22 نظامی پاکستان توسط شورشیان مسلح
اخبار, سياست, اسيا
28.12.2012, 11:41
عکس: EPA
به گزارش روز جمعه آژانس خبری "فرانس پرس" به نقل از مقامات محلی پاکستان، گروه شورشیان مسلح 22 نظامی پاکستان را در شمال غرب این کشور اختطاف نمودند. ...به گفته این منبع، گروه 200 نفری شورشیان مسلح با تفنگ و ماشین الات سنگین به دو پسته تلاشی در نزدیکی شهر پشاور حمله نموده و در نتیجه 2 عسکر پاکستان نیز کشته شدند. نیروهای امنیتی پاکستان عملیات جستجو برای ردیابی نظامیان را آغاز نمودند.

در حال حاضر هیچ گروهی مسئولیت حمله بر پسته های تلاشی و ربودن 22 نظامی پاکستان را به عهده نگرفته اند.. این حمله در نزدیکی مناطق قبیله ای، که در آن جنبش شورشی "طالبان" فعالیت دارند، صورت گرفت.


فرانسه به شماری از همکاران افغان خود اجازه زندگی در ان کشور میدهد
12:17 | 1391 / 10 / 07

مسکو، 7 «ریا نووستی»/ دولت فرانسه اعلام داشته که به شماری از افرادی که طی سال‌های اخیر به عنوان مترجم و مسوول خدماتی با اردوی فرانسه در افغانستا...ن همکاری کرده بودند، اجازه کار و اقامت در فرانسه را اعطا می‌کند.
این افراد کسانی هستند که به دلیل همکاری با نیروهای خارجی، از نظر طالبان دشمن محسوب می شوند و به همین دلیل زندگی انها با خطر مواجه می باشد.
روزنامه "لوموند" فرانسوی نوشته که شمار دقیق افرادی که دولت پاریس حق اقامت و کار به انان اعطا خواهد کرد، هنوز معلوم نیست.
بر اساس گزارش‌ها، شمار افرادی که طی چهار سال اخیر با نیروهای فرانسوی در افغانستان همکاری داشته‌اند به 160 تا 170 نفر میرسد.
قبلاً دولت پاریس اعلام کرده بود که به 80 تن از این افراد اجازه کار و اقامت در فرانسه را اعطا خواهد کرد.




المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

رهبر طلبالبان رژيى فعلي ر ا معامله گر خواند